International trends in the colombian Physical Education: some appropriations

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Eusse, Karen Lorena Gil
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Almeida, Felipe Quintão de, Bracht, Valter
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e72543
Resumo: This article analyses the reception of some international perspectives of Physical Education in Colombia, occurred after the 1970’s, represented by names such as Le Boulch, Parlebas, Cagigal, Kurt Meinel, etc. In methodological terms, the study was based on a systematic analysis of the journals “Educación Física y Deporte” and “Lúdica Pedagógica”, as well as on 16 interviews with important names of Physical Education in Colombia. The results showed the appropriations made, with emphasis on their theoretical impacts on the field.
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spelling International trends in the colombian Physical Education: some appropriationsTendencias internacionales en la Educación Física colombiana: algunas apropiacionesTendências internacionais na Educação Física colombiana: algumas apropriaçõesThis article analyses the reception of some international perspectives of Physical Education in Colombia, occurred after the 1970’s, represented by names such as Le Boulch, Parlebas, Cagigal, Kurt Meinel, etc. In methodological terms, the study was based on a systematic analysis of the journals “Educación Física y Deporte” and “Lúdica Pedagógica”, as well as on 16 interviews with important names of Physical Education in Colombia. The results showed the appropriations made, with emphasis on their theoretical impacts on the field.Este artículo analizó la recepción, a partir de los años 1970, de algunas perspectivas internacionales de la Educación Física en Colombia, representadas por nombres como Le Boulch, Parlebas, Cagigal, Kurt Meinel, etc. Metodológicamente, se fundamentó en el estudio sistemático de las revistas “Educación Física y Deporte” y “Lúdica Pedagógica”, así como en la realización de 16 entrevistas con importantes personajes de la Educación Física colombiana. Los resultados indicaron las apropiaciones producidas, destacando sus impactos teóricos en el área.Este artigo analisou a recepção, a partir dos anos 1970, de algumas perspectivas internacionais da Educação Física na Colômbia, representadas por nomes como Le Boulch, Parlebas, Cagigal, Kurt Meinel, etc. Metodologicamente, baseou-se no estudo sistemático das revistas “Educación Física y Deporte” e “Lúdica Pedagógica”, bem como na realização de 16 entrevistas com importantes personagens da Educação Física colombiana. Os resultados indicaram as apropriações realizadas, destacando seus impactos teóricos na área.Universidade Federal de Santa Catarina2020-08-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e7254310.5007/2175-8042.2020e72543Motrivivência; v. 32 n. 63 (2020); 01-242175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e72543/43927Copyright (c) 2020 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessEusse, Karen Lorena GilAlmeida, Felipe Quintão deBracht, Valter2020-10-02T21:01:15Zoai:periodicos.ufsc.br:article/72543Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2020-10-02T21:01:15Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
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