The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259 |
Resumo: | The present study aims to investigate the students' perception of the attitudinal contents learned in physical education classes. We adopted a qualitative and descriptive approach to the study. To accomplish our data collection, we used the technique of focus group with five students from a public school in the city of Vitória-ES. From the perspective of participating students in this study, the physical education classes provide, among other things, learning different aspects related to the attitudinal dimension (norms, values and attitudes), confirming our hypothesis that this area has a great potential to develop them. |
id |
UFSC-2_3b84ffda8c27c034fc4827788d1eb188 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/56259 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case studyLa percepción discente en relación a las contenidos actitudinales en las lecciones de la Educación Física en la escuela: un estudio de casoA percepção discente em relação às aprendizagens dos conteúdos atitudinais nas aulas de Educação Física escolar: um estudo de casoThe present study aims to investigate the students' perception of the attitudinal contents learned in physical education classes. We adopted a qualitative and descriptive approach to the study. To accomplish our data collection, we used the technique of focus group with five students from a public school in the city of Vitória-ES. From the perspective of participating students in this study, the physical education classes provide, among other things, learning different aspects related to the attitudinal dimension (norms, values and attitudes), confirming our hypothesis that this area has a great potential to develop them. El presente estudio tiene como objetivo investigar la percepción de los contenidos de actitudes aprendidas en las clases de educación física de los estudiantes. Se adopta el diseño de un estudio cualitativo descriptivo. Para llevar a cabo la colección de datos, se utilizó la técnica de grupo de enfoque con cinco estudiantes de una escuela pública en la ciudad de Vitória-ES. Desde la perspectiva de los estudiantes participantes en este estudio, las clases de educación física proporcionan, entre otras cosas, el aprendizaje de diferentes aspectos relacionados con la dimensión actitudinal (normas, valores y actitudes), lo que confirma nuestra hipótesis de que esta zona tiene un gran potencial para desarrollar ellos.Em articulação com a problemática do aparecimento oculto da dimensão atitudinal no contexto das aulas de Educação Física, o presente estudo tem como objetivo investigar a percepção discente sobre os conteúdos atitudinais aprendidos nas aulas de Educação Física. Adota o delineamento de um estudo qualitativo descritivo. Para realizar a nossa coleta de dados, empregamos a técnica do grupo focal com cinco alunos de uma escola da rede pública do município de Vitória-ES. Na perspectiva dos discentes participantes deste estudo, as aulas de Educação Física propiciam, dentre outras coisas, a aprendizagem de diferentes aspectos referentes à dimensão atitudinal (normas, valores e atitudes), confirmando a nossa hipótese de que este espaço possui um grande potencial para desenvolvê-los.Universidade Federal de Santa Catarina2019-05-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e5625910.5007/2175-8042.2019e56259Motrivivência; v. 31 n. 58 (2019); 1-162175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259/40199Copyright (c) 2019 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Adriano LopezTavares, Otávio2019-06-12T17:43:10Zoai:periodicos.ufsc.br:article/56259Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2019-06-12T17:43:10Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study La percepción discente en relación a las contenidos actitudinales en las lecciones de la Educación Física en la escuela: un estudio de caso A percepção discente em relação às aprendizagens dos conteúdos atitudinais nas aulas de Educação Física escolar: um estudo de caso |
title |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study |
spellingShingle |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study Souza, Adriano Lopez |
title_short |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study |
title_full |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study |
title_fullStr |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study |
title_full_unstemmed |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study |
title_sort |
The students perception in relation to learning content attitudinal in school Physical Education classes: a case study |
author |
Souza, Adriano Lopez |
author_facet |
Souza, Adriano Lopez Tavares, Otávio |
author_role |
author |
author2 |
Tavares, Otávio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Adriano Lopez Tavares, Otávio |
description |
The present study aims to investigate the students' perception of the attitudinal contents learned in physical education classes. We adopted a qualitative and descriptive approach to the study. To accomplish our data collection, we used the technique of focus group with five students from a public school in the city of Vitória-ES. From the perspective of participating students in this study, the physical education classes provide, among other things, learning different aspects related to the attitudinal dimension (norms, values and attitudes), confirming our hypothesis that this area has a great potential to develop them. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259 10.5007/2175-8042.2019e56259 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2019e56259 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e56259/40199 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Motrivivência info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Motrivivência |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; v. 31 n. 58 (2019); 1-16 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434863027224577 |