REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602 |
Resumo: | Nowadays it can be said that one lives in a world permeated by images, becoming a powerful resource for the digital dissemination of information, and raised to the category of one of the communication stimuli that has most influenced the culture as a whole. This article aims to verify the importance of the image in communication as an instrument for the acceptance of products in a competitive consumer market. Then, it will analyze how the message becomes differentiated and imaginative, seeking to personify products through persuasive concepts. Thus, we sought to outline a scope that will allow us to evaluate the process of building the message from the unfolding of the conceptual treatment. |
id |
UFSCAR-2_e9d2bef9dcb89619fed74e1fa662cc6b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/602 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITYREFLEXIONES SOBRE LA IMAGEN DIGITAL EN LA CONTEMPORANEIDADREFLEXÕES SOBRE A IMAGEM DIGITAL NA CONTEMPORANEIDADEImagens técnicasImagem FotográficaModos de verImágenes técnicasImagen fotográficaFormas de verTechnical imagePhotographic ImageWays of SeeingNowadays it can be said that one lives in a world permeated by images, becoming a powerful resource for the digital dissemination of information, and raised to the category of one of the communication stimuli that has most influenced the culture as a whole. This article aims to verify the importance of the image in communication as an instrument for the acceptance of products in a competitive consumer market. Then, it will analyze how the message becomes differentiated and imaginative, seeking to personify products through persuasive concepts. Thus, we sought to outline a scope that will allow us to evaluate the process of building the message from the unfolding of the conceptual treatment.Hoy en día se puede decir que se vive en un mundo impregnado de imágenes, convirtiéndose en un poderoso recurso para la difusión digital de información, y elevado a la categoría de uno de los estímulos comunicativos que más ha influido en la cultura en su conjunto. Este artículo tiene como objetivo verificar la importancia de la imagen en la comunicación como instrumento para la aceptación de productos en un mercado consumidor competitivo. Luego, analizará cómo el mensaje se vuelve diferenciado e imaginativo, buscando personificar los productos a través de conceptos persuasivos. Así, buscamos delinear un alcance que nos permita evaluar el proceso de construcción del mensaje a partir del desdoblamiento del tratamiento conceptual.A imagem se realiza com pluralidade de meios tecnológicos e seu crescimento representativo se deve em especial ao avanço da tecnologia nos últimos anos, que tem permitido a produção e transmissão de dados de forma dinâmica, sofisticada e cada vez mais acessível. Esse artigo oferece um entendimento sobre a crescente importância da imagem e a sua imbricação com a tecnologia, para produção e transmissão de mensagens através de um percurso que tenta localizar esse desenvolvimento como um aspecto ligado à contemporaneidade e compreendido pelas mediações entre os modos de ver, as imagens e as imagens técnicas.UFSCar2021-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/60210.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p241-250Revista GEMInIS; v. 12 n. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-2502179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602/444Copyright (c) 2021 Marcos Mortensen Steagallinfo:eu-repo/semantics/openAccessMortensen Steagall, Marcos2021-11-12T01:55:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/602Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2021-11-12T01:55:28Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY REFLEXIONES SOBRE LA IMAGEN DIGITAL EN LA CONTEMPORANEIDAD REFLEXÕES SOBRE A IMAGEM DIGITAL NA CONTEMPORANEIDADE |
title |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY |
spellingShingle |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY Mortensen Steagall, Marcos Imagens técnicas Imagem Fotográfica Modos de ver Imágenes técnicas Imagen fotográfica Formas de ver Technical image Photographic Image Ways of Seeing |
title_short |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY |
title_full |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY |
title_fullStr |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY |
title_full_unstemmed |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY |
title_sort |
REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY |
author |
Mortensen Steagall, Marcos |
author_facet |
Mortensen Steagall, Marcos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mortensen Steagall, Marcos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Imagens técnicas Imagem Fotográfica Modos de ver Imágenes técnicas Imagen fotográfica Formas de ver Technical image Photographic Image Ways of Seeing |
topic |
Imagens técnicas Imagem Fotográfica Modos de ver Imágenes técnicas Imagen fotográfica Formas de ver Technical image Photographic Image Ways of Seeing |
description |
Nowadays it can be said that one lives in a world permeated by images, becoming a powerful resource for the digital dissemination of information, and raised to the category of one of the communication stimuli that has most influenced the culture as a whole. This article aims to verify the importance of the image in communication as an instrument for the acceptance of products in a competitive consumer market. Then, it will analyze how the message becomes differentiated and imaginative, seeking to personify products through persuasive concepts. Thus, we sought to outline a scope that will allow us to evaluate the process of building the message from the unfolding of the conceptual treatment. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p241-250 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602 |
identifier_str_mv |
10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p241-250 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602/444 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Marcos Mortensen Steagall info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Marcos Mortensen Steagall |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 12 n. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250 Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250 Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434638919270400 |