O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p274 |
Resumo: | The study analyzes curricular and academic practices of Physical Educationin the Education Sistems State of Espírito Santo, from the spacestimes of Continuing Formation and discussesthis production, based on the use and appropriation of practitioners and students in the narratives, such as exchangeof experience. Discusses the translations made by teachers on the theories of Physical Education in the context of implementing a Common Basic Curriculum in schools. Uses the individual productions and conferencesfor teachers to understand the complexity of relationship, influences and contingencies that permeate their practices in addition to the previously established or planned. |
id |
UFSC-2_859af780e43652bb8faebd21f24122c4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/14113 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ESThe study analyzes curricular and academic practices of Physical Educationin the Education Sistems State of Espírito Santo, from the spacestimes of Continuing Formation and discussesthis production, based on the use and appropriation of practitioners and students in the narratives, such as exchangeof experience. Discusses the translations made by teachers on the theories of Physical Education in the context of implementing a Common Basic Curriculum in schools. Uses the individual productions and conferencesfor teachers to understand the complexity of relationship, influences and contingencies that permeate their practices in addition to the previously established or planned.O estudo analisa as práticas curriculares e acadêmicas da Educação Física na Rede Estadual de Ensino do Espírito Santo, a partir de espaçostempos de Formação Continuada e problematiza essa produção, com base nos usos e apropriações dos praticantes escolares e nas narrativas, como intercâmbio de experiências. Discute as traduções feitas pelos professores sobre as teorizações da Educação Física no contexto de implementação de um Currículo Básico Comum nas escolas estaduais. Utiliza as produções individuais e coletivas dos professores para compreender a complexidade das relações, influências e contingências que permeiam suas práticas, para além do instituído ou previamente planejado.Universidade Federal de Santa Catarina2008-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p27410.5007/2175-8042.2008n31p274Motrivivência; n. 31 (2008): CONTEÚDOS DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR; 274-2922175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p274/12956Nunes, Kezia RodriguesFerreira Neto, Amarílioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:17:38Zoai:periodicos.ufsc.br:article/14113Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2022-11-21T14:17:38Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES |
title |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES |
spellingShingle |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES Nunes, Kezia Rodrigues |
title_short |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES |
title_full |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES |
title_fullStr |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES |
title_full_unstemmed |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES |
title_sort |
O CURRÍCULO BÁSICO COMUM E A FORMAÇÃO CONTINUADA: experiências com a Educação Física na rede de ensino estadual/ES |
author |
Nunes, Kezia Rodrigues |
author_facet |
Nunes, Kezia Rodrigues Ferreira Neto, Amarílio |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira Neto, Amarílio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nunes, Kezia Rodrigues Ferreira Neto, Amarílio |
description |
The study analyzes curricular and academic practices of Physical Educationin the Education Sistems State of Espírito Santo, from the spacestimes of Continuing Formation and discussesthis production, based on the use and appropriation of practitioners and students in the narratives, such as exchangeof experience. Discusses the translations made by teachers on the theories of Physical Education in the context of implementing a Common Basic Curriculum in schools. Uses the individual productions and conferencesfor teachers to understand the complexity of relationship, influences and contingencies that permeate their practices in addition to the previously established or planned. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p274 10.5007/2175-8042.2008n31p274 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p274 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2008n31p274 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p274/12956 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; n. 31 (2008): CONTEÚDOS DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR; 274-292 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434854722502656 |