Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFS |
Texto Completo: | http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/8996 |
Resumo: | The study develops a Digital Marketing analysis as an object of study and the use of social media as a strategic marketing tool in information units. This objective is felt in its entirety investigate the importance of digital marketing and social media, in order to expose the benefits and harms being used in the communication process between the information unit and the user. Specifically this study aims to characterize the types of information resources that the information units used to identify characteristics for a good flow of information and analyze the information environments, taking into account its resources. The methodology is characterized as qualitative and classified as descriptive. The study uses features of 3 different units of information, according to the technical procedures was used to bibliographic research, which was used an observation form in digital environments of the information units. Thus, the Digital Marketing, combined their tools is of fundamental importance for the information units, ensuring the effective recovery of users. It was concluded that this research could achieve the objectives required for the final analysis and the Digital Marketing, combined social media in information units came only contribute to a better service to its users, the process of search and retrieval of information. |
id |
UFS-2_64b90c4b00574ce04900a110910527d2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ufs.br:riufs/8996 |
network_acronym_str |
UFS-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFS |
repository_id_str |
|
spelling |
Santos, Igleide de OliveiraNeves, Bárbara Coelho2018-09-24T12:17:29Z2018-09-24T12:17:29Z2016-05-31SANTOS, Igleide de Oliveira. Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação. São Cristóvão, SE, 2016. Monografia (Graduação em Biblioteconomia e Documentação), Departamento de Ciências da Informação, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, SE, 2016http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/8996The study develops a Digital Marketing analysis as an object of study and the use of social media as a strategic marketing tool in information units. This objective is felt in its entirety investigate the importance of digital marketing and social media, in order to expose the benefits and harms being used in the communication process between the information unit and the user. Specifically this study aims to characterize the types of information resources that the information units used to identify characteristics for a good flow of information and analyze the information environments, taking into account its resources. The methodology is characterized as qualitative and classified as descriptive. The study uses features of 3 different units of information, according to the technical procedures was used to bibliographic research, which was used an observation form in digital environments of the information units. Thus, the Digital Marketing, combined their tools is of fundamental importance for the information units, ensuring the effective recovery of users. It was concluded that this research could achieve the objectives required for the final analysis and the Digital Marketing, combined social media in information units came only contribute to a better service to its users, the process of search and retrieval of information.O estudo desenvolve uma análise do Marketing Digital como objeto de estudo e a utilização das mídias sociais como ferramenta estratégica de marketing nas unidades de informação. Nesse sentido objetiva-se em sua totalidade investigar a importância do Marketing Digital e das mídias sociais, a fim de expor os benefícios e malefícios sendo utilizados no processo de comunicação entre a unidade de informação e o usuário. Especificamente esse trabalho objetiva caracterizar os tipos de recursos informacionais que as unidades de informação utilizam, identificar características para uma boa circulação da informação e analisar os ambientes informacionais, levando em consideração seus recursos. A metodologia é caracterizada como Qualitativa e classificada como Descritiva. O estudo utiliza características de 3 unidades de informação distintas, segundo os procedimentos técnicos foi utilizado a pesquisa Bibliográfica, onde foi utilizado um formulário de observação nos ambientes digitais das unidades de informação. Dessa forma o Marketing Digital, aliado as suas ferramentas tem importância fundamental para as Unidades de informação, garantindo a recuperação efetiva dos usuários. Conclui-se então que essa pesquisa conseguiu atingir os objetivos necessários para a análise final e que o Marketing Digital, aliado as mídias sociais nas Unidades de Informação só vieram contribuir para um melhor atendimento de seus usuários, facilitando no processo de busca e recuperação da informação.São Cristóvão, SEporBiblioteconomiaCiência da informaçãoMarketing de bibliotecasMídia socialBibliotecas e usuáriosMídia digitalSocial mediaDigital MarketingInformation unitsCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIAMarketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informaçãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisUniversidade Federal de SergipeDCI - Departamento de Ciência da Informação - São Cristóvão - Presencialreponame:Repositório Institucional da UFSinstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSinfo:eu-repo/semantics/openAccessTEXTIgleide_Oliveira_Santos.pdf.txtIgleide_Oliveira_Santos.pdf.txtExtracted texttext/plain114006https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/3/Igleide_Oliveira_Santos.pdf.txta91d6750994c91843c63e9017c96ab73MD53THUMBNAILIgleide_Oliveira_Santos.pdf.jpgIgleide_Oliveira_Santos.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1208https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/4/Igleide_Oliveira_Santos.pdf.jpgea45aaf893dcdea294bb811c651123c2MD54LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81475https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/1/license.txt098cbbf65c2c15e1fb2e49c5d306a44cMD51ORIGINALIgleide_Oliveira_Santos.pdfIgleide_Oliveira_Santos.pdfapplication/pdf841978https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/2/Igleide_Oliveira_Santos.pdfc944701f3c16ad9d6ee7de1902001247MD52riufs/89962019-08-26 19:26:54.559oai:ufs.br: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Repositório InstitucionalPUBhttps://ri.ufs.br/oai/requestrepositorio@academico.ufs.bropendoar:2019-08-26T22:26:54Repositório Institucional da UFS - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação |
