In wartime, every hole is a trench
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Estudos Feministas |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/article/view/86992 |
Resumo: | The article discusses the macropolitical environment in Brazil in recent years, involving the attacks that fundamentalist religious groups, new radical right organizations and authoritarian politicians make on the school, to prevent the educational approach to gender and sexuality issues. It shows the importance of the approach, in the school culture, of gender and sexuality issues. It links this approach with education in and for human rights and with the construction of democratic education.It establishes connections between this link and the more general struggles in favor of democracy,insisting that issues of gender and sexuality are more than subjects of study, and are not just questionsof the order of customs or morals. Gender and sexuality are structuring issues of political life, involvingdisputes over the distribution of power. |
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In wartime, every hole is a trenchEn tiempos de guerra, cada agujero es una trincheraEm tempo de guerra todo buraco é uma trincheiragênerosexualidadeescolafamília religiõesgénerosexualidadcolegiofamiliareligionesGenderSexualitySchoolFamilyReligionsThe article discusses the macropolitical environment in Brazil in recent years, involving the attacks that fundamentalist religious groups, new radical right organizations and authoritarian politicians make on the school, to prevent the educational approach to gender and sexuality issues. It shows the importance of the approach, in the school culture, of gender and sexuality issues. It links this approach with education in and for human rights and with the construction of democratic education.It establishes connections between this link and the more general struggles in favor of democracy,insisting that issues of gender and sexuality are more than subjects of study, and are not just questionsof the order of customs or morals. Gender and sexuality are structuring issues of political life, involvingdisputes over the distribution of power.El artículo aborda el entorno macro político en Brasil en los últimos años, involucrando los ataques que los grupos religiosos fundamentalistas, las organizaciones de nueva derecha radical y los políticos autoritarios hacen a la escuela, en un intento de impedir el abordaje educativo de lascuestiones de género y sexualidad. Muestra la importancia del abordaje, en la cultura escolar, de las cuestiones de género y sexualidad. Vincula este enfoque con la educación en y para los derechos humanos y con la construcción de una educación democrática. Establece conexiones entre este vínculo y las luchas más generales a favor de la democracia, insistiendo en que las cuestiones degénero y sexualidad son más que temas de estudio, y no son sólo cuestiones de orden costumbristao moral. El género y la sexualidad son cuestiones estructurantes de la vida política, que implican disputas por la distribución del poderNo artigo, tratamos do ambiente macropolítico no Brasil dos últimos anos, envolvendo os ataques que grupos religiosos fundamentalistas, organizações da nova direita radical e políticos de viés autoritário fazem sobre a escola, na tentativa de impedir a abordagem educacional de questões em gênero e sexualidade. Mostramos a importância da abordagem, na cultura escolar, das questões em gênero e sexualidade. Vinculamos essa abordagem com a educação em e para os Direitos Humanos e com a construção de uma educação democrática. Estabelecemos conexões entre essa vinculação e as lutas mais gerais em favor da democracia, insistindo que as questões em gênero e sexualidade são mais do que temas de estudos, e não são apenas questões da ordem dos costumes ou da moral. Gênero e sexualidade são questões estruturantes da vida política, envolvendo disputas de distribuição de poder.Universidade Federal de Santa Catarina2022-09-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/article/view/8699210.1590/1806-9584-2022v30n286992Revista Estudos Feministas; Vol. 30 No. 2 (2022)Revista Estudos Feministas; Vol. 30 Núm. 2 (2022)Revista Estudos Feministas; v. 30 n. 2 (2022)1806-95840104-026Xreponame:Revista Estudos Feministasinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/article/view/86992/51585Copyright (c) 2022 Revista Estudos Feministashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSeffner, Fernando2022-09-14T22:47:20Zoai:periodicos.ufsc.br:article/86992Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/oai||ref@cfh.ufsc.br1806-95840104-026Xopendoar:2022-11-21T11:39:02.957112Revista Estudos Feministas - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)true |
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