Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pakhomova, Tetyana
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Matvieienko, Iryna, Khavarivska, Halyna, Shulha, Tetiana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308
Resumo: The main purpose of the article is to study the features of the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19. New trends in education that emerged at the turn of the second and third millennia, the emergence of new paradigms of education, a new system of social values and goals of education, its dialogue with human culture as its creator and subject capable of cultural self-education, stimulated a special interest in the study of the phenomenon of "pedagogical culture" and its components. The events taking place in the world as a result of the spread of the coronavirus infection COVID-19 refer to a global emergency of a nature. Of course, in these forced conditions, it is difficult for teachers to simultaneously master new methods and tools of distance learning, develop methodological support for the disciplines taught, or transform it into a digital form and immediately introduce it into the educational process. As a result of the study, the main trends in the development of modern pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 were identified.
id UFS-3_c6f90eb82111aaadf812b8d38fa836aa
oai_identifier_str oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17308
network_acronym_str UFS-3
network_name_str Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19Cultura pedagógica de los docentes universitarios en el contexto del impacto del COVID-19Gerenciando a cultura pedagógica dos professores universitários no contexto do impacto da COVID-19pedagogical cultureuniversitiespandemic COVID-19university teachersdistance educationpedagogíauniversidadespandemia COVID-19docenteseducación a distanciaEducação a distânciaPandemia COVID-19PedagogiaProfessoresUniversidadesThe main purpose of the article is to study the features of the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19. New trends in education that emerged at the turn of the second and third millennia, the emergence of new paradigms of education, a new system of social values and goals of education, its dialogue with human culture as its creator and subject capable of cultural self-education, stimulated a special interest in the study of the phenomenon of "pedagogical culture" and its components. The events taking place in the world as a result of the spread of the coronavirus infection COVID-19 refer to a global emergency of a nature. Of course, in these forced conditions, it is difficult for teachers to simultaneously master new methods and tools of distance learning, develop methodological support for the disciplines taught, or transform it into a digital form and immediately introduce it into the educational process. As a result of the study, the main trends in the development of modern pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 were identified.O objetivo principal do artigo é estudar as características das atividades dos professores universitários sob a influência do COVID-19. Os eventos que ocorrem no mundo como resultado da disseminação da infecção por coronavírus COVID-19 referem-se a uma emergência global de natureza. Esta é a mensagem principal que cada pessoa deve entender. É importante lembrar que às vezes é quase impossível influenciar as circunstâncias e condições externas que contribuem para o desenvolvimento de estresse e ansiedade nas pessoas. A pandemia criou muitos problemas e desafios em todas as esferas sociais nos níveis macro e micro: saúde, educação, cultura, economia, produção e outros. Problemas e desafios educacionais se aplicam a todas as faixas etárias e níveis escolares. Cada uma delas é atualmente reconstruída sem a preparação prévia de ambas as partes envolvidas no processo educativo: professores e alunos, professores e alunos. Essa circunstância provocou uma série de resultados negativos em relação à qualidade do processo de ensino e formação em educação. Como resultado do estudo, foram identificadas as principais tendências e características das atividades docentes dos professores universitários, bem como as mudanças em suas atividades durante a pandemia.El objetivo principal del artículo es estudiar las características de las actividades de los docentes universitarios bajo la influencia de COVID-19. Los hechos ocurridos en el mundo a raíz de la propagación de la infección por coronavirus COVID-19 hacen referencia a una emergencia de carácter mundial. Este es el mensaje principal que toda persona debe entender. Es importante recordar que a veces es casi imposible influir en las circunstancias y condiciones externas que contribuyen al desarrollo del estrés y la ansiedad en las personas. La pandemia ha creado muchos problemas y desafíos en todos los ámbitos sociales a nivel macro y micro: salud, educación, cultura, economía, producción y otros. Los problemas y desafíos educativos se aplican a todos los grupos de edad y niveles escolares. Cada uno de ellos se reconstruye actualmente sin la preparación previa de ambas partes involucradas en el proceso educativo: docentes y alumnos, docentes y alumnos. Esta circunstancia provocó una serie de resultados negativos en relación con la calidad del proceso de enseñanza y formación en la educación. Como resultado del estudio se identificaron las principales tendencias y características de la actividad docente de los docentes universitarios, así como los cambios en sus actividades durante la pandemiaRevista Tempos e Espaços em Educação2022-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/1730810.20952/revtee.v15i34.17308Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 Núm. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No 34 (2022): Publicação Contínua; e17308Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No. 34 (2022): Publicação Contínua; e173082358-1425reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSenghttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308/12644https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308/13974Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPakhomova, TetyanaMatvieienko, Iryna Khavarivska, HalynaShulha, Tetiana2023-06-06T02:42:38Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17308Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/oairevtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com2358-14251983-6597opendoar:2023-06-06T02:42:38Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false
dc.title.none.fl_str_mv Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
Cultura pedagógica de los docentes universitarios en el contexto del impacto del COVID-19
Gerenciando a cultura pedagógica dos professores universitários no contexto do impacto da COVID-19
title Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
spellingShingle Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
Pakhomova, Tetyana
pedagogical culture
universities
pandemic COVID-19
university teachers
distance education
pedagogía
universidades
pandemia COVID-19
docentes
educación a distancia
Educação a distância
Pandemia COVID-19
Pedagogia
Professores
Universidades
title_short Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
title_full Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
title_fullStr Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
title_full_unstemmed Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
title_sort Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
author Pakhomova, Tetyana
author_facet Pakhomova, Tetyana
Matvieienko, Iryna
Khavarivska, Halyna
Shulha, Tetiana
author_role author
author2 Matvieienko, Iryna
Khavarivska, Halyna
Shulha, Tetiana
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pakhomova, Tetyana
Matvieienko, Iryna
Khavarivska, Halyna
Shulha, Tetiana
dc.subject.por.fl_str_mv pedagogical culture
universities
pandemic COVID-19
university teachers
distance education
pedagogía
universidades
pandemia COVID-19
docentes
educación a distancia
Educação a distância
Pandemia COVID-19
Pedagogia
Professores
Universidades
topic pedagogical culture
universities
pandemic COVID-19
university teachers
distance education
pedagogía
universidades
pandemia COVID-19
docentes
educación a distancia
Educação a distância
Pandemia COVID-19
Pedagogia
Professores
Universidades
description The main purpose of the article is to study the features of the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19. New trends in education that emerged at the turn of the second and third millennia, the emergence of new paradigms of education, a new system of social values and goals of education, its dialogue with human culture as its creator and subject capable of cultural self-education, stimulated a special interest in the study of the phenomenon of "pedagogical culture" and its components. The events taking place in the world as a result of the spread of the coronavirus infection COVID-19 refer to a global emergency of a nature. Of course, in these forced conditions, it is difficult for teachers to simultaneously master new methods and tools of distance learning, develop methodological support for the disciplines taught, or transform it into a digital form and immediately introduce it into the educational process. As a result of the study, the main trends in the development of modern pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 were identified.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-04-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308
10.20952/revtee.v15i34.17308
url https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308
identifier_str_mv 10.20952/revtee.v15i34.17308
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308/12644
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308/13974
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação
publisher.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação
dc.source.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 Núm. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No 34 (2022): Publicação Contínua; e17308
Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308
2358-1425
reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron:UFS
instname_str Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron_str UFS
institution UFS
reponame_str Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
collection Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)
repository.mail.fl_str_mv revtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com
_version_ 1799875184843292672