Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287 |
Resumo: | This article aims to present and situate the Philosophy of Technology as a discipline that consider important questions about the body intervention studies from the technology attached to studies linked to Physical Education. From a search of 05 journals, were visualized 03 themes to analyze: body/movement virtualization; doping; the body attached to technology. As results, finds texts introducing questions related to Philosophy of Technology – epistemological, ontological and axiological problematization. Concludes with observations about the readings made, laying questions to suggest studies from the configuration that was found. |
id |
UFSC-2_bafce394a5579ac3d60d56a3e1093ef7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/32574 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the bodyFilosofía de la tecnología y Educación Física: tensiones a partir del cuerpoFilosofia da tecnologia e Educação Física: tensões a partir do corpo This article aims to present and situate the Philosophy of Technology as a discipline that consider important questions about the body intervention studies from the technology attached to studies linked to Physical Education. From a search of 05 journals, were visualized 03 themes to analyze: body/movement virtualization; doping; the body attached to technology. As results, finds texts introducing questions related to Philosophy of Technology – epistemological, ontological and axiological problematization. Concludes with observations about the readings made, laying questions to suggest studies from the configuration that was found. El artículo tiene como objetivo presentar y situar la Filosofía de la Tecnología como disciplina, que aborda cuestiones importantes a los estudios de las intervenciones del cuerpo en faz a la tecnología conectada a estudios vinculados a la Educación Física. A partir de una búsqueda en 05 periódicos del campo, se visualizó 03 temas para análisis: virtualización del cuerpo/movimiento; doping; cuerpo acoplado a la tecnología. Como resultado, se encontraron textos que presentan cuestiones conectadas a la Filosofía de la Tecnología – problematizaciones de cuño epistemológico, ontológico y axiológico. Concluye con reflexiones sobre el levantamiento realizado, lanzando algunas cuestiones para una perspectiva de estudios a partir de la configuración encontrada. Artigo com o objetivo de apresentar e situar a Filosofia da Tecnologia como disciplina que aborda questões importantes aos estudos das intervenções do corpo em face à tecnologia ligada a estudos vinculados à Educação Física. A partir de uma busca em 05 periódicos do campo, visualizou-se 03 temas para análise: virtualização do corpo/movimento; doping; corpo acoplado à tecnologia. Como resultado, encontra textos que apresentam questões ligadas à Filosofia da Tecnologia – problematizações de cunho epistemológico, ontológico e axiológico. Conclui com reflexões sobre o levantamento realizado, lançando algumas questões para perspectivar estudos a partir da configuração encontrada. Universidade Federal de Santa Catarina2014-11-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p28710.5007/2175-8042.2014v26n43p287Motrivivência; v. 26 n. 43 (2014): 10 anos de Diretrizes Curriculares para a formação de professores; 287-2992175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287/28125Zoboli, FabioCorreia, Elder Silvade Almeida, Felipe Quintãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-23T16:52:39Zoai:periodicos.ufsc.br:article/32574Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-23T16:52:39Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body Filosofía de la tecnología y Educación Física: tensiones a partir del cuerpo Filosofia da tecnologia e Educação Física: tensões a partir do corpo |
title |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body |
spellingShingle |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body Zoboli, Fabio |
title_short |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body |
title_full |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body |
title_fullStr |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body |
title_full_unstemmed |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body |
title_sort |
Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body |
author |
Zoboli, Fabio |
author_facet |
Zoboli, Fabio Correia, Elder Silva de Almeida, Felipe Quintão |
author_role |
author |
author2 |
Correia, Elder Silva de Almeida, Felipe Quintão |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zoboli, Fabio Correia, Elder Silva de Almeida, Felipe Quintão |
description |
This article aims to present and situate the Philosophy of Technology as a discipline that consider important questions about the body intervention studies from the technology attached to studies linked to Physical Education. From a search of 05 journals, were visualized 03 themes to analyze: body/movement virtualization; doping; the body attached to technology. As results, finds texts introducing questions related to Philosophy of Technology – epistemological, ontological and axiological problematization. Concludes with observations about the readings made, laying questions to suggest studies from the configuration that was found. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-11-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287 10.5007/2175-8042.2014v26n43p287 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2014v26n43p287 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287/28125 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; v. 26 n. 43 (2014): 10 anos de Diretrizes Curriculares para a formação de professores; 287-299 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1818083280586539008 |