The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129 |
Resumo: | This study of the descriptive type aimed to analyze the functioning of Collaborating Teams(ECs), showing the possibilities and limits of the monitoring teaching and administrativestaff. We used questionnaires to 75 members of the Programa Segundo Tempo, whichwere analyzed using simple statistical analysis and content. According to respondents,the proper functioning of ECs occurs through its interaction with the agreement, goingfrom the following experiences: trainings, corrections projects, on-site assessments,and interventions with the coordinator of the agreement, such as contact via e-mail andtelephone, meeting and personal relationships. |
id |
UFSC-2_bbb0c742b11b021a5bc09e7e2ee87ec5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/25296 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sportAs equipes colaboradoras do programa segundo tempo e suas contribuições para o desenvolvimento de uma política de esporte educacionalThis study of the descriptive type aimed to analyze the functioning of Collaborating Teams(ECs), showing the possibilities and limits of the monitoring teaching and administrativestaff. We used questionnaires to 75 members of the Programa Segundo Tempo, whichwere analyzed using simple statistical analysis and content. According to respondents,the proper functioning of ECs occurs through its interaction with the agreement, goingfrom the following experiences: trainings, corrections projects, on-site assessments,and interventions with the coordinator of the agreement, such as contact via e-mail andtelephone, meeting and personal relationships. Este estudo do tipo descritivo objetivou analisar o funcionamento das Equipes Colaboradoras (ECs), evidenciando as possibilidades e os limites do processo de acompanhamento pedagógico e administrativo. Utilizamos questionários aplicados a 75 integrantes do Programa Segundo Tempo, que foram analisados por meio de análise estatística simples e de conteúdo. Segundo os participantes da pesquisa, o bom funcionamento das ECs se dá pela sua interação com o convênio, acontecendo a partir das seguintes experiências: capacitações, correções de projetos pedagógicos de núcleo, avaliações in loco; e intervenções junto ao coordenador do convênio, como contato via e-mail e telefone, reunião e relações pessoais.Universidade Federal de Santa Catarina2012-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p12910.5007/2175-8042.2012v24n39p129Motrivivência; n. 39 (2012): Dossiê: Espaços e Equipamentos de Educação Física; 129-1412175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129/23398Starepravo, Fernando AugustoRinaldi, Ieda Parra BarbosaPizani, JulianaSeron, Taiza DanielaTeixeira, Roseli Terezinha SelicaniOliveira, Amauri Aparecido Bássoli deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-27T16:02:29Zoai:periodicos.ufsc.br:article/25296Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-27T16:02:29Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport As equipes colaboradoras do programa segundo tempo e suas contribuições para o desenvolvimento de uma política de esporte educacional |
title |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport |
spellingShingle |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport Starepravo, Fernando Augusto |
title_short |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport |
title_full |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport |
title_fullStr |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport |
title_full_unstemmed |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport |
title_sort |
The collaborating teams of the programa segundo tempo and your contributionsto the development of a policy of educational sport |
author |
Starepravo, Fernando Augusto |
author_facet |
Starepravo, Fernando Augusto Rinaldi, Ieda Parra Barbosa Pizani, Juliana Seron, Taiza Daniela Teixeira, Roseli Terezinha Selicani Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de |
author_role |
author |
author2 |
Rinaldi, Ieda Parra Barbosa Pizani, Juliana Seron, Taiza Daniela Teixeira, Roseli Terezinha Selicani Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Starepravo, Fernando Augusto Rinaldi, Ieda Parra Barbosa Pizani, Juliana Seron, Taiza Daniela Teixeira, Roseli Terezinha Selicani Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de |
description |
This study of the descriptive type aimed to analyze the functioning of Collaborating Teams(ECs), showing the possibilities and limits of the monitoring teaching and administrativestaff. We used questionnaires to 75 members of the Programa Segundo Tempo, whichwere analyzed using simple statistical analysis and content. According to respondents,the proper functioning of ECs occurs through its interaction with the agreement, goingfrom the following experiences: trainings, corrections projects, on-site assessments,and interventions with the coordinator of the agreement, such as contact via e-mail andtelephone, meeting and personal relationships. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129 10.5007/2175-8042.2012v24n39p129 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2012v24n39p129 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2012v24n39p129/23398 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; n. 39 (2012): Dossiê: Espaços e Equipamentos de Educação Física; 129-141 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1818083279453028352 |