New digital movie windows: The Marley Case
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247 |
Resumo: | From the digitization of the processes involved in production and distribution, films have gained new circulation spaces and thus a new audience: people who have difficult access to cinemas. This paper analyzes the documentary Marley, which had Facebook as its main window of circulation. The fact that a movie is officially released on a social networking site shows that the industry is eyeing a large potential audience: the internet users. |
id |
UFSCAR-2_ab251bd85f5dd81c501b307c78c94978 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/247 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
New digital movie windows: The Marley CaseNovas janelas de circulação de filmes trazidas pelo digital: O caso MarleyCinemaInternetFacebookDistribuiçãoMarleyFrom the digitization of the processes involved in production and distribution, films have gained new circulation spaces and thus a new audience: people who have difficult access to cinemas. This paper analyzes the documentary Marley, which had Facebook as its main window of circulation. The fact that a movie is officially released on a social networking site shows that the industry is eyeing a large potential audience: the internet users.A partir da digitalização dos processos envolvidos na produção e distribuição, os filmes ganharam novos espaços de circulação e, assim, um novo público: as pessoas que tem difícil acesso às salas de cinema. Esse trabalho analisa o documentário Marley, que teve o Facebook como a sua janela principal de circulação. O fato de um filme ser lançado de forma oficial em um site de rede social mostra que a indústria está com olhos em um grande público potencial: os usuários de internet.UFSCar2015-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247Revista GEMInIS; v. 6 n. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205Revista GEMInIS; Vol. 6 No. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205Revista GEMInIS; Vol. 6 Núm. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-2052179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247/219Copyright (c) 2015 Liana Gross Furini, Roberto Tietzmanninfo:eu-repo/semantics/openAccessGross Furini, LianaTietzmann, Roberto2020-08-10T20:10:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/247Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:52Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
New digital movie windows: The Marley Case Novas janelas de circulação de filmes trazidas pelo digital: O caso Marley |
title |
New digital movie windows: The Marley Case |
spellingShingle |
New digital movie windows: The Marley Case Gross Furini, Liana Cinema Internet Distribuição Marley |
title_short |
New digital movie windows: The Marley Case |
title_full |
New digital movie windows: The Marley Case |
title_fullStr |
New digital movie windows: The Marley Case |
title_full_unstemmed |
New digital movie windows: The Marley Case |
title_sort |
New digital movie windows: The Marley Case |
author |
Gross Furini, Liana |
author_facet |
Gross Furini, Liana Tietzmann, Roberto |
author_role |
author |
author2 |
Tietzmann, Roberto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gross Furini, Liana Tietzmann, Roberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cinema Internet Distribuição Marley |
topic |
Cinema Internet Distribuição Marley |
description |
From the digitization of the processes involved in production and distribution, films have gained new circulation spaces and thus a new audience: people who have difficult access to cinemas. This paper analyzes the documentary Marley, which had Facebook as its main window of circulation. The fact that a movie is officially released on a social networking site shows that the industry is eyeing a large potential audience: the internet users. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247/219 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Liana Gross Furini, Roberto Tietzmann info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Liana Gross Furini, Roberto Tietzmann |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 6 n. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205 Revista GEMInIS; Vol. 6 No. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205 Revista GEMInIS; Vol. 6 Núm. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434637964017664 |