Lost in a Transmedia Universe

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Smith, Aaron
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/75
Resumo: This article (previously published as a chapter of a thesis) analyzes the transmedia storytelling behind ABC’s Lost. Because its narrative hinges on a complex mythology, Lost struggles to supplement a stand-alone television show with distinct and valuable narrative extensions. First, I examine how Lost’s worldbuilding techniques encourage hard-core fans to “play” within its narrative space. I then evaluate the extent to which Lost offers an optional, yet compelling experience through its expanded text. However successful at balancing casual and hard-core fans though, Lost represents the future of many television shows in that it strives to immerse fans within a vast transmedia universe while also promising an internally coherent television program.
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spelling Lost in a Transmedia UniverseLost in a Transmedia UniverseLosttransmídiaconstrução de mundoconvergênciatelevisão.Losttransmediaworld buildingconvergencetelevisionThis article (previously published as a chapter of a thesis) analyzes the transmedia storytelling behind ABC’s Lost. Because its narrative hinges on a complex mythology, Lost struggles to supplement a stand-alone television show with distinct and valuable narrative extensions. First, I examine how Lost’s worldbuilding techniques encourage hard-core fans to “play” within its narrative space. I then evaluate the extent to which Lost offers an optional, yet compelling experience through its expanded text. However successful at balancing casual and hard-core fans though, Lost represents the future of many television shows in that it strives to immerse fans within a vast transmedia universe while also promising an internally coherent television program.Este artigo (previamente publicado como um capítulo de minha tese) analisa os mecanismos transmidiáticos de storytelling por trás da narrativa do seriado Lost, da ABC. Por ter sua narrativa sustentada em uma complexa mitologia, Lost faz um grande esforço para suplementar a narrativa de seu programa de TV através de valiosas e distintas extensões narrativas. Em um primeiro momento, eu examino como as técnicas de construção de mundo em Lost encorajam os fãs mais ávidos a “jogar” com o espaço narrativo. Eu então faço avaliações sobre as extensões que Lost oferece como opcionais, através de experiências convincentes em seus textos expandido. Ao  ser muito bem-sucedida ao balancear seus fãs mais ávidos com os casuais espectadores, Lost representa o futuro de muitos programas de televisão que se propõem a colocar os fãs em situações imersivas, usando um vasto universo transmídia, ao mesmo tempo prometendo um programa de televisão coerente em seu interiorUFSCar2011-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/75Revista GEMInIS; v. 2 n. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 6-36Revista GEMInIS; Vol. 2 No. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 6-36Revista GEMInIS; Vol. 2 Núm. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 6-362179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/75/pdfSmith, Aaroninfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-10T20:12:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/75Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:12:27Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
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description This article (previously published as a chapter of a thesis) analyzes the transmedia storytelling behind ABC’s Lost. Because its narrative hinges on a complex mythology, Lost struggles to supplement a stand-alone television show with distinct and valuable narrative extensions. First, I examine how Lost’s worldbuilding techniques encourage hard-core fans to “play” within its narrative space. I then evaluate the extent to which Lost offers an optional, yet compelling experience through its expanded text. However successful at balancing casual and hard-core fans though, Lost represents the future of many television shows in that it strives to immerse fans within a vast transmedia universe while also promising an internally coherent television program.
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