Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silveira, Juliano
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2015v27n45p13
Resumo: This essay aims to reflect about some aspects related to the inclusion, legitimacy and teaching practice of physical education in the Children education. Discussions are developed considering elements that contribute to the process of reflection about the area and the collaboration possibilities for the qualification of pedagogical practices in children education. To this end, it presents some elements that could justify the relevance of the interventions with the training and the expertise of Physical Education. Also presents some specific methodological theoretical subsidies about the intervention of Physical Education in children education.
id UFSC-2_62467bd366f849408da507777d101b8b
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/39482
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic educationReflexiones sobre la presencia de Educación Física en la primera etapa de educación básicaReflexões sobre a presença da Educação Física na primeira etapa da educação básicaThis essay aims to reflect about some aspects related to the inclusion, legitimacy and teaching practice of physical education in the Children education. Discussions are developed considering elements that contribute to the process of reflection about the area and the collaboration possibilities for the qualification of pedagogical practices in children education. To this end, it presents some elements that could justify the relevance of the interventions with the training and the expertise of Physical Education. Also presents some specific methodological theoretical subsidies about the intervention of Physical Education in children education.Este ensayo tiene como objetivo reflexionar sobre algunos aspectos relacionados con la inclusión, la legitimidad y la enseñanza de la educación física en el ámbito de la educación de cero a cinco años. Los debates se desarrollan teniendo en cuenta elementos que contribuyen al proceso de reflexión sobre las posibilidades de colaboración de la educación física para la calificación de las prácticas pedagógicas en la educación de los niños. Con este fin, se presentan algunos elementos que podrían justificar la pertinencia de las intervenciones con la formación y la experiencia de la Educación Física. También presenta algunos subsidios teóricos metodológicos específicos sobre la intervención de la Educación Física en la educación de la infancia.O presente ensaio tem como objetivo refletir sobre alguns aspectos referentes à inserção, legitimidade e prática pedagógica da Educação Física na esfera da educação de zero a cinco anos. As discussões são desenvolvidas levando em consideração elementos que contribuam para o processo de reflexão sobre as possibilidades de colaboração da área para a qualificação das práticas pedagógicas no âmbito da educação infantil. Para tal, são apresentados alguns elementos que possam justificar a relevância das intervenções a partir do olhar, da formação e dos conhecimentos específicos da Educação Física. Também são apresentados alguns subsídios teórico metodológicos específicos sobre a intervenção da Educação Física na educação infantil.Universidade Federal de Santa Catarina2015-09-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2015v27n45p1310.5007/2175-8042.2015v27n45p13Motrivivência; v. 27 n. 45 (2015): Infância/criança e Educação Física; 13-272175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2015v27n45p13/30191Copyright (c) 2015 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilveira, Juliano2018-08-23T17:27:05Zoai:periodicos.ufsc.br:article/39482Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-23T17:27:05Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education
Reflexiones sobre la presencia de Educación Física en la primera etapa de educación básica
Reflexões sobre a presença da Educação Física na primeira etapa da educação básica
title Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education
spellingShingle Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education
Silveira, Juliano
title_short Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education
title_full Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education
title_fullStr Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education
title_full_unstemmed Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education
title_sort Reflections about the presence of Physical Education in first stage of basic education
author Silveira, Juliano
author_facet Silveira, Juliano
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silveira, Juliano
description This essay aims to reflect about some aspects related to the inclusion, legitimacy and teaching practice of physical education in the Children education. Discussions are developed considering elements that contribute to the process of reflection about the area and the collaboration possibilities for the qualification of pedagogical practices in children education. To this end, it presents some elements that could justify the relevance of the interventions with the training and the expertise of Physical Education. Also presents some specific methodological theoretical subsidies about the intervention of Physical Education in children education.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-09-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2015v27n45p13
10.5007/2175-8042.2015v27n45p13
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2015v27n45p13
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2015v27n45p13
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2015v27n45p13/30191
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Motrivivência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Motrivivência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 27 n. 45 (2015): Infância/criança e Educação Física; 13-27
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434859918196736