The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Adriano Lopez
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Tavares, Otávio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259
Resumo: The present study aims to investigate the students' perception of the attitudinal contents learned in physical education classes. We adopted a qualitative and descriptive approach to the study. To accomplish our data collection, we used the technique of focus group with five students from a public school in the city of Vitória-ES. From the perspective of participating students in this study, the physical education classes provide, among other things, learning different aspects related to the attitudinal dimension (norms, values and attitudes), confirming our hypothesis that this area has a great potential to develop them. 
id UFSC-2_3b84ffda8c27c034fc4827788d1eb188
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/56259
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case studyLa percepción discente en relación a las contenidos actitudinales en las lecciones de la Educación Física en la escuela: un estudio de casoA percepção discente em relação às aprendizagens dos conteúdos atitudinais nas aulas de Educação Física escolar: um estudo de casoThe present study aims to investigate the students' perception of the attitudinal contents learned in physical education classes. We adopted a qualitative and descriptive approach to the study. To accomplish our data collection, we used the technique of focus group with five students from a public school in the city of Vitória-ES. From the perspective of participating students in this study, the physical education classes provide, among other things, learning different aspects related to the attitudinal dimension (norms, values and attitudes), confirming our hypothesis that this area has a great potential to develop them. El presente estudio tiene como objetivo investigar la percepción de los contenidos de actitudes aprendidas en las clases de educación física de los estudiantes. Se adopta el diseño de un estudio cualitativo descriptivo. Para llevar a cabo la colección de datos, se utilizó la técnica de grupo de enfoque con cinco estudiantes de una escuela pública en la ciudad de Vitória-ES. Desde la perspectiva de los estudiantes participantes en este estudio, las clases de educación física proporcionan, entre otras cosas, el aprendizaje de diferentes aspectos relacionados con la dimensión actitudinal (normas, valores y actitudes), lo que confirma nuestra hipótesis de que esta zona tiene un gran potencial para desarrollar ellos.Em articulação com a problemática do aparecimento oculto da dimensão atitudinal no contexto das aulas de Educação Física, o presente estudo tem como objetivo investigar a percepção discente sobre os conteúdos atitudinais aprendidos nas aulas de Educação Física. Adota o delineamento de um estudo qualitativo descritivo. Para realizar a nossa coleta de dados, empregamos a técnica do grupo focal com cinco alunos de uma escola da rede pública do município de Vitória-ES. Na perspectiva dos discentes participantes deste estudo, as aulas de Educação Física propiciam, dentre outras coisas, a aprendizagem de diferentes aspectos referentes à dimensão atitudinal (normas, valores e atitudes), confirmando a nossa hipótese de que este espaço possui um grande potencial para desenvolvê-los.Universidade Federal de Santa Catarina2019-05-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e5625910.5007/2175-8042.2019e56259Motrivivência; v. 31 n. 58 (2019); 1-162175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259/40199Copyright (c) 2019 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Adriano LopezTavares, Otávio2019-06-12T17:43:10Zoai:periodicos.ufsc.br:article/56259Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2019-06-12T17:43:10Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
La percepción discente en relación a las contenidos actitudinales en las lecciones de la Educación Física en la escuela: un estudio de caso
A percepção discente em relação às aprendizagens dos conteúdos atitudinais nas aulas de Educação Física escolar: um estudo de caso
title The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
spellingShingle The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
Souza, Adriano Lopez
title_short The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
title_full The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
title_fullStr The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
title_full_unstemmed The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
title_sort The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
author Souza, Adriano Lopez
author_facet Souza, Adriano Lopez
Tavares, Otávio
author_role author
author2 Tavares, Otávio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Adriano Lopez
Tavares, Otávio
description The present study aims to investigate the students' perception of the attitudinal contents learned in physical education classes. We adopted a qualitative and descriptive approach to the study. To accomplish our data collection, we used the technique of focus group with five students from a public school in the city of Vitória-ES. From the perspective of participating students in this study, the physical education classes provide, among other things, learning different aspects related to the attitudinal dimension (norms, values and attitudes), confirming our hypothesis that this area has a great potential to develop them. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-05-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259
10.5007/2175-8042.2019e56259
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2019e56259
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259/40199
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Motrivivência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Motrivivência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 31 n. 58 (2019); 1-16
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434863027224577