Adolescence: cultural monstrousness?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46854 |
Resumo: | This article deals with pedagogyof monsters, brought up mainly in Jefrey Cohen's theses, in order to analyze adolescence.By doing this" it discusses narratives on the subject of "being adolescent" originated indisciplinary fields such as psychology and biology. The main goal of this paper is topresent the adolescent process as a cultural construction, as opposed to the naturalizationof adolescence. In such manner, it discusses the production of social and cultural identities,highlighting, in this production, the categories of gender and sexuality. |
id |
UFRGS-9_ed13604595f63934bf829ab1ff22e0d9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/46854 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Adolescence: cultural monstrousness?Adolescência: monstruosidade cultural?Adolescência. Pedagogia dos Monstros. Gênero e Sexualidade.Adolescence. Pedagogy of the Monsters. Gender and Sexuality.This article deals with pedagogyof monsters, brought up mainly in Jefrey Cohen's theses, in order to analyze adolescence.By doing this" it discusses narratives on the subject of "being adolescent" originated indisciplinary fields such as psychology and biology. The main goal of this paper is topresent the adolescent process as a cultural construction, as opposed to the naturalizationof adolescence. In such manner, it discusses the production of social and cultural identities,highlighting, in this production, the categories of gender and sexuality.Este artigo se estrutura sobre a pedagogia dos monstros, principalmente abordada pelas teses de Jefrey Cohen, para analisar a adolescência. Desse modo, discute narrativas sobre o ser adolescente oriundasde campos disciplinares como a psicologia e a biologia. O objetivo central do textoé demonstrar o processo adolescente como uma construção cultural, em contraposiçãoà naturalização da adolescência. Nesse sentido, problematiza a produção de identidadessociais e culturais, enfatizando, nessa produção, as categorias de gênero e sexualidade.FACED - UFRGS2014-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46854Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 25 No. 2 (2000)Educação & Realidade; v. 25 n. 2 (2000)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46854/29143Soares, Rosângelainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-01-20T15:28:48Zoai:seer.ufrgs.br:article/46854Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2015-01-20T15:28:48Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Adolescence: cultural monstrousness? Adolescência: monstruosidade cultural? |
title |
Adolescence: cultural monstrousness? |
spellingShingle |
Adolescence: cultural monstrousness? Soares, Rosângela Adolescência. Pedagogia dos Monstros. Gênero e Sexualidade. Adolescence. Pedagogy of the Monsters. Gender and Sexuality. |
title_short |
Adolescence: cultural monstrousness? |
title_full |
Adolescence: cultural monstrousness? |
title_fullStr |
Adolescence: cultural monstrousness? |
title_full_unstemmed |
Adolescence: cultural monstrousness? |
title_sort |
Adolescence: cultural monstrousness? |
author |
Soares, Rosângela |
author_facet |
Soares, Rosângela |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soares, Rosângela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Adolescência. Pedagogia dos Monstros. Gênero e Sexualidade. Adolescence. Pedagogy of the Monsters. Gender and Sexuality. |
topic |
Adolescência. Pedagogia dos Monstros. Gênero e Sexualidade. Adolescence. Pedagogy of the Monsters. Gender and Sexuality. |
description |
This article deals with pedagogyof monsters, brought up mainly in Jefrey Cohen's theses, in order to analyze adolescence.By doing this" it discusses narratives on the subject of "being adolescent" originated indisciplinary fields such as psychology and biology. The main goal of this paper is topresent the adolescent process as a cultural construction, as opposed to the naturalizationof adolescence. In such manner, it discusses the production of social and cultural identities,highlighting, in this production, the categories of gender and sexuality. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-09-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46854 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46854 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46854/29143 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 25 No. 2 (2000) Educação & Realidade; v. 25 n. 2 (2000) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986178166784 |