Comparative Case Studies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68636 |
Resumo: | What is a case study and what is it good for? In this article, we review dominant approaches to case study research and point out their limitations. Next, we propose a new approach – the comparative case study approach – that attends simultaneously to global, national, and local dimensions of case-based research. We contend that new approaches are necessitated by conceptual shifts in the social sciences, specifically in relation to culture, context, space, place, and comparison itself. |
id |
UFRGS-9_a1315d76a3c0e7ea3a81f5e1095b83dd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/68636 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Comparative Case StudiesEstudos de Caso ComparadoCase Study. Research Methods. Comparison. Context.Estudo de Caso. Métodos de Pesquisa. Comparação. Contexto.What is a case study and what is it good for? In this article, we review dominant approaches to case study research and point out their limitations. Next, we propose a new approach – the comparative case study approach – that attends simultaneously to global, national, and local dimensions of case-based research. We contend that new approaches are necessitated by conceptual shifts in the social sciences, specifically in relation to culture, context, space, place, and comparison itself.O que é um estudo de caso e qual é sua utilidade? Neste artigo, revisamos os enfoques dominantes na pesquisa por estudo de caso e apontamos suas limitações. A seguir, propomos um novo enfoque - estudo de caso comparado - que atende simultaneamente às dimensões mundiais, nacionais e locais da pesquisa baseada em caso. Afirmamos que novas abordagens tornam-se necessárias devido a transformações conceituais nas ciências sociais, especificamente com relação à cultura, ao contexto, ao espaço, ao lugar e à própria comparação.FACED - UFRGS2017-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68636Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 3 (2017)Educação & Realidade; v. 42 n. 3 (2017)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68636/48598https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68636/48599Copyright (c) 2017 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessBartlett, LesleyVavrus, Frances2018-06-25T18:23:11Zoai:seer.ufrgs.br:article/68636Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-06-25T18:23:11Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comparative Case Studies Estudos de Caso Comparado |
title |
Comparative Case Studies |
spellingShingle |
Comparative Case Studies Bartlett, Lesley Case Study. Research Methods. Comparison. Context. Estudo de Caso. Métodos de Pesquisa. Comparação. Contexto. |
title_short |
Comparative Case Studies |
title_full |
Comparative Case Studies |
title_fullStr |
Comparative Case Studies |
title_full_unstemmed |
Comparative Case Studies |
title_sort |
Comparative Case Studies |
author |
Bartlett, Lesley |
author_facet |
Bartlett, Lesley Vavrus, Frances |
author_role |
author |
author2 |
Vavrus, Frances |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bartlett, Lesley Vavrus, Frances |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Case Study. Research Methods. Comparison. Context. Estudo de Caso. Métodos de Pesquisa. Comparação. Contexto. |
topic |
Case Study. Research Methods. Comparison. Context. Estudo de Caso. Métodos de Pesquisa. Comparação. Contexto. |
description |
What is a case study and what is it good for? In this article, we review dominant approaches to case study research and point out their limitations. Next, we propose a new approach – the comparative case study approach – that attends simultaneously to global, national, and local dimensions of case-based research. We contend that new approaches are necessitated by conceptual shifts in the social sciences, specifically in relation to culture, context, space, place, and comparison itself. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-06-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68636 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68636 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68636/48598 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68636/48599 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 3 (2017) Educação & Realidade; v. 42 n. 3 (2017) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766987164876800 |