São João de Braga running: service quality and intention of recommendation from participants
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e59941 |
Resumo: | The aim of this study was to analyze the quality of services and the consequent intention of recommending the race of São João de Braga and the region of Braga, Portugal, as a tourist destination, by the participants. The sample consisted of 284 participants, using an instrument that has already been used in other studies of this same subject. To analyze the data and verify the relationship between the variables, multiple linear regression tests were performed. The main results evidenced the accreditation process and the participation kit as statistically significant predictors in the intentions of the race recommendation and the accreditation process and the surrounding landscape for the region's recommendation intentions. In conclusion, when assessing the quality of services, the accreditation process stands out, since it is a common predictor of the intentions of the event and the region |
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São João de Braga running: service quality and intention of recommendation from participantsCarrera de São João de Braga: calidad de servicios e intenciones de recomendación de los participantesCorrida de São João de Braga: qualidade de serviços e intenções de recomendação dos participantesThe aim of this study was to analyze the quality of services and the consequent intention of recommending the race of São João de Braga and the region of Braga, Portugal, as a tourist destination, by the participants. The sample consisted of 284 participants, using an instrument that has already been used in other studies of this same subject. To analyze the data and verify the relationship between the variables, multiple linear regression tests were performed. The main results evidenced the accreditation process and the participation kit as statistically significant predictors in the intentions of the race recommendation and the accreditation process and the surrounding landscape for the region's recommendation intentions. In conclusion, when assessing the quality of services, the accreditation process stands out, since it is a common predictor of the intentions of the event and the regionEl objetivo de este artículo es analizar la calidad de los servicios y la consecuente recomendación de la carrera de São João de Braga y la región de Braga, Portugal, como destino turístico, por parte de los participantes. Una muestra de 284 participantes, se usó un instrumento ya utilizado de otros instrumentos de estudio de la temática. Para análisis de datos y verificación de la relación existente, se han realizado varios ensayos de regresión lineal. Los principales resultados son la evidencia o el proceso de acreditación y el kit de participación como predictores estadísticamente significativos a lo largo de las intenciones de recomendación y el proceso de acreditación y la distribución de datos para las intenciones de recomendación. En conclusión, el aval da evaluación da calidad dos servicios, destaca-se el proceso de acreditación, es posible que sea su predictor común das intenciones de recomendación do evento y da región. O objetivo deste estudo passou pela análise da qualidade dos serviços e a consequente intenção de recomendação da corrida de São. João de Braga e da região de Braga, como destino turístico, por parte dos participantes. A amostra foi de 284 participantes, tendo sido usado um instrumento que já foi utilizado noutros estudos desta mesma temática. Para analisar os dados e verificar a relação existente entre as variáveis foram realizados testes de regressão linear múltipla. Os principais resultados evidenciaram o processo de acreditação e o kit de participação como preditores estatisticamente significativos ao nível das intenções de recomendação da corrida e o processo de acreditação e a paisagem circundante para as intenções de recomendação da região. Posto isto, aquando da avaliação da qualidade dos serviços, destaca-se o processo de acreditação, uma vez que é um preditor comum das intenções de recomendação do evento e da região.Universidade Federal de Santa Catarina2019-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e5994110.5007/2175-8042.2019e59941Motrivivência; v. 31 n. 60 (2019): A extinção do Ministério do Esporte; 01-222175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e59941/41722Copyright (c) 2019 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessAraújo Oliveira, Joana SofiaBavaresco, GustavoCarvalho, Maria José2019-11-05T13:08:21Zoai:periodicos.ufsc.br:article/59941Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2019-11-05T13:08:21Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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