REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mortensen Steagall, Marcos
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602
Resumo: Nowadays it can be said that one lives in a world permeated by images, becoming a powerful resource for the digital dissemination of information, and raised to the category of one of the communication stimuli that has most influenced the culture as a whole. This article aims to verify the importance of the image in communication as an instrument for the acceptance of products in a competitive consumer market. Then, it will analyze how the message becomes differentiated and imaginative, seeking to personify products through persuasive concepts. Thus, we sought to outline a scope that will allow us to evaluate the process of building the message from the unfolding of the conceptual treatment.
id UFSCAR-2_e9d2bef9dcb89619fed74e1fa662cc6b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/602
network_acronym_str UFSCAR-2
network_name_str Revista GEMInIS
repository_id_str
spelling REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITYREFLEXIONES SOBRE LA IMAGEN DIGITAL EN LA CONTEMPORANEIDADREFLEXÕES SOBRE A IMAGEM DIGITAL NA CONTEMPORANEIDADEImagens técnicasImagem FotográficaModos de verImágenes técnicasImagen fotográficaFormas de verTechnical imagePhotographic ImageWays of SeeingNowadays it can be said that one lives in a world permeated by images, becoming a powerful resource for the digital dissemination of information, and raised to the category of one of the communication stimuli that has most influenced the culture as a whole. This article aims to verify the importance of the image in communication as an instrument for the acceptance of products in a competitive consumer market. Then, it will analyze how the message becomes differentiated and imaginative, seeking to personify products through persuasive concepts. Thus, we sought to outline a scope that will allow us to evaluate the process of building the message from the unfolding of the conceptual treatment.Hoy en día se puede decir que se vive en un mundo impregnado de imágenes, convirtiéndose en un poderoso recurso para la difusión digital de información, y elevado a la categoría de uno de los estímulos comunicativos que más ha influido en la cultura en su conjunto. Este artículo tiene como objetivo verificar la importancia de la imagen en la comunicación como instrumento para la aceptación de productos en un mercado consumidor competitivo. Luego, analizará cómo el mensaje se vuelve diferenciado e imaginativo, buscando personificar los productos a través de conceptos persuasivos. Así, buscamos delinear un alcance que nos permita evaluar el proceso de construcción del mensaje a partir del desdoblamiento del tratamiento conceptual.A imagem se realiza com pluralidade de meios tecnológicos e seu crescimento representativo se deve em especial ao avanço da tecnologia nos últimos anos, que tem permitido a produção e transmissão de dados de forma dinâmica, sofisticada e cada vez mais acessível. Esse artigo oferece um entendimento sobre a crescente importância da imagem e a sua imbricação com a tecnologia, para produção e transmissão de mensagens através de um percurso que tenta localizar esse desenvolvimento como um aspecto ligado à contemporaneidade e compreendido pelas mediações entre os modos de ver, as imagens e as imagens técnicas.UFSCar2021-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/60210.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p241-250Revista GEMInIS; v. 12 n. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-2502179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602/444Copyright (c) 2021 Marcos Mortensen Steagallinfo:eu-repo/semantics/openAccessMortensen Steagall, Marcos2021-11-12T01:55:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/602Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2021-11-12T01:55:28Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.none.fl_str_mv REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
REFLEXIONES SOBRE LA IMAGEN DIGITAL EN LA CONTEMPORANEIDAD
REFLEXÕES SOBRE A IMAGEM DIGITAL NA CONTEMPORANEIDADE
title REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
spellingShingle REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
Mortensen Steagall, Marcos
Imagens técnicas
Imagem Fotográfica
Modos de ver
Imágenes técnicas
Imagen fotográfica
Formas de ver
Technical image
Photographic Image
Ways of Seeing
title_short REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
title_full REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
title_fullStr REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
title_full_unstemmed REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
title_sort REFLECTIONS ON THE DIGITAL IMAGE IN CONTEMPORANEITY
author Mortensen Steagall, Marcos
author_facet Mortensen Steagall, Marcos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mortensen Steagall, Marcos
dc.subject.por.fl_str_mv Imagens técnicas
Imagem Fotográfica
Modos de ver
Imágenes técnicas
Imagen fotográfica
Formas de ver
Technical image
Photographic Image
Ways of Seeing
topic Imagens técnicas
Imagem Fotográfica
Modos de ver
Imágenes técnicas
Imagen fotográfica
Formas de ver
Technical image
Photographic Image
Ways of Seeing
description Nowadays it can be said that one lives in a world permeated by images, becoming a powerful resource for the digital dissemination of information, and raised to the category of one of the communication stimuli that has most influenced the culture as a whole. This article aims to verify the importance of the image in communication as an instrument for the acceptance of products in a competitive consumer market. Then, it will analyze how the message becomes differentiated and imaginative, seeking to personify products through persuasive concepts. Thus, we sought to outline a scope that will allow us to evaluate the process of building the message from the unfolding of the conceptual treatment.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602
10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p241-250
url https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602
identifier_str_mv 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p241-250
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/602/444
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Marcos Mortensen Steagall
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Marcos Mortensen Steagall
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFSCar
publisher.none.fl_str_mv UFSCar
dc.source.none.fl_str_mv Revista GEMInIS; v. 12 n. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250
Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250
Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 241-250
2179-1465
reponame:Revista GEMInIS
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Revista GEMInIS
collection Revista GEMInIS
repository.name.fl_str_mv Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv ||revista.geminisufscar@gmail.com
_version_ 1789434638919270400