Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15928 |
Resumo: | Forecasting changes in the external and internal parameters of the socio-economic development of higher education (HE) as an integral system, as well as the risks of its digitalization that reduce the quality of human capital suggest the expansion of contemporary methodological instruments for financing higher education institutions (HEIs). In the article the principles of project financing that combine system and process approaches have been suggested, and the need to introduce the axiological approach into the methodological basis of project financing of HE as a specific way of organizing and performing financial activities, obtaining and using its results with regard to certain values, and neutralizing the risks of digitalizing education along with improving the quality of human capital has been substantiated. |
id |
UFS-3_4b8fc09b85cbd8cdaa4e657138a52347 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/15928 |
network_acronym_str |
UFS-3 |
network_name_str |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusaAbordagens metodológicas para o financiamento de instituições de ensino superior no contexto da digitalização do ensino superior russoMethodological Approaches to Financing Higher Education Institutions in the Context of Digitalizing the Russian Higher EducationMethodological approachesPrinciples of project financing of HEIsIndex of the investment attractiveness of a HEIRisks of implementing the Education national projectAn axiological approach to project financing of HEIsEnfoques metodológicosPrincipios de la financiación de proyectos de las IESÍndice del atractivo inversor de una IESRiesgos de implementar el proyecto nacional de EducaciónUn enfoque axiológico del financiamiento de proyectos de las IESAbordagens metodológicasPrincípios de financiamento de projetos de IESÍndice de atratividade de investimento de uma IESRiscos da implementação do projeto nacional de EducaçãoUma abordagem axiológica para o financiamento de projetos de IESForecasting changes in the external and internal parameters of the socio-economic development of higher education (HE) as an integral system, as well as the risks of its digitalization that reduce the quality of human capital suggest the expansion of contemporary methodological instruments for financing higher education institutions (HEIs). In the article the principles of project financing that combine system and process approaches have been suggested, and the need to introduce the axiological approach into the methodological basis of project financing of HE as a specific way of organizing and performing financial activities, obtaining and using its results with regard to certain values, and neutralizing the risks of digitalizing education along with improving the quality of human capital has been substantiated.Pronosticar cambios en los parámetros externos e internos del desarrollo socioeconómico de la educación superior (ES) como sistema integral, así como los riesgos de su digitalización que reducen la calidad del capital humano sugieren la expansión de instrumentos metodológicos contemporáneos para el financiamiento superior. instituciones educativas (IES). En el artículo se sugieren los principios del financiamiento de proyectos que combinan enfoques de sistemas y procesos, y la necesidad de introducir el enfoque axiológico en la base metodológica del financiamiento de proyectos de la ES como una forma específica de organizar y realizar actividades financieras, obteniendo y utilizando sus Se han corroborado resultados con respecto a determinados valores, y se ha comprobado la neutralización de los riesgos de digitalizar la educación junto con la mejora de la calidad del capital humano.A previsão de mudanças nos parâmetros externos e internos do desenvolvimento socioeconômico do ensino superior (ES) como sistema integral, bem como os riscos de sua digitalização que reduzem a qualidade do capital humano, sugerem a expansão de instrumentos metodológicos contemporâneos de financiamento superior. instituições de ensino (IES). No artigo, os princípios do project finance que combinam abordagens de sistema e processo foram sugeridos, e a necessidade de introduzir a abordagem axiológica na base metodológica do project finance de ES como uma forma específica de organizar e executar atividades financeiras, obtendo e utilizando seus resultados no que diz respeito a determinados valores, e neutralizar os riscos da digitalização da educação, juntamente com a melhoria da qualidade do capital humano foram comprovados.Revista Tempos e Espaços em Educação2021-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/1592810.20952/revtee.v14i33.15928Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 Núm. 33 (2021): Publicação Contínua; e15928Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No 33 (2021): Publicação Contínua; e15928Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 14 n. 33 (2021): Publicação Contínua; e15928Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No. 33 (2021): Publicação Contínua; e159282358-1425reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSenghttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15928/11827https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15928/13300Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSlepov, Vladimir Alexandrovich Rodenkova, Tatyana NikolaevnaPokamestov, Dmitry AlexandrovichGromova, Elena Ivanovna2022-12-15T00:49:45Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/15928Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/oairevtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com2358-14251983-6597opendoar:2022-12-15T00:49:45Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa Abordagens metodológicas para o financiamento de instituições de ensino superior no contexto da digitalização do ensino superior russo Methodological Approaches to Financing Higher Education Institutions in the Context of Digitalizing the Russian Higher Education |
