O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação
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Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Dissertação |
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Título da fonte: | Repositório Institucional Manancial UFSM |
Texto Completo: | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8372 |
Resumo: | This research had the main goal to verify the practices used in a interprise controled by RBS (Rede Brasil Sul de Comunicação), about the situation of the people management, to propose improvement in quality of the services realized, considering the reference through the people development, by the way of the education, qualification and training. The work of the management was realize from the particular study of a social comunication enterprises from Santa Maria (Brazil). All of sectors function in the same place and they have the administration and others departments connected. This was the first kind of study realized with all of these five organizations. The research was descriptive with analysis quantitative and qualitative. From this verification was made suggestions for the improvement of quality in services, based in keys dimension of the management proposed by Kahale (2002) and in the quality filosofy |
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2017-05-262017-05-262004-05-03SIQUEIRA, Fabiana Cardoso de. Organization system and services quality: a study about a grup of communication interprises. 2004. 157 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2004.http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8372This research had the main goal to verify the practices used in a interprise controled by RBS (Rede Brasil Sul de Comunicação), about the situation of the people management, to propose improvement in quality of the services realized, considering the reference through the people development, by the way of the education, qualification and training. The work of the management was realize from the particular study of a social comunication enterprises from Santa Maria (Brazil). All of sectors function in the same place and they have the administration and others departments connected. This was the first kind of study realized with all of these five organizations. The research was descriptive with analysis quantitative and qualitative. From this verification was made suggestions for the improvement of quality in services, based in keys dimension of the management proposed by Kahale (2002) and in the quality filosofyEste trabalho visou diagnosticar as práticas relacionadas ao clima organizacional, para propor sugestões de melhoria da qualidade dos serviços prestados, tendo como referência o desenvolvimento das pessoas, por meio da educação, capacitação e treinamento. O diagnóstico do clima organizacional foi realizado a partir do estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação social, de Santa Maria, no Rio Grande do Sul. Todas funcionam em uma mesma sede e possuem mecanismos de administração e, também, outros departamentos interligados. Este foi o primeiro trabalho, deste tipo, realizado, simultaneamente, nas cinco organizações. A pesquisa foi de caráter descritivo, e a análise quantitativa e qualitativa. A partir do diagnóstico, foram feitas sugestões para a melhoria da qualidade em serviços, com base em dimensões-chaves do clima organizacional, propostas por Kahale (2002), e da filosofia da qualidade.application/pdfporUniversidade Federal de Santa MariaPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de ProduçãoUFSMBREngenharia de ProduçãoClima organizacionalQualidade de serviçosDesenvolvimento das pessoasCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOO clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicaçãoOrganization system and services quality: a study about a grup of communication interprisesinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisGodoy, Leoni Pentiadohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4783888T0Ansuj, Angela Pellegrinhttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4723982P8Silveira, Ada Cristina Machadohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4798475U0http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4763279D8Siqueira, Fabiana Cardoso de300800000005400300300500500789ffbac-1499-499a-83fa-2429e3a07b6609e25582-4db1-45a1-b7e7-1e64aeb755a6dcaa2cb5-c14a-4970-b9ef-8a2260515a37e91f4c68-c2c4-413d-8b33-9d9a5820ee0binfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional Manancial UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMORIGINALfabiana.pdfapplication/pdf588027http://repositorio.ufsm.br/bitstream/1/8372/1/fabiana.pdfff707e051e5f7e4cce9037eb0a007a3cMD51TEXTfabiana.pdf.txtfabiana.pdf.txtExtracted texttext/plain213489http://repositorio.ufsm.br/bitstream/1/8372/2/fabiana.pdf.txtf67969080529da728cffa113c3549e77MD52THUMBNAILfabiana.pdf.jpgfabiana.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg5735http://repositorio.ufsm.br/bitstream/1/8372/3/fabiana.pdf.jpg0670d1efd9de264ea071afb40acff997MD531/83722017-07-25 11:45:05.61oai:repositorio.ufsm.br:1/8372Repositório Institucionalhttp://repositorio.ufsm.br/PUBhttp://repositorio.ufsm.br/oai/requestouvidoria@ufsm.bropendoar:39132017-07-25T14:45:05Repositório Institucional Manancial UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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