Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bakmansurova, Alla Bariyevna
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Efimova, Anna Valeryavna, Koshkina, Elena Gennadyavna
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760
Resumo: The objective of the research is to examine the features of socio-cultural competence and its development among master students studying a second foreign language. To reach the objective, the following tasks should be solved: to define socio-cultural competence, to analyze its components / its content; to analyze an example of a training course for master students, in which the formation and development of socio-cultural competence is expected; to conduct a survey among students; to analyze the empirical data obtained; to make a conclusion about the degree of awareness / understanding of the need to develop socio-cultural competence when learning a (second) foreign language. The proposed study is theoretically significant to some degree for methodological science (the section devoted to communicative competence and its components) and is practically valuable since it describes the specific experience of the formation and development of the competence being studied in higher education.
id UFS-3_d7ed1c8f5a2cc2621fd77acac6a2450b
oai_identifier_str oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17760
network_acronym_str UFS-3
network_name_str Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”Desenvolvimento de competências socioculturais entre estudantes de mestrado como parte do curso «A Cultura dos Países Romano-Germânicos»Sociocultural competence development among master’s students as a part of "The Culture of Romano-German Countries" courseSociocultural competenceComponents of sociocultural competenceThe content of sociocultural competenceThe formation of sociocultural competenceDevelopment of sociocultural competence among undergraduate studentsCompetencia socioculturalComponentes de la competencia socioculturalContenido de la competencia socioculturalFormación de la competencia socioculturalDesarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de gradoCompetência socioculturalComponentes da competência socioculturalConteúdo da competência socioculturalFormação da competência socioculturalDesenvolvimento da competência sociocultural entre estudantes de licenciaturaThe objective of the research is to examine the features of socio-cultural competence and its development among master students studying a second foreign language. To reach the objective, the following tasks should be solved: to define socio-cultural competence, to analyze its components / its content; to analyze an example of a training course for master students, in which the formation and development of socio-cultural competence is expected; to conduct a survey among students; to analyze the empirical data obtained; to make a conclusion about the degree of awareness / understanding of the need to develop socio-cultural competence when learning a (second) foreign language. The proposed study is theoretically significant to some degree for methodological science (the section devoted to communicative competence and its components) and is practically valuable since it describes the specific experience of the formation and development of the competence being studied in higher education.O objectivo da investigação é examinar as características da competência sociocultural e o seu desenvolvimento entre os estudantes de mestrado que estudam uma segunda língua estrangeira. Para atingir o objectivo, deve-se resolver as seguintes tarefas: definir a competência sociocultural, analisar os seus componentes/conteúdo; analisar um exemplo de um curso de formação para estudantes de mestrado, no qual se espera a formação e desenvolvimento da competência sociocultural; realizar um estudo entre os estudantes; analisar os dados empíricos obtidos; chegar a uma conclusão sobre o grau de consciência/compreensão da necessidade de desenvolver a competência sociocultural ao aprender uma (segunda) língua estrangeira. O estudo proposto é teoricamente significativo até certo ponto para a ciência metodológica (a secção dedicada à competência comunicativa e suas componentes) e tem um valor pratico, porque descreve a experiência específica da formação e desenvolvimento da competência que está a ser estudada no ensino superior.El objetivo de la investigación es examinar las características de la competencia sociocultural y su desarrollo entre estudiantes de maestría que aprenden una segunda lengua extranjera. Para alcanzar el objetivo, deben realizarse las siguientes tareas: definir la competencia sociocultural y analizar sus componentes/su contenido; analizar un ejemplo de un curso de capacitación para estudiantes de maestría que implique la formación y el desarrollo de la competencia sociocultural; llevar a cabo una encuesta entre estudiantes; analizar los datos empíricos obtenidos; llegar a una conclusión sobre el grado de concienciación/entendimiento de la necesidad de desarrollar la competencia socioculturales cuando se aprende una lengua extranjera (segunda lengua). El estudio propuesto es teóricamente significativo hasta cierto punto para la ciencia metodológica (la sección dedicada a la competencia comunicativa y sus componentes) y tiene valor práctico, ya que describe la experiencia específica de la formación y el desarrollo de la competencia que se estudia en la educación superior.Revista Tempos e Espaços em Educação2022-06-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/1776010.20952/revtee.v15i34.17760Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 Núm. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No 34 (2022): Publicação Contínua; e17760Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No. 34 (2022): Publicação Contínua; e177602358-1425reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSenghttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760/12827https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760/13997Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBakmansurova, Alla BariyevnaEfimova, Anna ValeryavnaKoshkina, Elena Gennadyavna2023-06-08T15:55:00Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17760Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/oairevtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com2358-14251983-6597opendoar:2023-06-08T15:55Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false
