Social inequalities perceptions in the Public Administration course in a public federal university
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/29657 |
Resumo: | This paper discuss the perception of students of the Public Administration Undergraduate Course in a Federal University regarding the dimensions of social inequalities of gender, race and sexual diversity. We rely on bibliographical methodologies and field research. We perceive that the three dimensions are little discussed, if not neglected, which causes resistance and little openness to them, generating annoyances then, in fact, they are approached. By purposely neglecting the approach of the three dimensions, or others that deal with marginalized social groups, the more we question the University as a place for debate and reflection on social ideas and problems.Key-words: pedagogical project, public administration, social inequalities. |
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Social inequalities perceptions in the Public Administration course in a public federal universityPerspectivas de desigualdades sociais no curso de graduação em Administração Pública de uma universidade pública federalThis paper discuss the perception of students of the Public Administration Undergraduate Course in a Federal University regarding the dimensions of social inequalities of gender, race and sexual diversity. We rely on bibliographical methodologies and field research. We perceive that the three dimensions are little discussed, if not neglected, which causes resistance and little openness to them, generating annoyances then, in fact, they are approached. By purposely neglecting the approach of the three dimensions, or others that deal with marginalized social groups, the more we question the University as a place for debate and reflection on social ideas and problems.Key-words: pedagogical project, public administration, social inequalities.Neste texto discute-se a percepção de estudantes do curso de graduação em Administração Pública de uma universidade federal em relação às dimensões de desigualdades sociais de gênero, raça e diversidade sexual. Apoiamo-nos na análise bibliográfica e pela pesquisa de campo. Percebemos que as três dimensões são pouco discutidas, quando não negligenciadas, o que provoca resistência e pouca abertura às mesmas, gerando incômodos quando são abordadas. Ao se negligenciar, propositadamente, a abordagem das três dimensões, ou de outras que tratem de grupos sociais marginalizados, põe-se em xeque a universidade como local de debate e reflexão sobre ideias e problemas sociais.Palavras-chave: projeto pedagógico; administração pública; desigualdades sociais.Universidade Federal de Santa Maria2018-04-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/2965710.5902/2318133829657Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 111-133Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 111-1332318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/29657/pdfCopyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessBaptista, Vinicius FerreiraSantos, Wanderson Cesar2018-04-15T21:37:34Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29657Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2018-04-15T21:37:34Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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