title |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa |
spellingShingle |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa Slepov, Vladimir Alexandrovich Methodological approaches Principles of project financing of HEIs Index of the investment attractiveness of a HEI Risks of implementing the Education national project An axiological approach to project financing of HEIs Enfoques metodológicos Principios de la financiación de proyectos de las IES Índice del atractivo inversor de una IES Riesgos de implementar el proyecto nacional de Educación Un enfoque axiológico del financiamiento de proyectos de las IES Abordagens metodológicas Princípios de financiamento de projetos de IES Índice de atratividade de investimento de uma IES Riscos da implementação do projeto nacional de Educação Uma abordagem axiológica para o financiamento de projetos de IES |
title_short |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa |
title_full |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa |
title_fullStr |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa |
title_full_unstemmed |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa |
title_sort |
Enfoques metodológicos para financiar instituciones de educación superior en el contexto de la digitalización de la educación superior rusa |
author |
Slepov, Vladimir Alexandrovich |
author_facet |
Slepov, Vladimir Alexandrovich Rodenkova, Tatyana Nikolaevna Pokamestov, Dmitry Alexandrovich Gromova, Elena Ivanovna |
author_role |
author |
author2 |
Rodenkova, Tatyana Nikolaevna Pokamestov, Dmitry Alexandrovich Gromova, Elena Ivanovna |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Slepov, Vladimir Alexandrovich Rodenkova, Tatyana Nikolaevna Pokamestov, Dmitry Alexandrovich Gromova, Elena Ivanovna |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Methodological approaches Principles of project financing of HEIs Index of the investment attractiveness of a HEI Risks of implementing the Education national project An axiological approach to project financing of HEIs Enfoques metodológicos Principios de la financiación de proyectos de las IES Índice del atractivo inversor de una IES Riesgos de implementar el proyecto nacional de Educación Un enfoque axiológico del financiamiento de proyectos de las IES Abordagens metodológicas Princípios de financiamento de projetos de IES Índice de atratividade de investimento de uma IES Riscos da implementação do projeto nacional de Educação Uma abordagem axiológica para o financiamento de projetos de IES |
topic |
Methodological approaches Principles of project financing of HEIs Index of the investment attractiveness of a HEI Risks of implementing the Education national project An axiological approach to project financing of HEIs Enfoques metodológicos Principios de la financiación de proyectos de las IES Índice del atractivo inversor de una IES Riesgos de implementar el proyecto nacional de Educación Un enfoque axiológico del financiamiento de proyectos de las IES Abordagens metodológicas Princípios de financiamento de projetos de IES Índice de atratividade de investimento de uma IES Riscos da implementação do projeto nacional de Educação Uma abordagem axiológica para o financiamento de projetos de IES |
description |
Forecasting changes in the external and internal parameters of the socio-economic development of higher education (HE) as an integral system, as well as the risks of its digitalization that reduce the quality of human capital suggest the expansion of contemporary methodological instruments for financing higher education institutions (HEIs). In the article the principles of project financing that combine system and process approaches have been suggested, and the need to introduce the axiological approach into the methodological basis of project financing of HE as a specific way of organizing and performing financial activities, obtaining and using its results with regard to certain values, and neutralizing the risks of digitalizing education along with improving the quality of human capital has been substantiated. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15928 10.20952/revtee.v14i33.15928 |
url |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15928 |
identifier_str_mv |
10.20952/revtee.v14i33.15928 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15928/11827 https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15928/13300 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 Núm. 33 (2021): Publicação Contínua; e15928 Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No 33 (2021): Publicação Contínua; e15928 Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 14 n. 33 (2021): Publicação Contínua; e15928 Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No. 33 (2021): Publicação Contínua; e15928 2358-1425 reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS) instacron:UFS |
instname_str |
Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
instacron_str |
UFS |
institution |
UFS |
reponame_str |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
collection |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com |
_version_ |
1799875183920545792 |