Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sousa, Galdino Rodrigues de
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Mendes, Diego de Sousa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p300
Resumo:  The contemporary society has shown us more and more the need for education to the media or the media-education. Because of that there is a new challenge for the degree courses in general: the deployment of political strategies/educational qualified and spaces in initial and continued training in view of the Information and Communication Technologies (ICT), Seeking for the preparation of teachers to teach with, in and for the media (BIANCHI, 2009). This article search collaborate with such discussion from the analysis of a optional discipline of the degree course in Physical Education at the Federal University of Sao Joao del Rei call Media and Physical Education  during the months of December 2012 to April 2013.  
id UFSC-2_e746e6ffe7fd0f12111ec24b861bb6d7
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/34097
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional disciplineMedia en la formación en la Educación Física: análisis de una disciplina optativaMídias na formação em Educação Física: análise de uma disciplina optativa The contemporary society has shown us more and more the need for education to the media or the media-education. Because of that there is a new challenge for the degree courses in general: the deployment of political strategies/educational qualified and spaces in initial and continued training in view of the Information and Communication Technologies (ICT), Seeking for the preparation of teachers to teach with, in and for the media (BIANCHI, 2009). This article search collaborate with such discussion from the analysis of a optional discipline of the degree course in Physical Education at the Federal University of Sao Joao del Rei call Media and Physical Education  during the months of December 2012 to April 2013.  La sociedad contemporánea nos muestra cada vez más la necesidad de una educación para las media o de la mídia-educación. Frente a eso surge un nuevo desafío para los cursos de licenciatura en general, la implantación de estrategias políticas/educativas calificadas y de espacios en la formación inicial y continuada en la perspectiva de la Tecnologías de Información y Comunicación (TIC), buscando la preparación de profesores para educar con, en las y para la Media (BIANCHI, 2009). Este artículo recoge colaborar con tal discusión a partir del análisis de una disciplina optativa del curso de licenciatura en Educación Física de la Universidad Federal de São Jõao del Rei, llamada Media y Educación Física durante los meses de diciembre de 2012 hasta Abril de 2013. A sociedade contemporânea tem nos mostrado cada vez mais a necessidade de uma educação para as mídias ou da mídia-educação. Frente a isso surge um novo desafio para os cursos de licenciatura em geral, a implantação de estratégias políticas/educativas qualificadas e de espaços na formação inicial e continuada na perspectiva das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC), buscando a preparação de professores para educar com, nas e para as mídias (BIANCHI, 2009). Este artigo busca colaborar com tal discussão a partir da análise de uma disciplina optativa do curso de licenciatura em Educação Física da Universidade Federal de São João del-Rei chamada Mídia e Educação Física durante os meses de dezembro de 2012 a Abril de 2013.  Universidade Federal de Santa Catarina2014-11-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p30010.5007/2175-8042.2014v26n43p300Motrivivência; v. 26 n. 43 (2014): 10 anos de Diretrizes Curriculares para a formação de professores; 300-3152175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p300/28126Sousa, Galdino Rodrigues deMendes, Diego de Sousainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-23T16:53:00Zoai:periodicos.ufsc.br:article/34097Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-23T16:53Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline
Media en la formación en la Educación Física: análisis de una disciplina optativa
Mídias na formação em Educação Física: análise de uma disciplina optativa
title Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline
spellingShingle Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline
Sousa, Galdino Rodrigues de
title_short Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline
title_full Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline
title_fullStr Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline
title_full_unstemmed Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline
title_sort Media in the formation in Physical Education: analysis of a optional discipline
author Sousa, Galdino Rodrigues de
author_facet Sousa, Galdino Rodrigues de
Mendes, Diego de Sousa
author_role author
author2 Mendes, Diego de Sousa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sousa, Galdino Rodrigues de
Mendes, Diego de Sousa
description  The contemporary society has shown us more and more the need for education to the media or the media-education. Because of that there is a new challenge for the degree courses in general: the deployment of political strategies/educational qualified and spaces in initial and continued training in view of the Information and Communication Technologies (ICT), Seeking for the preparation of teachers to teach with, in and for the media (BIANCHI, 2009). This article search collaborate with such discussion from the analysis of a optional discipline of the degree course in Physical Education at the Federal University of Sao Joao del Rei call Media and Physical Education  during the months of December 2012 to April 2013.  
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-11-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p300
10.5007/2175-8042.2014v26n43p300
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p300
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2014v26n43p300
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p300/28126
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 26 n. 43 (2014): 10 anos de Diretrizes Curriculares para a formação de professores; 300-315
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434858561339392