Prospectives for nurses on quality management and hospital accreditation
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/4638 |
Resumo: | Objective: to know the perspectives of nurses on the programs of quality management and hospital accreditation. Method: qualitative study of exploratory and descriptive study was conducted with nine nurses in a private hospital in the interior of Rio Grande do Sul, through a roadmap for semi-structured interviews. After, there was the categorization of data and interpretation to Content Analysis. Results: were organized in the categories: Conceptions of nurses on quality management and hospital accreditation programs, quality management and organization of nursing work and use of tools for quality management programs indicators and in-service training. Conclusion: hospital accreditation is a powerful tool in the management, because it standardizes and describes the processes of the hospital organization. Thus, it is necessary that professionals maintain continuous search for innovations aiming at the quality of care |
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Prospectives for nurses on quality management and hospital accreditationPerspectivas de las enfermeras en gestión de la calidad y acreditación del hospitalPerspectivas de enfermeiras sobre gestão da qualidade e acreditação hospitalarNursesMaleAccreditationQuality managementHealth managementEnfermerosAcreditaciónGestión de calidadGestión en saludAcreditaçãoGestão da QualidadePercepçãoEnfermeirosAcreditaçãoGestão da QualidadePercepçãoEnfermeirosObjective: to know the perspectives of nurses on the programs of quality management and hospital accreditation. Method: qualitative study of exploratory and descriptive study was conducted with nine nurses in a private hospital in the interior of Rio Grande do Sul, through a roadmap for semi-structured interviews. After, there was the categorization of data and interpretation to Content Analysis. Results: were organized in the categories: Conceptions of nurses on quality management and hospital accreditation programs, quality management and organization of nursing work and use of tools for quality management programs indicators and in-service training. Conclusion: hospital accreditation is a powerful tool in the management, because it standardizes and describes the processes of the hospital organization. Thus, it is necessary that professionals maintain continuous search for innovations aiming at the quality of careObjetivo: conocer las perspectivas de las enfermeras en los programas de gestión de calidad y de acreditación de hospitales. Método: estudio cualitativo, exploratorio y descriptivo, realizado con nueve enfermeras en un hospital privado en el interior del Estado del Rio Grande del Sur, a través de una hoja de ruta para entrevistas semiestructuradas. Después se realizó la categorización de los datos y la interpretación de Análisis de Contenido. Resultados: se organizaron en las categorías: Concepciones de las enfermeras sobre acreditación de hospitales, gestión de la calidad y la organización del trabajo de enfermería y el uso de herramientas para la calidad de los programas de gestión de indicadores y la formación en servicio. Conclusión: la acreditación del Hospital es una poderosa herramienta, ya que estandariza y se describen los procesos de la organización del hospital. Por lo tanto, es necesario que los profesionales permanezcan continuamente buscando innovaciones destinadas a la calidad de la atención.Objetivo: conhecer as perspectivas dos enfermeiros sobre os programas de gestão de qualidade e acreditação hospitalar. Método: estudo qualitativo com caráter exploratório e descritivo, realizado com nove enfermeiros de um hospital privado do interior do Rio Grande do Sul, através de um roteiro de entrevista semi-estruturado. Após, realizou-se a categorização dos dados e a interpretação segundo Análise de Conteúdo. Resultados: foram organizados nas categorias: Concepções dos enfermeiros sobre gestão de qualidade e acreditação hospitalar, programas de gestão da qualidade e a organização do trabalho da enfermagem e utilização de ferramentas para gestão da qualidade: indicadores e programas de capacitação em serviço. Considerações Finais: a acreditação hospitalar é uma poderosa ferramenta na gestão, pois padroniza e qualifica os processos da organização hospitalar. Assim, torna-se necessário que os profissionais mantenham a busca contínua por inovações visando à qualidade do cuidado.Universidade Federal de Santa Maria2012-08-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/463810.5902/217976924638Revista de Enfermagem da UFSM; v. 2 n. 2 (2012); 401 - 4112179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/4638/3768Francisco, CláudiaPaz, AdrianaLazzari, Daniele Delacanalinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T15:26:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4638Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T15:26:29Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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