The “cold aesthetic” in the country of tropicália: Brazilianness and regionalism in Ramilonga, by Vitor Ramil
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/55399 |
Resumo: | This article discusses composer Vitor Ramil’s (1962-) proposal of Brazilian identity, which includes the so called “estética do frio” – term coined by the composer himself that contemplates cultural aspects intertwined with the geographical –, characterized by the milonga. The research focuses on the contacts between this aesthetic and tropicalismo, since both movements pursue traces of the brazilian cultural and musical identities. |
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The “cold aesthetic” in the country of tropicália: Brazilianness and regionalism in Ramilonga, by Vitor RamilLa “estética fría” en el país de la tropicália: brasileña y regionalismo en Ramilonga, por Vitor RamilA “estética do frio” no país da tropicália: brasilidade e regionalismo em Ramilonga, de Vitor RamilEstética do frio. Tropicalismo. Popular Brazilian Music. Gaucho music. IdentitiesEstética do frio. Tropicalismo. Música Popular Brasileña. Música Gaúcha. IdentidadesEstética do frio. Tropicalismo. Música Popular Brasileira. Música gaúcha. IdentidadesThis article discusses composer Vitor Ramil’s (1962-) proposal of Brazilian identity, which includes the so called “estética do frio” – term coined by the composer himself that contemplates cultural aspects intertwined with the geographical –, characterized by the milonga. The research focuses on the contacts between this aesthetic and tropicalismo, since both movements pursue traces of the brazilian cultural and musical identities.Este artículo reflexiona sobre la propuesta del compositor Vitor Ramil (1962-) para una brasilidad que incluye la llamada “estética do frio” – término acuñado por el propio compositor que contempla aspectos culturales entrelazados com la geografía– caracterizada por la milonga. La investigación recae en el contacto entre esta estética y el tropicalismo, ambos en busca de huellas de las identidades cultural y musical brasileña.Este artigo reflete sobre a proposta do compositor Vitor Ramil (1962-) de uma brasilidade que inclui a denominada “estética do frio” – termo cunhado pelo próprio compositor que contempla aspectos culturais entrelaçados ao geográfico –, caracterizada pela milonga. A investigação recai sobre o contato entre essa estética e o tropicalismo, ambos em busca de traços de identidades cultural e musical brasileira.Universidade Federal de Santa Maria2021-01-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/5539910.5902/2316882X55399Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 3 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/55399/pdfCopyright (c) 2021 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoelho, Arine PfeiferSerafim, Lucas de Sousa2021-02-10T15:43:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/55399Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2021-02-10T15:43:57Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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