The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Starepravo, Fernando Augusto
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Rinaldi, Ieda Parra Barbosa, Pizani, Juliana, Seron, Taiza Daniela, Teixeira, Roseli Terezinha Selicani, Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129
Resumo: This study of the descriptive type aimed to analyze the functioning of Collaborating Teams(ECs), showing the possibilities and limits of the monitoring teaching and administrativestaff. We used questionnaires to 75 members of the Programa Segundo Tempo, whichwere analyzed using simple statistical analysis and content. According to respondents,the proper functioning of ECs occurs through its interaction with the agreement, goingfrom the following experiences: trainings, corrections projects, on-site assessments,and interventions with the coordinator of the agreement, such as contact via e-mail andtelephone, meeting and personal relationships.
id UFSC-2_bbb0c742b11b021a5bc09e7e2ee87ec5
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/25296
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sportAs equipes colaboradoras do programa segundo tempo e suas contribuições para o desenvolvimento de uma política de esporte educacionalThis study of the descriptive type aimed to analyze the functioning of Collaborating Teams(ECs), showing the possibilities and limits of the monitoring teaching and administrativestaff. We used questionnaires to 75 members of the Programa Segundo Tempo, whichwere analyzed using simple statistical analysis and content. According to respondents,the proper functioning of ECs occurs through its interaction with the agreement, goingfrom the following experiences: trainings, corrections projects, on-site assessments,and interventions with the coordinator of the agreement, such as contact via e-mail andtelephone, meeting and personal relationships. Este estudo do tipo descritivo objetivou analisar o funcionamento das Equipes Colaboradoras (ECs), evidenciando as possibilidades e os limites do processo de acompanhamento pedagógico e administrativo. Utilizamos questionários aplicados a 75 integrantes do Programa Segundo Tempo, que foram analisados por meio de análise estatística simples e de conteúdo. Segundo os participantes da pesquisa, o bom funcionamento das ECs se dá pela sua interação com o convênio, acontecendo a partir das seguintes experiências: capacitações, correções de projetos pedagógicos de núcleo, avaliações in loco; e intervenções junto ao coordenador do convênio, como contato via e-mail e telefone, reunião e relações pessoais.Universidade Federal de Santa Catarina2012-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p12910.5007/2175-8042.2012v24n39p129Motrivivência; n. 39 (2012): Dossiê: Espaços e Equipamentos de Educação Física; 129-1412175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129/23398Starepravo, Fernando AugustoRinaldi, Ieda Parra BarbosaPizani, JulianaSeron, Taiza DanielaTeixeira, Roseli Terezinha SelicaniOliveira, Amauri Aparecido Bássoli deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-27T16:02:29Zoai:periodicos.ufsc.br:article/25296Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-27T16:02:29Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
As equipes colaboradoras do programa segundo tempo e suas contribuições para o desenvolvimento de uma política de esporte educacional
title The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
spellingShingle The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
Starepravo, Fernando Augusto
title_short The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
title_full The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
title_fullStr The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
title_full_unstemmed The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
title_sort The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
author Starepravo, Fernando Augusto
author_facet Starepravo, Fernando Augusto
Rinaldi, Ieda Parra Barbosa
Pizani, Juliana
Seron, Taiza Daniela
Teixeira, Roseli Terezinha Selicani
Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de
author_role author
author2 Rinaldi, Ieda Parra Barbosa
Pizani, Juliana
Seron, Taiza Daniela
Teixeira, Roseli Terezinha Selicani
Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Starepravo, Fernando Augusto
Rinaldi, Ieda Parra Barbosa
Pizani, Juliana
Seron, Taiza Daniela
Teixeira, Roseli Terezinha Selicani
Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de
description This study of the descriptive type aimed to analyze the functioning of Collaborating Teams(ECs), showing the possibilities and limits of the monitoring teaching and administrativestaff. We used questionnaires to 75 members of the Programa Segundo Tempo, whichwere analyzed using simple statistical analysis and content. According to respondents,the proper functioning of ECs occurs through its interaction with the agreement, goingfrom the following experiences: trainings, corrections projects, on-site assessments,and interventions with the coordinator of the agreement, such as contact via e-mail andtelephone, meeting and personal relationships.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129
10.5007/2175-8042.2012v24n39p129
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2012v24n39p129
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129/23398
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; n. 39 (2012): Dossiê: Espaços e Equipamentos de Educação Física; 129-141
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1818083279453028352