Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Fórum Linguístico |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2011v8n1p23 |
Resumo: | The need to improve Portuguese teaching in elementary school is well documented in all international projects where Portugal took part, as well as in national studies and annual reports from the Benchmarking Tests. The quality in teaching is strictly related to the quality in learning. In this manner, initial and continuous training of teachers play an important role to prepare teachers for teaching. The major objective of this study is to understand in which way initial and continuous training of teachers can influence the writing production of elementary school students. This study is not yet finalized |
id |
UFSC-24_7de6f3a939285272bb7aab294d9a1137 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/21048 |
network_acronym_str |
UFSC-24 |
network_name_str |
Fórum Linguístico |
repository_id_str |
|
spelling |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs?Producción escrita en el 1er. Ciclo: ¿espejo de la formación de profesores?Produção escrita no 1ºciclo: espelho da formação de professores?The need to improve Portuguese teaching in elementary school is well documented in all international projects where Portugal took part, as well as in national studies and annual reports from the Benchmarking Tests. The quality in teaching is strictly related to the quality in learning. In this manner, initial and continuous training of teachers play an important role to prepare teachers for teaching. The major objective of this study is to understand in which way initial and continuous training of teachers can influence the writing production of elementary school students. This study is not yet finalizedLa necesidad de mejorar la enseñanza de Portugués en la educación básica está firmemente cimentada en los resultados de todos los proyectos internacionales en que Portugal participó, en los estudios nacionales y en los informes nacionales de los exámenes preparados con el fin de medir la calidad. En este contexto, los cursos de formación inicial y la formación continuada de profesores asumen un papel preponderante en la preparación para la docencia de los profesores. Este estudio tiene como principal objetivo comprender en qué medida la formación profesional inicial y continuada de los profesores influye en la producción escrita en alumnos del 1er ciclo. Aunque este estudio todavía se esté realizando, podemos afirmar que la formación profesional de los docentes permitió una mayor diversidad y cualidad de sus prácticas llevando, en consecuencia, a un mejor aprendizaje por parte de los alumnos.A necessidade de melhorar o ensino do Português na educação básica está solidamente fundamentada nos resultados de todos os projetos internacionais em que Portugal participou, nos estudos nacionais e nos relatórios nacionais das Provas de Aferição. Neste contexto, os cursos de formação inicial e a formação contínua de professores assumem um papel preponderante na preparação para a docência dos professores. O estudo que se propõe tem como principal objetivo compreender em que medida a formação profissional inicial e contínua dos professores influencia a produção escrita nos alunos do 1º ciclo. Embora este estudo ainda se encontre em fase de realização, podemos adiantar que a formação profissional dos docentes permitiu uma maior diversidade e qualidade das suas práticas levando, consequentemente, a melhores aprendizagens dos alunos.Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC2011-04-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2011v8n1p2310.5007/1984-8412.2011v8n1p23Fórum Linguístico; Vol. 8 No. 1 (2011): Formação de professores de Língua Portuguesa; 23-39Fórum Linguístico; Vol. 8 Núm. 1 (2011): Formação de professores de Língua Portuguesa; 23-39Fórum Linguístico; v. 8 n. 1 (2011): Formação de professores de Língua Portuguesa; 23-391984-84121415-8698reponame:Fórum Linguísticoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2011v8n1p23/21621Macedo Azevedo, Roberto CarlosTeixeira, Madalenainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-10-11T15:32:57Zoai:periodicos.ufsc.br:article/21048Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/oaiportaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br1984-84121984-8412opendoar:2023-01-12T16:40:19.775780Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs? Producción escrita en el 1er. Ciclo: ¿espejo de la formación de profesores? Produção escrita no 1ºciclo: espelho da formação de professores? |
title |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs? |
spellingShingle |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs? Macedo Azevedo, Roberto Carlos |
title_short |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs? |
title_full |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs? |
title_fullStr |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs? |
title_full_unstemmed |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs? |
title_sort |
Writing at the first learning cycle: a reflex of teaching training programs? |
author |
Macedo Azevedo, Roberto Carlos |
author_facet |
Macedo Azevedo, Roberto Carlos Teixeira, Madalena |
author_role |
author |
author2 |
Teixeira, Madalena |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Macedo Azevedo, Roberto Carlos Teixeira, Madalena |
description |
The need to improve Portuguese teaching in elementary school is well documented in all international projects where Portugal took part, as well as in national studies and annual reports from the Benchmarking Tests. The quality in teaching is strictly related to the quality in learning. In this manner, initial and continuous training of teachers play an important role to prepare teachers for teaching. The major objective of this study is to understand in which way initial and continuous training of teachers can influence the writing production of elementary school students. This study is not yet finalized |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-04-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2011v8n1p23 10.5007/1984-8412.2011v8n1p23 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2011v8n1p23 |
identifier_str_mv |
10.5007/1984-8412.2011v8n1p23 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2011v8n1p23/21621 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Fórum Linguístico; Vol. 8 No. 1 (2011): Formação de professores de Língua Portuguesa; 23-39 Fórum Linguístico; Vol. 8 Núm. 1 (2011): Formação de professores de Língua Portuguesa; 23-39 Fórum Linguístico; v. 8 n. 1 (2011): Formação de professores de Língua Portuguesa; 23-39 1984-8412 1415-8698 reponame:Fórum Linguístico instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Fórum Linguístico |
collection |
Fórum Linguístico |
repository.name.fl_str_mv |
Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br |
_version_ |
1797051418168786944 |