Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zoboli, Fabio
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Correia, Elder Silva, de Almeida, Felipe Quintão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287
Resumo:  This article aims to present and situate the Philosophy of Technology as a discipline that consider important questions about the body intervention studies from the technology attached to studies linked to Physical Education. From a search of 05 journals, were visualized 03 themes to analyze: body/movement virtualization; doping; the body attached to technology. As results, finds texts introducing questions related to Philosophy of Technology – epistemological, ontological and axiological problematization. Concludes with observations about the readings made, laying questions to suggest studies from the configuration that was found.  
id UFSC-2_bafce394a5579ac3d60d56a3e1093ef7
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/32574
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the bodyFilosofía de la tecnología y Educación Física: tensiones a partir del cuerpoFilosofia da tecnologia e Educação Física: tensões a partir do corpo This article aims to present and situate the Philosophy of Technology as a discipline that consider important questions about the body intervention studies from the technology attached to studies linked to Physical Education. From a search of 05 journals, were visualized 03 themes to analyze: body/movement virtualization; doping; the body attached to technology. As results, finds texts introducing questions related to Philosophy of Technology – epistemological, ontological and axiological problematization. Concludes with observations about the readings made, laying questions to suggest studies from the configuration that was found.  El artículo tiene como objetivo presentar y situar la Filosofía de la Tecnología como disciplina, que aborda cuestiones importantes a los estudios de las intervenciones del cuerpo en faz a la tecnología conectada a estudios vinculados a la Educación Física. A partir de una búsqueda en 05 periódicos del campo, se visualizó 03 temas para análisis: virtualización del cuerpo/movimiento; doping; cuerpo acoplado a la tecnología. Como resultado, se encontraron textos que presentan cuestiones conectadas a la Filosofía de la Tecnología – problematizaciones de cuño epistemológico, ontológico y axiológico. Concluye con reflexiones sobre el levantamiento realizado, lanzando algunas cuestiones para una perspectiva de estudios a partir de la configuración encontrada. Artigo com o objetivo de apresentar e situar a Filosofia da Tecnologia como disciplina que aborda questões importantes aos estudos das intervenções do corpo em face à tecnologia ligada a estudos vinculados à Educação Física. A partir de uma busca em 05 periódicos do campo, visualizou-se 03 temas para análise: virtualização do corpo/movimento; doping; corpo acoplado à tecnologia. Como resultado, encontra textos que apresentam questões ligadas à Filosofia da Tecnologia – problematizações de cunho epistemológico, ontológico e axiológico. Conclui com reflexões sobre o levantamento realizado, lançando algumas questões para perspectivar estudos a partir da configuração encontrada. Universidade Federal de Santa Catarina2014-11-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p28710.5007/2175-8042.2014v26n43p287Motrivivência; v. 26 n. 43 (2014): 10 anos de Diretrizes Curriculares para a formação de professores; 287-2992175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287/28125Zoboli, FabioCorreia, Elder Silvade Almeida, Felipe Quintãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-23T16:52:39Zoai:periodicos.ufsc.br:article/32574Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-23T16:52:39Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
Filosofía de la tecnología y Educación Física: tensiones a partir del cuerpo
Filosofia da tecnologia e Educação Física: tensões a partir do corpo
title Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
spellingShingle Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
Zoboli, Fabio
title_short Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
title_full Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
title_fullStr Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
title_full_unstemmed Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
title_sort Philosophy of technology and Phisical Education: tensions from the body
author Zoboli, Fabio
author_facet Zoboli, Fabio
Correia, Elder Silva
de Almeida, Felipe Quintão
author_role author
author2 Correia, Elder Silva
de Almeida, Felipe Quintão
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Zoboli, Fabio
Correia, Elder Silva
de Almeida, Felipe Quintão
description  This article aims to present and situate the Philosophy of Technology as a discipline that consider important questions about the body intervention studies from the technology attached to studies linked to Physical Education. From a search of 05 journals, were visualized 03 themes to analyze: body/movement virtualization; doping; the body attached to technology. As results, finds texts introducing questions related to Philosophy of Technology – epistemological, ontological and axiological problematization. Concludes with observations about the readings made, laying questions to suggest studies from the configuration that was found.  
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-11-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287
10.5007/2175-8042.2014v26n43p287
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2014v26n43p287
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p287/28125
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 26 n. 43 (2014): 10 anos de Diretrizes Curriculares para a formação de professores; 287-299
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1818083280586539008