Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/65092 |
Resumo: | This article aims to understand how memes are used as a corporate strategy in the online environment. Taking into account the use of these on the social network Twitter and highlighting the profile of Netflix Brasil on the platform, we seek to understand how memes act in the process of customer loyalty, communicate and end up retaining audiences on the networks. Understanding, through Communication, how information is transmitted and understanding how ties and interactions are built are also our goals. As a result of this investigation, we affirm that the company Netflix Brasil uses memes on Twitter as one of its main corporate strategies, using its high capacity for engagement. |
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Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's TwitterMeme como estrategia corporativa: Twitter de Netflix BrasilMeme como estratégia corporativa: o Twitter da Netflix BrasilComunicaçãomemesestratégias corporativas Corporate strategyMemessocial networksEstrategia corporativaMemesredes socialesThis article aims to understand how memes are used as a corporate strategy in the online environment. Taking into account the use of these on the social network Twitter and highlighting the profile of Netflix Brasil on the platform, we seek to understand how memes act in the process of customer loyalty, communicate and end up retaining audiences on the networks. Understanding, through Communication, how information is transmitted and understanding how ties and interactions are built are also our goals. As a result of this investigation, we affirm that the company Netflix Brasil uses memes on Twitter as one of its main corporate strategies, using its high capacity for engagement.Este artículo tiene como objetivo comprender cómo se utilizan los memes como estrategia corporativa en el entorno online. Teniendo en cuenta el uso de estos en la red social Twitter y destacando el perfil de Netflix Brasil en la plataforma, buscamos entender cómo actúan los memes en el proceso de fidelización de los clientes, se comunican y acaban reteniendo audiencias en las redes. Comprender, a través de la Comunicación, cómo se transmite la información y comprender cómo se construyen los lazos e interacciones son también nuestros objetivos. Como resultado de esta investigación, afirmamos que la empresa Netflix Brasil utiliza los memes en Twitter como una de sus principales estrategias corporativas, aprovechando su alta capacidad de engagement.Este artigo tem como intuito compreender a utilização de memes como estratégia corporativa no ambiente on-line. Levando em conta a utilização destes na rede social Twitter. Destacando o perfil da Netflix Brasil na plataforma. Buscamos compreender como os memes se incorporam nas estratégias corporativas e como estas fidelizam e atuam no engajamento on-line. Compreender como as interações são dadas nesse ambiente e até onde os memes são responsáveis por tais. Compreender pelo viés da comunicação como a informação é transmitida. Entender como laços e interações são construídos. E após os resultados obtidos, afirmamos que a empresa Netflix Brasil utiliza os memes no Twitter como uma de suas principais estratégias corporativas, usando de sua alta capacidade de engajamento.Universidade Federal de Santa Maria2022-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa documentalapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/6509210.5902/2316882X65092Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 1 (2022)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/65092/46399Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Almeida Moura, FláviaGuimarães Lindoso, Vitor Hugo2022-04-07T19:41:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/65092Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2022-04-07T19:41:09Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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