dc.title.none.fl_str_mv Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
Desenvolvimento de competências socioculturais entre estudantes de mestrado como parte do curso «A Cultura dos Países Romano-Germânicos»
Sociocultural competence development among master’s students as a part of "The Culture of Romano-German Countries" course
title Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
spellingShingle Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
Bakmansurova, Alla Bariyevna
Sociocultural competence
Components of sociocultural competence
The content of sociocultural competence
The formation of sociocultural competence
Development of sociocultural competence among undergraduate students
Competencia sociocultural
Componentes de la competencia sociocultural
Contenido de la competencia sociocultural
Formación de la competencia sociocultural
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de grado
Competência sociocultural
Componentes da competência sociocultural
Conteúdo da competência sociocultural
Formação da competência sociocultural
Desenvolvimento da competência sociocultural entre estudantes de licenciatura
title_short Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
title_full Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
title_fullStr Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
title_full_unstemmed Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
title_sort Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
author Bakmansurova, Alla Bariyevna
author_facet Bakmansurova, Alla Bariyevna
Efimova, Anna Valeryavna
Koshkina, Elena Gennadyavna
author_role author
author2 Efimova, Anna Valeryavna
Koshkina, Elena Gennadyavna
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bakmansurova, Alla Bariyevna
Efimova, Anna Valeryavna
Koshkina, Elena Gennadyavna
dc.subject.por.fl_str_mv Sociocultural competence
Components of sociocultural competence
The content of sociocultural competence
The formation of sociocultural competence
Development of sociocultural competence among undergraduate students
Competencia sociocultural
Componentes de la competencia sociocultural
Contenido de la competencia sociocultural
Formación de la competencia sociocultural
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de grado
Competência sociocultural
Componentes da competência sociocultural
Conteúdo da competência sociocultural
Formação da competência sociocultural
Desenvolvimento da competência sociocultural entre estudantes de licenciatura
topic Sociocultural competence
Components of sociocultural competence
The content of sociocultural competence
The formation of sociocultural competence
Development of sociocultural competence among undergraduate students
Competencia sociocultural
Componentes de la competencia sociocultural
Contenido de la competencia sociocultural
Formación de la competencia sociocultural
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de grado
Competência sociocultural
Componentes da competência sociocultural
Conteúdo da competência sociocultural
Formação da competência sociocultural
Desenvolvimento da competência sociocultural entre estudantes de licenciatura
description The objective of the research is to examine the features of socio-cultural competence and its development among master students studying a second foreign language. To reach the objective, the following tasks should be solved: to define socio-cultural competence, to analyze its components / its content; to analyze an example of a training course for master students, in which the formation and development of socio-cultural competence is expected; to conduct a survey among students; to analyze the empirical data obtained; to make a conclusion about the degree of awareness / understanding of the need to develop socio-cultural competence when learning a (second) foreign language. The proposed study is theoretically significant to some degree for methodological science (the section devoted to communicative competence and its components) and is practically valuable since it describes the specific experience of the formation and development of the competence being studied in higher education.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760
10.20952/revtee.v15i34.17760
url https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760
identifier_str_mv 10.20952/revtee.v15i34.17760
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760/12827
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760/13997
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação
publisher.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação
dc.source.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 Núm. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No 34 (2022): Publicação Contínua; e17760
Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760
2358-1425
reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron:UFS
instname_str Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron_str UFS
institution UFS
reponame_str Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
collection Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)
repository.mail.fl_str_mv revtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com
_version_ 1799875184957587456