Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760 |
Resumo: | The objective of the research is to examine the features of socio-cultural competence and its development among master students studying a second foreign language. To reach the objective, the following tasks should be solved: to define socio-cultural competence, to analyze its components / its content; to analyze an example of a training course for master students, in which the formation and development of socio-cultural competence is expected; to conduct a survey among students; to analyze the empirical data obtained; to make a conclusion about the degree of awareness / understanding of the need to develop socio-cultural competence when learning a (second) foreign language. The proposed study is theoretically significant to some degree for methodological science (the section devoted to communicative competence and its components) and is practically valuable since it describes the specific experience of the formation and development of the competence being studied in higher education. |
id |
UFS-3_d7ed1c8f5a2cc2621fd77acac6a2450b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17760 |
network_acronym_str |
UFS-3 |
network_name_str |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos”Desenvolvimento de competências socioculturais entre estudantes de mestrado como parte do curso «A Cultura dos Países Romano-Germânicos»Sociocultural competence development among master’s students as a part of "The Culture of Romano-German Countries" courseSociocultural competenceComponents of sociocultural competenceThe content of sociocultural competenceThe formation of sociocultural competenceDevelopment of sociocultural competence among undergraduate studentsCompetencia socioculturalComponentes de la competencia socioculturalContenido de la competencia socioculturalFormación de la competencia socioculturalDesarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de gradoCompetência socioculturalComponentes da competência socioculturalConteúdo da competência socioculturalFormação da competência socioculturalDesenvolvimento da competência sociocultural entre estudantes de licenciaturaThe objective of the research is to examine the features of socio-cultural competence and its development among master students studying a second foreign language. To reach the objective, the following tasks should be solved: to define socio-cultural competence, to analyze its components / its content; to analyze an example of a training course for master students, in which the formation and development of socio-cultural competence is expected; to conduct a survey among students; to analyze the empirical data obtained; to make a conclusion about the degree of awareness / understanding of the need to develop socio-cultural competence when learning a (second) foreign language. The proposed study is theoretically significant to some degree for methodological science (the section devoted to communicative competence and its components) and is practically valuable since it describes the specific experience of the formation and development of the competence being studied in higher education.O objectivo da investigação é examinar as características da competência sociocultural e o seu desenvolvimento entre os estudantes de mestrado que estudam uma segunda língua estrangeira. Para atingir o objectivo, deve-se resolver as seguintes tarefas: definir a competência sociocultural, analisar os seus componentes/conteúdo; analisar um exemplo de um curso de formação para estudantes de mestrado, no qual se espera a formação e desenvolvimento da competência sociocultural; realizar um estudo entre os estudantes; analisar os dados empíricos obtidos; chegar a uma conclusão sobre o grau de consciência/compreensão da necessidade de desenvolver a competência sociocultural ao aprender uma (segunda) língua estrangeira. O estudo proposto é teoricamente significativo até certo ponto para a ciência metodológica (a secção dedicada à competência comunicativa e suas componentes) e tem um valor pratico, porque descreve a experiência específica da formação e desenvolvimento da competência que está a ser estudada no ensino superior.El objetivo de la investigación es examinar las características de la competencia sociocultural y su desarrollo entre estudiantes de maestría que aprenden una segunda lengua extranjera. Para alcanzar el objetivo, deben realizarse las siguientes tareas: definir la competencia sociocultural y analizar sus componentes/su contenido; analizar un ejemplo de un curso de capacitación para estudiantes de maestría que implique la formación y el desarrollo de la competencia sociocultural; llevar a cabo una encuesta entre estudiantes; analizar los datos empíricos obtenidos; llegar a una conclusión sobre el grado de concienciación/entendimiento de la necesidad de desarrollar la competencia socioculturales cuando se aprende una lengua extranjera (segunda lengua). El estudio propuesto es teóricamente significativo hasta cierto punto para la ciencia metodológica (la sección dedicada a la competencia comunicativa y sus componentes) y tiene valor práctico, ya que describe la experiencia específica de la formación y el desarrollo de la competencia que se estudia en la educación superior.Revista Tempos e Espaços em Educação2022-06-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/1776010.20952/revtee.v15i34.17760Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 Núm. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No 34 (2022): Publicação Contínua; e17760Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No. 34 (2022): Publicação Contínua; e177602358-1425reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSenghttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760/12827https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760/13997Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBakmansurova, Alla BariyevnaEfimova, Anna ValeryavnaKoshkina, Elena Gennadyavna2023-06-08T15:55:00Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17760Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/oairevtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com2358-14251983-6597opendoar:2023-06-08T15:55Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos” Desenvolvimento de competências socioculturais entre estudantes de mestrado como parte do curso «A Cultura dos Países Romano-Germânicos» Sociocultural competence development among master’s students as a part of "The Culture of Romano-German Countries" course |
