Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática |
Texto Completo: | https://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/14775 |
Resumo: | This paper stems from a master's thesis in which evidence about the professional knowledge of mathematics teachers was presented after participating in an extension course in Statistical Education. From the strata of their narratives, we seek to answer the question: what evidence of teaching learning by mathematics teachers emerges in relation to teaching statistics, after participating in an extension course? The study carried out takes autobiographical narratives as a research method. The results show that teachers appropriated knowledge from the extension course and were able to develop activities and projects appropriate to the educational context in which they worked. |
id |
UFS-6_920eb5a307d9f010361baafef4fe0b15 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.seer.ufs.br:article/14775 |
network_acronym_str |
UFS-6 |
network_name_str |
Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática |
repository_id_str |
|
spelling |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching StatisticsConhecimentos de professores de Matemática ao ensinarem EstatísticaThis paper stems from a master's thesis in which evidence about the professional knowledge of mathematics teachers was presented after participating in an extension course in Statistical Education. From the strata of their narratives, we seek to answer the question: what evidence of teaching learning by mathematics teachers emerges in relation to teaching statistics, after participating in an extension course? The study carried out takes autobiographical narratives as a research method. The results show that teachers appropriated knowledge from the extension course and were able to develop activities and projects appropriate to the educational context in which they worked.Este artigo decorre de uma dissertação de mestrado na qual se apresentou evidências sobre o conhecimento profissional de docentes de Matemática após participarem de um curso de extensão em Educação Estatística. A partir de extratos de suas narrativas, busca-se aqui responder à questão: quais indícios de aprendizagens docentes de professores de Matemática emergem em relação ao ensino de Estatística após a participação em um curso de extensão? O estudo realizado tomou as narrativas autobiográficas como método de pesquisa. Os resultados mostraram que os professores se apropriaram de conhecimento advindos do curso de extensão e conseguiram elaborar atividades e projetos adequados ao contexto educacional em que atuavam.Universidade Federal de Sergipe2021-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/1477510.34179/revisem.v6i1.14775Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; v. 6 n. 1 (2021): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 65-84Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 6 No. 1 (2021): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 65-84Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 6 Núm. 1 (2021): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 65-84Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 6 No. 1 (2021): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 65-842525-5444reponame:Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemáticainstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSporhttps://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/14775/11843Copyright (c) 2021 José Roberto de Souza, Celi Espasandin Lopeshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, José Roberto deLopes, Celi Espasandin2021-06-26T16:37:02Zoai:ojs.seer.ufs.br:article/14775Revistahttps://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/oai2525-54442525-5444opendoar:2021-06-26T16:37:02Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics Conhecimentos de professores de Matemática ao ensinarem Estatística |
title |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics |
spellingShingle |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics Souza, José Roberto de |
title_short |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics |
title_full |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics |
title_fullStr |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics |
title_full_unstemmed |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics |
title_sort |
Professional knowledge of Mathematics teachers while teaching Statistics |
author |
Souza, José Roberto de |
author_facet |
Souza, José Roberto de Lopes, Celi Espasandin |
author_role |
author |
author2 |
Lopes, Celi Espasandin |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, José Roberto de Lopes, Celi Espasandin |
description |
This paper stems from a master's thesis in which evidence about the professional knowledge of mathematics teachers was presented after participating in an extension course in Statistical Education. From the strata of their narratives, we seek to answer the question: what evidence of teaching learning by mathematics teachers emerges in relation to teaching statistics, after participating in an extension course? The study carried out takes autobiographical narratives as a research method. The results show that teachers appropriated knowledge from the extension course and were able to develop activities and projects appropriate to the educational context in which they worked. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/14775 10.34179/revisem.v6i1.14775 |
url |
https://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/14775 |
identifier_str_mv |
10.34179/revisem.v6i1.14775 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufs.br/index.php/ReviSe/article/view/14775/11843 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 José Roberto de Souza, Celi Espasandin Lopes https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 José Roberto de Souza, Celi Espasandin Lopes https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Sergipe |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Sergipe |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; v. 6 n. 1 (2021): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 65-84 Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 6 No. 1 (2021): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 65-84 Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 6 Núm. 1 (2021): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 65-84 Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; Vol. 6 No. 1 (2021): Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática; 65-84 2525-5444 reponame:Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS) instacron:UFS |
instname_str |
Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
instacron_str |
UFS |
institution |
UFS |
reponame_str |
Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática |
collection |
Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Sergipana de Matemática e Educação Matemática - Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1754644461091028992 |