Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70405 |
Resumo: | This article reports the results of the monographic research whose objectives were to map, identify and analyze the strategies of digital political communication of Boulos/Erundina plate, during the elections 2020, to the São Paulo City Hall. There were five types of strategies undertaken on the candidate’s Instagram: visibility, legitimization, interaction, persuasion and institutionalization. |
id |
UFSM-4_5f62ef472eb17bf87adaed80ffe70a00 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/70405 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall.Estrategias de comunicación política digital en Instagram: un análisis de la campaña electoral de Boulos/Erundina a la Prefectura de São PauloEstratégias de comunicação política digital no Instagram: uma análise da campanha eleitoral da chapa Boulos/Erundina à Prefeitura de São Paulo Estratégias Comunicacionaiscomunicação digitalComunicação políticaInstagramEleiçõesEstrategias de ComunicaciónComunicación DigitalInstagramComunicación PolíticaEleccionesCommunication StrategiesDigital CommunicationInstagramPolitical CommunicationElectionsThis article reports the results of the monographic research whose objectives were to map, identify and analyze the strategies of digital political communication of Boulos/Erundina plate, during the elections 2020, to the São Paulo City Hall. There were five types of strategies undertaken on the candidate’s Instagram: visibility, legitimization, interaction, persuasion and institutionalization.Este artículo relata los resultados de investigación monográfica cuyos objetivos eran mapear, identificar y analizar las estrategias de comunicación política digital de la alianza Boulos/Erundina, durante las Elecciones 2020, a la Prefectura de São Paulo. Se verificó cinco tipos de estrategias emprendidas en Instagram del candidato: de visibilidad, de legitimación, de interacción, de persuasión y de institucionalización.Este artigo relata os resultados de pesquisa monográfica cujos objetivos eram mapear, identificar e analisar as estratégias de comunicação política digital da chapa Boulos/Erundina, durante as Eleições 2020, à Prefeitura de São Paulo. Verificou-se cinco tipos de estratégias empreendidas no Instagram do candidato: de visibilidade, de legitimação, de interação, de persuasão e de institucionalização.Universidade Federal de Santa Maria2023-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70405Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 3 (2022)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70405/51001http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMachado, JonesRonsoni, Raquel 2023-03-02T18:40:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/70405Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-03-02T18:40:17Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall. Estrategias de comunicación política digital en Instagram: un análisis de la campaña electoral de Boulos/Erundina a la Prefectura de São Paulo Estratégias de comunicação política digital no Instagram: uma análise da campanha eleitoral da chapa Boulos/Erundina à Prefeitura de São Paulo |
title |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall. |
spellingShingle |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall. Machado, Jones Estratégias Comunicacionais comunicação digital Comunicação política Eleições Estrategias de Comunicación Comunicación Digital Comunicación Política Elecciones Communication Strategies Digital Communication Political Communication Elections |
title_short |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall. |
title_full |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall. |
title_fullStr |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall. |
title_full_unstemmed |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall. |
title_sort |
Digital political communication strategies on Instagram: an analysis of the electoral campaign from Boulos/Erundina to the São Paulo City Hall. |
author |
Machado, Jones |
author_facet |
Machado, Jones Ronsoni, Raquel |
author_role |
author |
author2 |
Ronsoni, Raquel |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Machado, Jones Ronsoni, Raquel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estratégias Comunicacionais comunicação digital Comunicação política Eleições Estrategias de Comunicación Comunicación Digital Comunicación Política Elecciones Communication Strategies Digital Communication Political Communication Elections |
topic |
Estratégias Comunicacionais comunicação digital Comunicação política Eleições Estrategias de Comunicación Comunicación Digital Comunicación Política Elecciones Communication Strategies Digital Communication Political Communication Elections |
description |
This article reports the results of the monographic research whose objectives were to map, identify and analyze the strategies of digital political communication of Boulos/Erundina plate, during the elections 2020, to the São Paulo City Hall. There were five types of strategies undertaken on the candidate’s Instagram: visibility, legitimization, interaction, persuasion and institutionalization. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-01-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70405 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70405 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70405/51001 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 3 (2022) 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1809464000263487488 |