The Work of Teachers in an Incarceration Space

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Rettig Nakayama, Andréa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709
Resumo: The present paper presents a research work that had as its problematics the needs for continuing education of the teachers acting in the Penitentiary Supplementary School, sited in Florianópolis city Penitentiary Complex. The research shows evidence that the needs for continuing education of the teachers under investigation are not only restricted to the way the incarceration spaces work, but also to broader questions related to specificities of the educators working in those spaces, to their methodologies, their understanding of the students, the relationship with employees of the penitentiary complex, and to the foundations of Education for Youngsters and Adults.
id UFRGS-9_ec032e0eb9ea5406d1f2dfa4ef07b683
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/30709
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling The Work of Teachers in an Incarceration SpaceO Trabalho de Professores/as em Um Espaço de Privação de LiberdadeDocência. Educação de Jovens e Adultos. Espaços de Privação de Liberdade.Teaching. Education of Youngsters and Adults. Incarceration Spaces.The present paper presents a research work that had as its problematics the needs for continuing education of the teachers acting in the Penitentiary Supplementary School, sited in Florianópolis city Penitentiary Complex. The research shows evidence that the needs for continuing education of the teachers under investigation are not only restricted to the way the incarceration spaces work, but also to broader questions related to specificities of the educators working in those spaces, to their methodologies, their understanding of the students, the relationship with employees of the penitentiary complex, and to the foundations of Education for Youngsters and Adults.O presente artigo apresenta uma pesquisa que teve como problemática as necessidades de formação continuada dos docentes que atuam na Escola Supletiva da Penitenciária, situada no Complexo Penitenciário do município de Florianópolis. A pesquisa evidenciou e neste artigo se apresentam as demandas de atuação dos/as docentes investigados, as quais não estão restritas às questões relacionadas diretamente ao modo de funcionamento dos espaços de privação de liberdade, mas sim a questões mais abrangentes relacionadas às particularidades do trabalho docente nesses espaços, às metodologias, modo de compreender os estudantes, a relação com os profissionais do complexo penitenciário e fundamentos da Educação de Jovens e Adultos.FACED - UFRGS2013-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 1 (2013)Educação & Realidade; v. 38 n. 1 (2013)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709/45917Lage Fernandes Laffin, Maria HermíniaRettig Nakayama, Andréainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-12-21T18:17:06Zoai:seer.ufrgs.br:article/30709Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-12-21T18:17:06Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv The Work of Teachers in an Incarceration Space
O Trabalho de Professores/as em Um Espaço de Privação de Liberdade
title The Work of Teachers in an Incarceration Space
spellingShingle The Work of Teachers in an Incarceration Space
Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia
Docência. Educação de Jovens e Adultos. Espaços de Privação de Liberdade.
Teaching. Education of Youngsters and Adults. Incarceration Spaces.
title_short The Work of Teachers in an Incarceration Space
title_full The Work of Teachers in an Incarceration Space
title_fullStr The Work of Teachers in an Incarceration Space
title_full_unstemmed The Work of Teachers in an Incarceration Space
title_sort The Work of Teachers in an Incarceration Space
author Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia
author_facet Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia
Rettig Nakayama, Andréa
author_role author
author2 Rettig Nakayama, Andréa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia
Rettig Nakayama, Andréa
dc.subject.por.fl_str_mv Docência. Educação de Jovens e Adultos. Espaços de Privação de Liberdade.
Teaching. Education of Youngsters and Adults. Incarceration Spaces.
topic Docência. Educação de Jovens e Adultos. Espaços de Privação de Liberdade.
Teaching. Education of Youngsters and Adults. Incarceration Spaces.
description The present paper presents a research work that had as its problematics the needs for continuing education of the teachers acting in the Penitentiary Supplementary School, sited in Florianópolis city Penitentiary Complex. The research shows evidence that the needs for continuing education of the teachers under investigation are not only restricted to the way the incarceration spaces work, but also to broader questions related to specificities of the educators working in those spaces, to their methodologies, their understanding of the students, the relationship with employees of the penitentiary complex, and to the foundations of Education for Youngsters and Adults.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-03-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709/45917
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 1 (2013)
Educação & Realidade; v. 38 n. 1 (2013)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766985241788416