Quality in Basic Education: motivating actions and strategies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/41062 |
Resumo: | The article aims to analyze recurrent actions and strategies, appliedby public elementary schools with the stated purpose of improving thequality of basic education. Based on the results recorded by these schoolsin quality official translators, it highlights common traits between initiativesoperated since the publication of the 2009 Ideb, results achieved andvariations in official indexes and indicators of the period, signaling issuesfrom the trends identified. It concludes showing no uniform correspondencebetween the actions taken and the achieving of better official rates,which confirms the need to look carefully at what the schools are electingas actions to drive quality. |
id |
UFRGS-9_b7f5a1d57a5a70318184de31e76f0c6e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/41062 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategiesQualidade na Educação Básica: ações e estratégias dinamizadorasQuality of Basic Education. Actions and Strategies. Officials Indexes and Indicators.Qualidade da Educação Básica. Ações e Estratégias. Índices e Indicadores Oficiais.The article aims to analyze recurrent actions and strategies, appliedby public elementary schools with the stated purpose of improving thequality of basic education. Based on the results recorded by these schoolsin quality official translators, it highlights common traits between initiativesoperated since the publication of the 2009 Ideb, results achieved andvariations in official indexes and indicators of the period, signaling issuesfrom the trends identified. It concludes showing no uniform correspondencebetween the actions taken and the achieving of better official rates,which confirms the need to look carefully at what the schools are electingas actions to drive quality.O artigo tem por objetivo analisar ações e estratégias recorrentes,dinamizadas por escolas públicas de ensino fundamental com o propósitodeclarado de melhorar a qualidade da educação básica. Partindo dos resultadosregistrados por essas escolas em tradutores oficiais de qualidade,realça traços comuns entre medidas operadas a partir da publicaçãodo Ideb de 2009, resultados escolares alcançados e variações nos índicese indicadores oficiais do período, sinalizando questões derivadas das tendênciasidentificadas. Conclui demonstrando não haver correspondênciauniforme entre ações dinamizadas e alcance de melhores índices oficiais,o que confirma a necessidade de um olhar atento ao que as escolas elegemcomo ações propulsoras de qualidade.FACED - UFRGS2014-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/41062Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 39 No. 2 (2014)Educação & Realidade; v. 39 n. 2 (2014)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/41062/46060Nardi, Elton LuizSchneider, Marilda PasqualRios, Mônica Piccione Gomesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-12-27T19:29:03Zoai:seer.ufrgs.br:article/41062Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-12-27T19:29:03Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategies Qualidade na Educação Básica: ações e estratégias dinamizadoras |
title |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategies |
spellingShingle |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategies Nardi, Elton Luiz Quality of Basic Education. Actions and Strategies. Officials Indexes and Indicators. Qualidade da Educação Básica. Ações e Estratégias. Índices e Indicadores Oficiais. |
title_short |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategies |
title_full |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategies |
title_fullStr |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategies |
title_full_unstemmed |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategies |
title_sort |
Quality in Basic Education: motivating actions and strategies |
author |
Nardi, Elton Luiz |
author_facet |
Nardi, Elton Luiz Schneider, Marilda Pasqual Rios, Mônica Piccione Gomes |
author_role |
author |
author2 |
Schneider, Marilda Pasqual Rios, Mônica Piccione Gomes |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nardi, Elton Luiz Schneider, Marilda Pasqual Rios, Mônica Piccione Gomes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Quality of Basic Education. Actions and Strategies. Officials Indexes and Indicators. Qualidade da Educação Básica. Ações e Estratégias. Índices e Indicadores Oficiais. |
topic |
Quality of Basic Education. Actions and Strategies. Officials Indexes and Indicators. Qualidade da Educação Básica. Ações e Estratégias. Índices e Indicadores Oficiais. |
description |
The article aims to analyze recurrent actions and strategies, appliedby public elementary schools with the stated purpose of improving thequality of basic education. Based on the results recorded by these schoolsin quality official translators, it highlights common traits between initiativesoperated since the publication of the 2009 Ideb, results achieved andvariations in official indexes and indicators of the period, signaling issuesfrom the trends identified. It concludes showing no uniform correspondencebetween the actions taken and the achieving of better official rates,which confirms the need to look carefully at what the schools are electingas actions to drive quality. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/41062 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/41062 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/41062/46060 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 39 No. 2 (2014) Educação & Realidade; v. 39 n. 2 (2014) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766985595158528 |