Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308 |
Resumo: | The main purpose of the article is to study the features of the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19. New trends in education that emerged at the turn of the second and third millennia, the emergence of new paradigms of education, a new system of social values and goals of education, its dialogue with human culture as its creator and subject capable of cultural self-education, stimulated a special interest in the study of the phenomenon of "pedagogical culture" and its components. The events taking place in the world as a result of the spread of the coronavirus infection COVID-19 refer to a global emergency of a nature. Of course, in these forced conditions, it is difficult for teachers to simultaneously master new methods and tools of distance learning, develop methodological support for the disciplines taught, or transform it into a digital form and immediately introduce it into the educational process. As a result of the study, the main trends in the development of modern pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 were identified. |
id |
UFS-3_c6f90eb82111aaadf812b8d38fa836aa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17308 |
network_acronym_str |
UFS-3 |
network_name_str |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19Cultura pedagógica de los docentes universitarios en el contexto del impacto del COVID-19Gerenciando a cultura pedagógica dos professores universitários no contexto do impacto da COVID-19pedagogical cultureuniversitiespandemic COVID-19university teachersdistance educationpedagogíauniversidadespandemia COVID-19docenteseducación a distanciaEducação a distânciaPandemia COVID-19PedagogiaProfessoresUniversidadesThe main purpose of the article is to study the features of the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19. New trends in education that emerged at the turn of the second and third millennia, the emergence of new paradigms of education, a new system of social values and goals of education, its dialogue with human culture as its creator and subject capable of cultural self-education, stimulated a special interest in the study of the phenomenon of "pedagogical culture" and its components. The events taking place in the world as a result of the spread of the coronavirus infection COVID-19 refer to a global emergency of a nature. Of course, in these forced conditions, it is difficult for teachers to simultaneously master new methods and tools of distance learning, develop methodological support for the disciplines taught, or transform it into a digital form and immediately introduce it into the educational process. As a result of the study, the main trends in the development of modern pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 were identified.O objetivo principal do artigo é estudar as características das atividades dos professores universitários sob a influência do COVID-19. Os eventos que ocorrem no mundo como resultado da disseminação da infecção por coronavírus COVID-19 referem-se a uma emergência global de natureza. Esta é a mensagem principal que cada pessoa deve entender. É importante lembrar que às vezes é quase impossível influenciar as circunstâncias e condições externas que contribuem para o desenvolvimento de estresse e ansiedade nas pessoas. A pandemia criou muitos problemas e desafios em todas as esferas sociais nos níveis macro e micro: saúde, educação, cultura, economia, produção e outros. Problemas e desafios educacionais se aplicam a todas as faixas etárias e níveis escolares. Cada uma delas é atualmente reconstruída sem a preparação prévia de ambas as partes envolvidas no processo educativo: professores e alunos, professores e alunos. Essa circunstância provocou uma série de resultados negativos em relação à qualidade do processo de ensino e formação em educação. Como resultado do estudo, foram identificadas as principais tendências e características das atividades docentes dos professores universitários, bem como as mudanças em suas atividades durante a pandemia.El objetivo principal del artículo es estudiar las características de las actividades de los docentes universitarios bajo la influencia de COVID-19. Los hechos ocurridos en el mundo a raíz de la propagación de la infección por coronavirus COVID-19 hacen referencia a una emergencia de carácter mundial. Este es el mensaje principal que toda persona debe entender. Es importante recordar que a veces es casi imposible influir en las circunstancias y condiciones externas que contribuyen al desarrollo del estrés y la ansiedad en las personas. La pandemia ha creado muchos problemas y desafíos en todos los ámbitos sociales a nivel macro y micro: salud, educación, cultura, economía, producción y otros. Los problemas y desafíos educativos se aplican a todos los grupos de edad y niveles escolares. Cada uno de ellos se reconstruye actualmente sin la preparación previa de ambas partes involucradas en el proceso educativo: docentes y alumnos, docentes y alumnos. Esta circunstancia provocó una serie de resultados negativos en relación con la calidad del proceso de enseñanza y formación en la educación. Como resultado del estudio se identificaron las principales tendencias y características de la actividad docente de los docentes universitarios, así como los cambios en sus actividades durante la pandemiaRevista Tempos e Espaços em Educação2022-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/1730810.20952/revtee.v15i34.17308Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 Núm. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No 34 (2022): Publicação Contínua; e17308Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No. 34 (2022): Publicação Contínua; e173082358-1425reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSenghttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308/12644https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308/13974Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPakhomova, TetyanaMatvieienko, Iryna Khavarivska, HalynaShulha, Tetiana2023-06-06T02:42:38Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17308Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/oairevtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com2358-14251983-6597opendoar:2023-06-06T02:42:38Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 Cultura pedagógica de los docentes universitarios en el contexto del impacto del COVID-19 Gerenciando a cultura pedagógica dos professores universitários no contexto do impacto da COVID-19 |
title |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 |
spellingShingle |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 Pakhomova, Tetyana pedagogical culture universities pandemic COVID-19 university teachers distance education pedagogía universidades pandemia COVID-19 docentes educación a distancia Educação a distância Pandemia COVID-19 Pedagogia Professores Universidades |
title_short |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 |
title_full |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 |
title_fullStr |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 |
title_full_unstemmed |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 |
title_sort |
Managing the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 |
author |
Pakhomova, Tetyana |
author_facet |
Pakhomova, Tetyana Matvieienko, Iryna Khavarivska, Halyna Shulha, Tetiana |
author_role |
author |
author2 |
Matvieienko, Iryna Khavarivska, Halyna Shulha, Tetiana |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pakhomova, Tetyana Matvieienko, Iryna Khavarivska, Halyna Shulha, Tetiana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
pedagogical culture universities pandemic COVID-19 university teachers distance education pedagogía universidades pandemia COVID-19 docentes educación a distancia Educação a distância Pandemia COVID-19 Pedagogia Professores Universidades |
topic |
pedagogical culture universities pandemic COVID-19 university teachers distance education pedagogía universidades pandemia COVID-19 docentes educación a distancia Educação a distância Pandemia COVID-19 Pedagogia Professores Universidades |
description |
The main purpose of the article is to study the features of the pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19. New trends in education that emerged at the turn of the second and third millennia, the emergence of new paradigms of education, a new system of social values and goals of education, its dialogue with human culture as its creator and subject capable of cultural self-education, stimulated a special interest in the study of the phenomenon of "pedagogical culture" and its components. The events taking place in the world as a result of the spread of the coronavirus infection COVID-19 refer to a global emergency of a nature. Of course, in these forced conditions, it is difficult for teachers to simultaneously master new methods and tools of distance learning, develop methodological support for the disciplines taught, or transform it into a digital form and immediately introduce it into the educational process. As a result of the study, the main trends in the development of modern pedagogical culture of university teachers in the context of the impact of COVID-19 were identified. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308 10.20952/revtee.v15i34.17308 |
url |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308 |
identifier_str_mv |
10.20952/revtee.v15i34.17308 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308/12644 https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17308/13974 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 Núm. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308 Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No 34 (2022): Publicação Contínua; e17308 Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308 Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No. 34 (2022): Publicação Contínua; e17308 2358-1425 reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS) instacron:UFS |
instname_str |
Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
instacron_str |
UFS |
institution |
UFS |
reponame_str |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
collection |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com |
_version_ |
1799875184843292672 |