title |
Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação |
spellingShingle |
Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação Santos, Igleide de Oliveira Biblioteconomia Ciência da informação Marketing de bibliotecas Mídia social Bibliotecas e usuários Mídia digital Social media Digital Marketing Information units CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIA |
title_short |
Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação |
title_full |
Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação |
title_fullStr |
Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação |
title_full_unstemmed |
Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação |
title_sort |
Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação |
author |
Santos, Igleide de Oliveira |
author_facet |
Santos, Igleide de Oliveira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Igleide de Oliveira |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Neves, Bárbara Coelho |
contributor_str_mv |
Neves, Bárbara Coelho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Biblioteconomia Ciência da informação Marketing de bibliotecas Mídia social Bibliotecas e usuários Mídia digital |
topic |
Biblioteconomia Ciência da informação Marketing de bibliotecas Mídia social Bibliotecas e usuários Mídia digital Social media Digital Marketing Information units CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIA |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Social media Digital Marketing Information units |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIA |
description |
The study develops a Digital Marketing analysis as an object of study and the use of social media as a strategic marketing tool in information units. This objective is felt in its entirety investigate the importance of digital marketing and social media, in order to expose the benefits and harms being used in the communication process between the information unit and the user. Specifically this study aims to characterize the types of information resources that the information units used to identify characteristics for a good flow of information and analyze the information environments, taking into account its resources. The methodology is characterized as qualitative and classified as descriptive. The study uses features of 3 different units of information, according to the technical procedures was used to bibliographic research, which was used an observation form in digital environments of the information units. Thus, the Digital Marketing, combined their tools is of fundamental importance for the information units, ensuring the effective recovery of users. It was concluded that this research could achieve the objectives required for the final analysis and the Digital Marketing, combined social media in information units came only contribute to a better service to its users, the process of search and retrieval of information. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2016-05-31 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2018-09-24T12:17:29Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2018-09-24T12:17:29Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
SANTOS, Igleide de Oliveira. Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação. São Cristóvão, SE, 2016. Monografia (Graduação em Biblioteconomia e Documentação), Departamento de Ciências da Informação, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, SE, 2016 |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/8996 |
identifier_str_mv |
SANTOS, Igleide de Oliveira. Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação. São Cristóvão, SE, 2016. Monografia (Graduação em Biblioteconomia e Documentação), Departamento de Ciências da Informação, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, SE, 2016 |
url |
http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/8996 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
Universidade Federal de Sergipe |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
DCI - Departamento de Ciência da Informação - São Cristóvão - Presencial |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFS instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS) instacron:UFS |
instname_str |
Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
instacron_str |
UFS |
institution |
UFS |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFS |
collection |
Repositório Institucional da UFS |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/3/Igleide_Oliveira_Santos.pdf.txt https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/4/Igleide_Oliveira_Santos.pdf.jpg https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/1/license.txt https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/2/Igleide_Oliveira_Santos.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
a91d6750994c91843c63e9017c96ab73 ea45aaf893dcdea294bb811c651123c2 098cbbf65c2c15e1fb2e49c5d306a44c c944701f3c16ad9d6ee7de1902001247 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFS - Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@academico.ufs.br |
_version_ |
1802110640697901056 |