Challenges in the construction of a project in permanent education in health
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/5364 |
Resumo: | Objective: to meet the challenges in building a proposal for continue education in health in hospital institution. Method: the study is characterized as a qualitative, descriptive and exploratory. The study subjects were members of the multidisciplinary team. Results: the results indicate that, despite the difficulties to implement a proposal for institutional education, multidisciplinary team recognizes its importance to the highest professional qualification and qualification of care. Conclusion: the challenges included: overcoming the culture technicist education, bureaucracy and the payment of education in the work process |
id |
UFSM-12_fcef777ecc9ba673f06d95b85cddd560 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5364 |
network_acronym_str |
UFSM-12 |
network_name_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository_id_str |
|
spelling |
Challenges in the construction of a project in permanent education in healthDesafíos en la construcción de un proyecto de educación permanente en saludDesafios na construção de um projeto de educação permanente em saúdeHealth educationHealth care facilitiesManpowerand servicesPlanning of health institutionsHealth manpowerEducación en saludInstituciones de saludRecursos humanos y serviciosPlanificación de instituciones de saludRecursos humanos en saludEducação em saúdeInstituições de saúdeRecursos humanos e serviçosPlanejamento de instituições de saúdeRecursos humanos em saúdeEnfermagemObjective: to meet the challenges in building a proposal for continue education in health in hospital institution. Method: the study is characterized as a qualitative, descriptive and exploratory. The study subjects were members of the multidisciplinary team. Results: the results indicate that, despite the difficulties to implement a proposal for institutional education, multidisciplinary team recognizes its importance to the highest professional qualification and qualification of care. Conclusion: the challenges included: overcoming the culture technicist education, bureaucracy and the payment of education in the work processObjetivo: conocer los desafíos en la elaboración de una propuesta de Educación permanente en Salud en un hospital. Método: el estudio se caracteriza por ser de carácter cualitativo, descriptivo y exploratorio. Los sujetos del eran miembros del equipo multiprofesional de salud. Resultados: los resultados indican que, a pesar de las dificultades que tienen para poner en práctica una propuesta de educación institucional, el equipo multiprofesional reconoce su importancia para una mayor cualificación profesional y de la atención. Conclusión: los retos incluyen: la superación de la cultura de la educación tecnicista, la burocracia y la integración de la educación en el proceso de trabajo.Objetivo: conhecer os desafios encontrados na construção de uma proposta de Educação Permanente em Saúde em uma instituição hospitalar. Método: o estudo caracteriza-se como uma pesquisa qualitativa, descritiva e exploratória. Os sujeitos foram membros da equipe multiprofissional em saúde. Resultados: os resultados indicam que, apesar das dificuldades que se tem para a implementação de uma proposta de educação institucional, a equipe multiprofissional reconhece sua importância para a qualificação dos profissionais e da assistência. Considerações finais: os desafios constam a superação da cultura tecnicista de educação, da burocracia, assim como a integralização da educação no processo de trabalho.Universidade Federal de Santa Maria2012-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/536410.5902/217976925364Revista de Enfermagem da UFSM; v. 2 n. 3 (2012); 496 - 5062179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/5364/pdfSilva, Luiz Anildo AnacletoBonacina, Daiane MicheleAndrade, Andressa deOliveira, Thanyze Carvalho deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T15:26:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5364Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T15:26:26Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Challenges in the construction of a project in permanent education in health Desafíos en la construcción de un proyecto de educación permanente en salud Desafios na construção de um projeto de educação permanente em saúde |
title |
Challenges in the construction of a project in permanent education in health |
spellingShingle |
Challenges in the construction of a project in permanent education in health Silva, Luiz Anildo Anacleto Health education Health care facilities Manpower and services Planning of health institutions Health manpower Educación en salud Instituciones de salud Recursos humanos y servicios Planificación de instituciones de salud Recursos humanos en salud Educação em saúde Instituições de saúde Recursos humanos e serviços Planejamento de instituições de saúde Recursos humanos em saúde Enfermagem |
title_short |
Challenges in the construction of a project in permanent education in health |
title_full |
Challenges in the construction of a project in permanent education in health |
title_fullStr |
Challenges in the construction of a project in permanent education in health |
title_full_unstemmed |
Challenges in the construction of a project in permanent education in health |
title_sort |
Challenges in the construction of a project in permanent education in health |
author |
Silva, Luiz Anildo Anacleto |
author_facet |
Silva, Luiz Anildo Anacleto Bonacina, Daiane Michele Andrade, Andressa de Oliveira, Thanyze Carvalho de |
author_role |
author |
author2 |
Bonacina, Daiane Michele Andrade, Andressa de Oliveira, Thanyze Carvalho de |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Luiz Anildo Anacleto Bonacina, Daiane Michele Andrade, Andressa de Oliveira, Thanyze Carvalho de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Health education Health care facilities Manpower and services Planning of health institutions Health manpower Educación en salud Instituciones de salud Recursos humanos y servicios Planificación de instituciones de salud Recursos humanos en salud Educação em saúde Instituições de saúde Recursos humanos e serviços Planejamento de instituições de saúde Recursos humanos em saúde Enfermagem |
topic |
Health education Health care facilities Manpower and services Planning of health institutions Health manpower Educación en salud Instituciones de salud Recursos humanos y servicios Planificación de instituciones de salud Recursos humanos en salud Educação em saúde Instituições de saúde Recursos humanos e serviços Planejamento de instituições de saúde Recursos humanos em saúde Enfermagem |
description |
Objective: to meet the challenges in building a proposal for continue education in health in hospital institution. Method: the study is characterized as a qualitative, descriptive and exploratory. The study subjects were members of the multidisciplinary team. Results: the results indicate that, despite the difficulties to implement a proposal for institutional education, multidisciplinary team recognizes its importance to the highest professional qualification and qualification of care. Conclusion: the challenges included: overcoming the culture technicist education, bureaucracy and the payment of education in the work process |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/5364 10.5902/217976925364 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/5364 |
identifier_str_mv |
10.5902/217976925364 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/5364/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da UFSM; v. 2 n. 3 (2012); 496 - 506 2179-7692 reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
collection |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
centraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com |
_version_ |
1799944041592258560 |