Educação: diagnóstico e soluções
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1975 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRJ |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11422/21078 |
Resumo: | This paper examines the educational systems adopted in Brazil, in search of the basic factors that afford an adequate diagnose of the problems involved. Based on etiological reflexions, it analyses the prospects of solutions consistent with the present development process that the country is undergoing, not forgetting that Man is the supreme aim of true Education. |
id |
UFRJ_704ac727129d440b576575546f7187de |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:pantheon.ufrj.br:11422/21078 |
network_acronym_str |
UFRJ |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFRJ |
repository_id_str |
|
spelling |
Educação: diagnóstico e soluçõesEducaçãoTecnologia educacionalPlanejamento educacionalPolítica educacionalProjeto RondonTelevisãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::PLANEJAMENTO E AVALIACAO EDUCACIONAL::POLITICA EDUCACIONALThis paper examines the educational systems adopted in Brazil, in search of the basic factors that afford an adequate diagnose of the problems involved. Based on etiological reflexions, it analyses the prospects of solutions consistent with the present development process that the country is undergoing, not forgetting that Man is the supreme aim of true Education.O presente trabalho tem por finalidade o exame dos sistemas educacionais em curso no Brasil, na busca dos fatores básicos que propiciem um adequado diagnóstico dos problemas e, com base em uma reflexão etiológica, objetivar as perspectivas para as soluções condizentes ao atual processo de desenvolvimento que atravessa o país, sem olvidar que o Homem é o desiderato supremo da verdadeira Educação.Universidade Federal do Rio de JaneiroBrasilFórum de Ciência e CulturaCurso de Estudos de Problemas BrasileirosUFRJ2023-07-10T16:18:55Z2023-12-21T03:04:20Z1975info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://hdl.handle.net/11422/21078porSilva, Aldo Gomes dainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRJinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJ2023-12-21T03:04:20Zoai:pantheon.ufrj.br:11422/21078Repositório InstitucionalPUBhttp://www.pantheon.ufrj.br/oai/requestpantheon@sibi.ufrj.bropendoar:2023-12-21T03:04:20Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação: diagnóstico e soluções |
title |
Educação: diagnóstico e soluções |
spellingShingle |
Educação: diagnóstico e soluções Silva, Aldo Gomes da Educação Tecnologia educacional Planejamento educacional Política educacional Projeto Rondon Televisão CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::PLANEJAMENTO E AVALIACAO EDUCACIONAL::POLITICA EDUCACIONAL |
title_short |
Educação: diagnóstico e soluções |
title_full |
Educação: diagnóstico e soluções |
title_fullStr |
Educação: diagnóstico e soluções |
title_full_unstemmed |
Educação: diagnóstico e soluções |
title_sort |
Educação: diagnóstico e soluções |
author |
Silva, Aldo Gomes da |
author_facet |
Silva, Aldo Gomes da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Aldo Gomes da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Tecnologia educacional Planejamento educacional Política educacional Projeto Rondon Televisão CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::PLANEJAMENTO E AVALIACAO EDUCACIONAL::POLITICA EDUCACIONAL |
topic |
Educação Tecnologia educacional Planejamento educacional Política educacional Projeto Rondon Televisão CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::PLANEJAMENTO E AVALIACAO EDUCACIONAL::POLITICA EDUCACIONAL |
description |
This paper examines the educational systems adopted in Brazil, in search of the basic factors that afford an adequate diagnose of the problems involved. Based on etiological reflexions, it analyses the prospects of solutions consistent with the present development process that the country is undergoing, not forgetting that Man is the supreme aim of true Education. |
publishDate |
1975 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1975 2023-07-10T16:18:55Z 2023-12-21T03:04:20Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11422/21078 |
url |
http://hdl.handle.net/11422/21078 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio de Janeiro Brasil Fórum de Ciência e Cultura Curso de Estudos de Problemas Brasileiros UFRJ |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio de Janeiro Brasil Fórum de Ciência e Cultura Curso de Estudos de Problemas Brasileiros UFRJ |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFRJ instname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ) instacron:UFRJ |
instname_str |
Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ) |
instacron_str |
UFRJ |
institution |
UFRJ |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFRJ |
collection |
Repositório Institucional da UFRJ |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
pantheon@sibi.ufrj.br |
_version_ |
1815456049091575809 |