NÍVEIS DE ENGAJAMENTO NAS NARRATIVAS DO PRODUCT PLACEMENT A PARTIR DAS ESTRATÉGIAS TRANSMÍDIA
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/457 |
Resumo: | The union of the advertisibng to the telenovelas gains new opportunities of expansion and engagement of the public from the transmedia storytelling. This research is based on the concepts of participatory culture, transmedia storytelling (JENKINS, 2009), product placement (PALACIOS, 2010) and hybrid advertising (COVALESKI, 2010), aiming at understanding advertising strategies for public engagement. We used examples of product placement transmedia inserted in telenovelas, from the methods of bibliographic research and content analysis. It was verified that the strategies used in advertising inserts in telenovelas seek to influence the perception of brands by the public in different levels of engagement, depending on the objectives. |
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NÍVEIS DE ENGAJAMENTO NAS NARRATIVAS DO PRODUCT PLACEMENT A PARTIR DAS ESTRATÉGIAS TRANSMÍDIAProduct placementTelenovelaNarrativa transmídiaEngajamentoPublicidadeProduct placementSoap operaTransmedia NarrativeEngagementpublicityThe union of the advertisibng to the telenovelas gains new opportunities of expansion and engagement of the public from the transmedia storytelling. This research is based on the concepts of participatory culture, transmedia storytelling (JENKINS, 2009), product placement (PALACIOS, 2010) and hybrid advertising (COVALESKI, 2010), aiming at understanding advertising strategies for public engagement. We used examples of product placement transmedia inserted in telenovelas, from the methods of bibliographic research and content analysis. It was verified that the strategies used in advertising inserts in telenovelas seek to influence the perception of brands by the public in different levels of engagement, depending on the objectives.A união da publicidade às telenovelas ganha novas oportunidades de expansão e engajamento do público a partir de narrativas transmídia. Esta pesquisa se embasa nos conceitos de cultura participativa e narrativas transmídia (JENKINS, 2009), product placement (PALACIOS,2010) e publicidade híbrida (COVALESKI, 2010), objetivando compreender as estratégias publicitárias para o engajamento do público. Foram utilizados exemplos de product placement transmídia inseridos em telenovelas, a partir dos métodos de pesquisa bibliográfica e análise de conteúdo. Verificou-se que as estratégias transmídia utilizadas nas inserções publicitárias em telenovelas buscam influenciar a percepção das marcas pelo público em diferentes níveis de engajamento, a depender dos objetivos marcários.UFSCar2019-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/457Revista GEMInIS; v. 10 n. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 120-136Revista GEMInIS; Vol. 10 No. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 120-136Revista GEMInIS; Vol. 10 Núm. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 120-1362179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/457/344Copyright (c) 2019 Aline Rebeca Amorim Rodrigues da Cunha Sobral, Rogério Luiz Covaleskiinfo:eu-repo/semantics/openAccessSobral, Aline Rebeca Amorim Rodrigues da CunhaCovaleski, Rogério Luiz2020-08-10T20:09:54Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/457Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:09:54Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
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