title |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos” |
spellingShingle |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos” Bakmansurova, Alla Bariyevna Sociocultural competence Components of sociocultural competence The content of sociocultural competence The formation of sociocultural competence Development of sociocultural competence among undergraduate students Competencia sociocultural Componentes de la competencia sociocultural Contenido de la competencia sociocultural Formación de la competencia sociocultural Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de grado Competência sociocultural Componentes da competência sociocultural Conteúdo da competência sociocultural Formação da competência sociocultural Desenvolvimento da competência sociocultural entre estudantes de licenciatura |
title_short |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos” |
title_full |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos” |
title_fullStr |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos” |
title_full_unstemmed |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos” |
title_sort |
Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de maestría como parte del curso “La Cultura de los Países Romano-Germánicos” |
author |
Bakmansurova, Alla Bariyevna |
author_facet |
Bakmansurova, Alla Bariyevna Efimova, Anna Valeryavna Koshkina, Elena Gennadyavna |
author_role |
author |
author2 |
Efimova, Anna Valeryavna Koshkina, Elena Gennadyavna |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bakmansurova, Alla Bariyevna Efimova, Anna Valeryavna Koshkina, Elena Gennadyavna |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sociocultural competence Components of sociocultural competence The content of sociocultural competence The formation of sociocultural competence Development of sociocultural competence among undergraduate students Competencia sociocultural Componentes de la competencia sociocultural Contenido de la competencia sociocultural Formación de la competencia sociocultural Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de grado Competência sociocultural Componentes da competência sociocultural Conteúdo da competência sociocultural Formação da competência sociocultural Desenvolvimento da competência sociocultural entre estudantes de licenciatura |
topic |
Sociocultural competence Components of sociocultural competence The content of sociocultural competence The formation of sociocultural competence Development of sociocultural competence among undergraduate students Competencia sociocultural Componentes de la competencia sociocultural Contenido de la competencia sociocultural Formación de la competencia sociocultural Desarrollo de la competencia sociocultural entre estudiantes de grado Competência sociocultural Componentes da competência sociocultural Conteúdo da competência sociocultural Formação da competência sociocultural Desenvolvimento da competência sociocultural entre estudantes de licenciatura |
description |
The objective of the research is to examine the features of socio-cultural competence and its development among master students studying a second foreign language. To reach the objective, the following tasks should be solved: to define socio-cultural competence, to analyze its components / its content; to analyze an example of a training course for master students, in which the formation and development of socio-cultural competence is expected; to conduct a survey among students; to analyze the empirical data obtained; to make a conclusion about the degree of awareness / understanding of the need to develop socio-cultural competence when learning a (second) foreign language. The proposed study is theoretically significant to some degree for methodological science (the section devoted to communicative competence and its components) and is practically valuable since it describes the specific experience of the formation and development of the competence being studied in higher education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760 10.20952/revtee.v15i34.17760 |
url |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760 |
identifier_str_mv |
10.20952/revtee.v15i34.17760 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760/12827 https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17760/13997 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Tempos e Espaços em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 Núm. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760 Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No 34 (2022): Publicação Contínua; e17760 Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760 Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 15 No. 34 (2022): Publicação Contínua; e17760 2358-1425 reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS) instacron:UFS |
instname_str |
Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
instacron_str |
UFS |
institution |
UFS |
reponame_str |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
collection |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com |
_version_ |
1799875184957587456 |