The Work of Teachers in an Incarceration Space
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709 |
Resumo: | The present paper presents a research work that had as its problematics the needs for continuing education of the teachers acting in the Penitentiary Supplementary School, sited in Florianópolis city Penitentiary Complex. The research shows evidence that the needs for continuing education of the teachers under investigation are not only restricted to the way the incarceration spaces work, but also to broader questions related to specificities of the educators working in those spaces, to their methodologies, their understanding of the students, the relationship with employees of the penitentiary complex, and to the foundations of Education for Youngsters and Adults. |
id |
UFRGS-9_ec032e0eb9ea5406d1f2dfa4ef07b683 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/30709 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
The Work of Teachers in an Incarceration SpaceO Trabalho de Professores/as em Um Espaço de Privação de LiberdadeDocência. Educação de Jovens e Adultos. Espaços de Privação de Liberdade.Teaching. Education of Youngsters and Adults. Incarceration Spaces.The present paper presents a research work that had as its problematics the needs for continuing education of the teachers acting in the Penitentiary Supplementary School, sited in Florianópolis city Penitentiary Complex. The research shows evidence that the needs for continuing education of the teachers under investigation are not only restricted to the way the incarceration spaces work, but also to broader questions related to specificities of the educators working in those spaces, to their methodologies, their understanding of the students, the relationship with employees of the penitentiary complex, and to the foundations of Education for Youngsters and Adults.O presente artigo apresenta uma pesquisa que teve como problemática as necessidades de formação continuada dos docentes que atuam na Escola Supletiva da Penitenciária, situada no Complexo Penitenciário do município de Florianópolis. A pesquisa evidenciou e neste artigo se apresentam as demandas de atuação dos/as docentes investigados, as quais não estão restritas às questões relacionadas diretamente ao modo de funcionamento dos espaços de privação de liberdade, mas sim a questões mais abrangentes relacionadas às particularidades do trabalho docente nesses espaços, às metodologias, modo de compreender os estudantes, a relação com os profissionais do complexo penitenciário e fundamentos da Educação de Jovens e Adultos.FACED - UFRGS2013-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 1 (2013)Educação & Realidade; v. 38 n. 1 (2013)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709/45917Lage Fernandes Laffin, Maria HermíniaRettig Nakayama, Andréainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-12-21T18:17:06Zoai:seer.ufrgs.br:article/30709Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-12-21T18:17:06Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Work of Teachers in an Incarceration Space O Trabalho de Professores/as em Um Espaço de Privação de Liberdade |
title |
The Work of Teachers in an Incarceration Space |
spellingShingle |
The Work of Teachers in an Incarceration Space Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia Docência. Educação de Jovens e Adultos. Espaços de Privação de Liberdade. Teaching. Education of Youngsters and Adults. Incarceration Spaces. |
title_short |
The Work of Teachers in an Incarceration Space |
title_full |
The Work of Teachers in an Incarceration Space |
title_fullStr |
The Work of Teachers in an Incarceration Space |
title_full_unstemmed |
The Work of Teachers in an Incarceration Space |
title_sort |
The Work of Teachers in an Incarceration Space |
author |
Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia |
author_facet |
Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia Rettig Nakayama, Andréa |
author_role |
author |
author2 |
Rettig Nakayama, Andréa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lage Fernandes Laffin, Maria Hermínia Rettig Nakayama, Andréa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Docência. Educação de Jovens e Adultos. Espaços de Privação de Liberdade. Teaching. Education of Youngsters and Adults. Incarceration Spaces. |
topic |
Docência. Educação de Jovens e Adultos. Espaços de Privação de Liberdade. Teaching. Education of Youngsters and Adults. Incarceration Spaces. |
description |
The present paper presents a research work that had as its problematics the needs for continuing education of the teachers acting in the Penitentiary Supplementary School, sited in Florianópolis city Penitentiary Complex. The research shows evidence that the needs for continuing education of the teachers under investigation are not only restricted to the way the incarceration spaces work, but also to broader questions related to specificities of the educators working in those spaces, to their methodologies, their understanding of the students, the relationship with employees of the penitentiary complex, and to the foundations of Education for Youngsters and Adults. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-03-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/30709/45917 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 1 (2013) Educação & Realidade; v. 38 n. 1 (2013) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766985241788416 |