Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Igleide de Oliveira
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFS
Texto Completo: http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/8996
Resumo: The study develops a Digital Marketing analysis as an object of study and the use of social media as a strategic marketing tool in information units. This objective is felt in its entirety investigate the importance of digital marketing and social media, in order to expose the benefits and harms being used in the communication process between the information unit and the user. Specifically this study aims to characterize the types of information resources that the information units used to identify characteristics for a good flow of information and analyze the information environments, taking into account its resources. The methodology is characterized as qualitative and classified as descriptive. The study uses features of 3 different units of information, according to the technical procedures was used to bibliographic research, which was used an observation form in digital environments of the information units. Thus, the Digital Marketing, combined their tools is of fundamental importance for the information units, ensuring the effective recovery of users. It was concluded that this research could achieve the objectives required for the final analysis and the Digital Marketing, combined social media in information units came only contribute to a better service to its users, the process of search and retrieval of information.
id UFS-2_64b90c4b00574ce04900a110910527d2
oai_identifier_str oai:ufs.br:riufs/8996
network_acronym_str UFS-2
network_name_str Repositório Institucional da UFS
repository_id_str
spelling Santos, Igleide de OliveiraNeves, Bárbara Coelho2018-09-24T12:17:29Z2018-09-24T12:17:29Z2016-05-31SANTOS, Igleide de Oliveira. Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação. São Cristóvão, SE, 2016. Monografia (Graduação em Biblioteconomia e Documentação), Departamento de Ciências da Informação, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, SE, 2016http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/8996The study develops a Digital Marketing analysis as an object of study and the use of social media as a strategic marketing tool in information units. This objective is felt in its entirety investigate the importance of digital marketing and social media, in order to expose the benefits and harms being used in the communication process between the information unit and the user. Specifically this study aims to characterize the types of information resources that the information units used to identify characteristics for a good flow of information and analyze the information environments, taking into account its resources. The methodology is characterized as qualitative and classified as descriptive. The study uses features of 3 different units of information, according to the technical procedures was used to bibliographic research, which was used an observation form in digital environments of the information units. Thus, the Digital Marketing, combined their tools is of fundamental importance for the information units, ensuring the effective recovery of users. It was concluded that this research could achieve the objectives required for the final analysis and the Digital Marketing, combined social media in information units came only contribute to a better service to its users, the process of search and retrieval of information.O estudo desenvolve uma análise do Marketing Digital como objeto de estudo e a utilização das mídias sociais como ferramenta estratégica de marketing nas unidades de informação. Nesse sentido objetiva-se em sua totalidade investigar a importância do Marketing Digital e das mídias sociais, a fim de expor os benefícios e malefícios sendo utilizados no processo de comunicação entre a unidade de informação e o usuário. Especificamente esse trabalho objetiva caracterizar os tipos de recursos informacionais que as unidades de informação utilizam, identificar características para uma boa circulação da informação e analisar os ambientes informacionais, levando em consideração seus recursos. A metodologia é caracterizada como Qualitativa e classificada como Descritiva. O estudo utiliza características de 3 unidades de informação distintas, segundo os procedimentos técnicos foi utilizado a pesquisa Bibliográfica, onde foi utilizado um formulário de observação nos ambientes digitais das unidades de informação. Dessa forma o Marketing Digital, aliado as suas ferramentas tem importância fundamental para as Unidades de informação, garantindo a recuperação efetiva dos usuários. Conclui-se então que essa pesquisa conseguiu atingir os objetivos necessários para a análise final e que o Marketing Digital, aliado as mídias sociais nas Unidades de Informação só vieram contribuir para um melhor atendimento de seus usuários, facilitando no processo de busca e recuperação da informação.São Cristóvão, SEporBiblioteconomiaCiência da informaçãoMarketing de bibliotecasMídia socialBibliotecas e usuáriosMídia digitalSocial mediaDigital MarketingInformation unitsCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIAMarketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informaçãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisUniversidade Federal de SergipeDCI - Departamento de Ciência da Informação - São Cristóvão - Presencialreponame:Repositório Institucional da UFSinstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSinfo:eu-repo/semantics/openAccessTEXTIgleide_Oliveira_Santos.pdf.txtIgleide_Oliveira_Santos.pdf.txtExtracted texttext/plain114006https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/3/Igleide_Oliveira_Santos.pdf.txta91d6750994c91843c63e9017c96ab73MD53THUMBNAILIgleide_Oliveira_Santos.pdf.jpgIgleide_Oliveira_Santos.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1208https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/4/Igleide_Oliveira_Santos.pdf.jpgea45aaf893dcdea294bb811c651123c2MD54LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81475https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/1/license.txt098cbbf65c2c15e1fb2e49c5d306a44cMD51ORIGINALIgleide_Oliveira_Santos.pdfIgleide_Oliveira_Santos.pdfapplication/pdf841978https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/2/Igleide_Oliveira_Santos.pdfc944701f3c16ad9d6ee7de1902001247MD52riufs/89962019-08-26 19:26:54.559oai:ufs.br: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Repositório InstitucionalPUBhttps://ri.ufs.br/oai/requestrepositorio@academico.ufs.bropendoar:2019-08-26T22:26:54Repositório Institucional da UFS - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
title Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
spellingShingle Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
Santos, Igleide de Oliveira
Biblioteconomia
Ciência da informação
Marketing de bibliotecas
Mídia social
Bibliotecas e usuários
Mídia digital
Social media
Digital Marketing
Information units
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIA
title_short Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
title_full Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
title_fullStr Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
title_full_unstemmed Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
title_sort Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação
author Santos, Igleide de Oliveira
author_facet Santos, Igleide de Oliveira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Igleide de Oliveira
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Neves, Bárbara Coelho
contributor_str_mv Neves, Bárbara Coelho
dc.subject.por.fl_str_mv Biblioteconomia
Ciência da informação
Marketing de bibliotecas
Mídia social
Bibliotecas e usuários
Mídia digital
topic Biblioteconomia
Ciência da informação
Marketing de bibliotecas
Mídia social
Bibliotecas e usuários
Mídia digital
Social media
Digital Marketing
Information units
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIA
dc.subject.eng.fl_str_mv Social media
Digital Marketing
Information units
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIA
description The study develops a Digital Marketing analysis as an object of study and the use of social media as a strategic marketing tool in information units. This objective is felt in its entirety investigate the importance of digital marketing and social media, in order to expose the benefits and harms being used in the communication process between the information unit and the user. Specifically this study aims to characterize the types of information resources that the information units used to identify characteristics for a good flow of information and analyze the information environments, taking into account its resources. The methodology is characterized as qualitative and classified as descriptive. The study uses features of 3 different units of information, according to the technical procedures was used to bibliographic research, which was used an observation form in digital environments of the information units. Thus, the Digital Marketing, combined their tools is of fundamental importance for the information units, ensuring the effective recovery of users. It was concluded that this research could achieve the objectives required for the final analysis and the Digital Marketing, combined social media in information units came only contribute to a better service to its users, the process of search and retrieval of information.
publishDate 2016
dc.date.issued.fl_str_mv 2016-05-31
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2018-09-24T12:17:29Z
dc.date.available.fl_str_mv 2018-09-24T12:17:29Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv SANTOS, Igleide de Oliveira. Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação. São Cristóvão, SE, 2016. Monografia (Graduação em Biblioteconomia e Documentação), Departamento de Ciências da Informação, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, SE, 2016
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/8996
identifier_str_mv SANTOS, Igleide de Oliveira. Marketing digital : análise das mídias sociais nas unidades de informação. São Cristóvão, SE, 2016. Monografia (Graduação em Biblioteconomia e Documentação), Departamento de Ciências da Informação, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, SE, 2016
url http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/8996
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.initials.fl_str_mv Universidade Federal de Sergipe
dc.publisher.department.fl_str_mv DCI - Departamento de Ciência da Informação - São Cristóvão - Presencial
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFS
instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron:UFS
instname_str Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron_str UFS
institution UFS
reponame_str Repositório Institucional da UFS
collection Repositório Institucional da UFS
bitstream.url.fl_str_mv https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/3/Igleide_Oliveira_Santos.pdf.txt
https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/4/Igleide_Oliveira_Santos.pdf.jpg
https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/1/license.txt
https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/8996/2/Igleide_Oliveira_Santos.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv a91d6750994c91843c63e9017c96ab73
ea45aaf893dcdea294bb811c651123c2
098cbbf65c2c15e1fb2e49c5d306a44c
c944701f3c16ad9d6ee7de1902001247
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFS - Universidade Federal de Sergipe (UFS)
repository.mail.fl_str_mv repositorio@academico.ufs.br
_version_ 1802110640697901056