Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Almeida Moura, Flávia
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Guimarães Lindoso, Vitor Hugo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/65092
Resumo: This article aims to understand how memes are used as a corporate strategy in the online environment. Taking into account the use of these on the social network Twitter and highlighting the profile of Netflix Brasil on the platform, we seek to understand how memes act in the process of customer loyalty, communicate and end up retaining audiences on the networks. Understanding, through Communication, how information is transmitted and understanding how ties and interactions are built are also our goals. As a result of this investigation, we affirm that the company Netflix Brasil uses memes on Twitter as one of its main corporate strategies, using its high capacity for engagement.
id UFSM-4_6a237ef9c35f8514482c52511d374fd1
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/65092
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's TwitterMeme como estrategia corporativa: Twitter de Netflix BrasilMeme como estratégia corporativa: o Twitter da Netflix BrasilComunicaçãomemesestratégias corporativas Corporate strategyMemessocial networksEstrategia corporativaMemesredes socialesThis article aims to understand how memes are used as a corporate strategy in the online environment. Taking into account the use of these on the social network Twitter and highlighting the profile of Netflix Brasil on the platform, we seek to understand how memes act in the process of customer loyalty, communicate and end up retaining audiences on the networks. Understanding, through Communication, how information is transmitted and understanding how ties and interactions are built are also our goals. As a result of this investigation, we affirm that the company Netflix Brasil uses memes on Twitter as one of its main corporate strategies, using its high capacity for engagement.Este artículo tiene como objetivo comprender cómo se utilizan los memes como estrategia corporativa en el entorno online. Teniendo en cuenta el uso de estos en la red social Twitter y destacando el perfil de Netflix Brasil en la plataforma, buscamos entender cómo actúan los memes en el proceso de fidelización de los clientes, se comunican y acaban reteniendo audiencias en las redes. Comprender, a través de la Comunicación, cómo se transmite la información y comprender cómo se construyen los lazos e interacciones son también nuestros objetivos. Como resultado de esta investigación, afirmamos que la empresa Netflix Brasil utiliza los memes en Twitter como una de sus principales estrategias corporativas, aprovechando su alta capacidad de engagement.Este artigo tem como intuito compreender a utilização de memes como estratégia corporativa no ambiente on-line. Levando em conta a utilização destes na rede social Twitter. Destacando o perfil da Netflix Brasil na plataforma. Buscamos compreender como os memes se incorporam nas estratégias corporativas e como estas fidelizam e atuam no engajamento on-line. Compreender como as interações são dadas nesse ambiente e até onde os memes são responsáveis por tais. Compreender pelo viés da comunicação como a informação é transmitida. Entender como laços e interações são construídos. E após os resultados obtidos, afirmamos que a empresa Netflix Brasil utiliza os memes no Twitter como uma de suas principais estratégias corporativas, usando de sua alta capacidade de engajamento.Universidade Federal de Santa Maria2022-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa documentalapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/6509210.5902/2316882X65092Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 1 (2022)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/65092/46399Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Almeida Moura, FláviaGuimarães Lindoso, Vitor Hugo2022-04-07T19:41:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/65092Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2022-04-07T19:41:09Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
Meme como estrategia corporativa: Twitter de Netflix Brasil
Meme como estratégia corporativa: o Twitter da Netflix Brasil
title Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
spellingShingle Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
de Almeida Moura, Flávia
Comunicação
memes
estratégias corporativas
Corporate strategy
Memes
social networks
Estrategia corporativa
Memes
redes sociales
title_short Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
title_full Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
title_fullStr Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
title_full_unstemmed Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
title_sort Meme as a corporate strategy: Netflix Brasil's Twitter
author de Almeida Moura, Flávia
author_facet de Almeida Moura, Flávia
Guimarães Lindoso, Vitor Hugo
author_role author
author2 Guimarães Lindoso, Vitor Hugo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Almeida Moura, Flávia
Guimarães Lindoso, Vitor Hugo
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação
memes
estratégias corporativas
Corporate strategy
Memes
social networks
Estrategia corporativa
Memes
redes sociales
topic Comunicação
memes
estratégias corporativas
Corporate strategy
Memes
social networks
Estrategia corporativa
Memes
redes sociales
description This article aims to understand how memes are used as a corporate strategy in the online environment. Taking into account the use of these on the social network Twitter and highlighting the profile of Netflix Brasil on the platform, we seek to understand how memes act in the process of customer loyalty, communicate and end up retaining audiences on the networks. Understanding, through Communication, how information is transmitted and understanding how ties and interactions are built are also our goals. As a result of this investigation, we affirm that the company Netflix Brasil uses memes on Twitter as one of its main corporate strategies, using its high capacity for engagement.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-03-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa documental
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/65092
10.5902/2316882X65092
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/65092
identifier_str_mv 10.5902/2316882X65092
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/65092/46399
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 1 (2022)
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1809464000194281472