New digital movie windows: The Marley Case

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gross Furini, Liana
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Tietzmann, Roberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247
Resumo: From the digitization of the processes involved in production and distribution, films have gained new circulation spaces and thus a new audience: people who have difficult access to cinemas. This paper analyzes the documentary Marley, which had Facebook as its main window of circulation. The fact that a movie is officially released on a social networking site shows that the industry is eyeing a large potential audience: the internet users.
id UFSCAR-2_ab251bd85f5dd81c501b307c78c94978
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/247
network_acronym_str UFSCAR-2
network_name_str Revista GEMInIS
repository_id_str
spelling New digital movie windows: The Marley CaseNovas janelas de circulação de filmes trazidas pelo digital: O caso MarleyCinemaInternetFacebookDistribuiçãoMarleyFrom the digitization of the processes involved in production and distribution, films have gained new circulation spaces and thus a new audience: people who have difficult access to cinemas. This paper analyzes the documentary Marley, which had Facebook as its main window of circulation. The fact that a movie is officially released on a social networking site shows that the industry is eyeing a large potential audience: the internet users.A partir da digitalização dos processos envolvidos na produção e distribuição, os filmes ganharam novos espaços de circulação e, assim, um novo público: as pessoas que tem difícil acesso às salas de cinema. Esse trabalho analisa o documentário Marley, que teve o Facebook como a sua janela principal de circulação. O fato de um filme ser lançado de forma oficial em um site de rede social mostra que a indústria está com olhos em um grande público potencial: os usuários de internet.UFSCar2015-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247Revista GEMInIS; v. 6 n. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205Revista GEMInIS; Vol. 6 No. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205Revista GEMInIS; Vol. 6 Núm. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-2052179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247/219Copyright (c) 2015 Liana Gross Furini, Roberto Tietzmanninfo:eu-repo/semantics/openAccessGross Furini, LianaTietzmann, Roberto2020-08-10T20:10:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/247Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:52Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.none.fl_str_mv New digital movie windows: The Marley Case
Novas janelas de circulação de filmes trazidas pelo digital: O caso Marley
title New digital movie windows: The Marley Case
spellingShingle New digital movie windows: The Marley Case
Gross Furini, Liana
Cinema
Internet
Facebook
Distribuição
Marley
title_short New digital movie windows: The Marley Case
title_full New digital movie windows: The Marley Case
title_fullStr New digital movie windows: The Marley Case
title_full_unstemmed New digital movie windows: The Marley Case
title_sort New digital movie windows: The Marley Case
author Gross Furini, Liana
author_facet Gross Furini, Liana
Tietzmann, Roberto
author_role author
author2 Tietzmann, Roberto
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gross Furini, Liana
Tietzmann, Roberto
dc.subject.por.fl_str_mv Cinema
Internet
Facebook
Distribuição
Marley
topic Cinema
Internet
Facebook
Distribuição
Marley
description From the digitization of the processes involved in production and distribution, films have gained new circulation spaces and thus a new audience: people who have difficult access to cinemas. This paper analyzes the documentary Marley, which had Facebook as its main window of circulation. The fact that a movie is officially released on a social networking site shows that the industry is eyeing a large potential audience: the internet users.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247
url https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247/219
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Liana Gross Furini, Roberto Tietzmann
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Liana Gross Furini, Roberto Tietzmann
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFSCar
publisher.none.fl_str_mv UFSCar
dc.source.none.fl_str_mv Revista GEMInIS; v. 6 n. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205
Revista GEMInIS; Vol. 6 No. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205
Revista GEMInIS; Vol. 6 Núm. 2 (2015): Cinema e Tecnologia; 197-205
2179-1465
reponame:Revista GEMInIS
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Revista GEMInIS
collection Revista GEMInIS
repository.name.fl_str_mv Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv ||revista.geminisufscar@gmail.com
_version_ 1789434637964017664