Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484 |
Resumo: | This study aims to analyze the relationship between scholarship and academic performance in Physical Education course at institutions of higher education from Brazil. The research sample consisted of 24.289 students from higher education courses in Physical Education who took the National Exam of Student Performance in 2017. We used descriptive statistics for data analysis. From the analysis, we identified that the average performance of scholarship is greater than that of non-scholarship even considering the sex, institution type and geographic area of residence of the participants. The results obtained indicate that the investment in student assistance is important for improving the quality of the training of students at higher education institutions in Brazil. |
id |
UFSM-7_324e79014aa175e8c4a47821fa18725e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64484 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in EnadeEstudantes de licenciatura em Educação Física com bolsas acadêmicas apresentam melhores desempenhos no EnadeBolsas Acadêmicas. Desempenho Acadêmico. Educação Física.This study aims to analyze the relationship between scholarship and academic performance in Physical Education course at institutions of higher education from Brazil. The research sample consisted of 24.289 students from higher education courses in Physical Education who took the National Exam of Student Performance in 2017. We used descriptive statistics for data analysis. From the analysis, we identified that the average performance of scholarship is greater than that of non-scholarship even considering the sex, institution type and geographic area of residence of the participants. The results obtained indicate that the investment in student assistance is important for improving the quality of the training of students at higher education institutions in Brazil.O objetivo deste estudo foi analisar a relação entre bolsistas e o rendimento acadêmico no curso superior de licenciatura em Educação Física de instituições de ensino superior do Brasil. A amostra da pesquisa foi composta por 24.289 estudantes dos cursos superiores em Educação Física que realizaram o Exame Nacional de Desempenho dos Estudantes no ano de 2017. Estatística descritiva foi utilizada para a análise dos dados. A partir da análise identificamos que o desempenho médio de bolsistas é maior que o de não bolsistas mesmo considerando o sexo, tipo de instituição e região geográfica de residência dos participantes. Os resultados obtidos indicam que o investimento em assistência estudantil é importante para a melhoria da qualidade da formação dos discentes das instituições de ensino superior do Brasil.Universidade Federal de Santa Maria2021-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6448410.5902/2318133864484Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64484, p. 1-10Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64484, p. 1-102318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuerra, Francisco Laerton TeixeiraLopes, Jayane Mara RosendoMedeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso deSousa, Leandro Araujo de2021-12-07T13:02:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64484Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:10Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade Estudantes de licenciatura em Educação Física com bolsas acadêmicas apresentam melhores desempenhos no Enade |
title |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade |
spellingShingle |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade Guerra, Francisco Laerton Teixeira Bolsas Acadêmicas. Desempenho Acadêmico. Educação Física. |
title_short |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade |
title_full |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade |
title_fullStr |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade |
title_full_unstemmed |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade |
title_sort |
Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade |
author |
Guerra, Francisco Laerton Teixeira |
author_facet |
Guerra, Francisco Laerton Teixeira Lopes, Jayane Mara Rosendo Medeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso de Sousa, Leandro Araujo de |
author_role |
author |
author2 |
Lopes, Jayane Mara Rosendo Medeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso de Sousa, Leandro Araujo de |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guerra, Francisco Laerton Teixeira Lopes, Jayane Mara Rosendo Medeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso de Sousa, Leandro Araujo de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Bolsas Acadêmicas. Desempenho Acadêmico. Educação Física. |
topic |
Bolsas Acadêmicas. Desempenho Acadêmico. Educação Física. |
description |
This study aims to analyze the relationship between scholarship and academic performance in Physical Education course at institutions of higher education from Brazil. The research sample consisted of 24.289 students from higher education courses in Physical Education who took the National Exam of Student Performance in 2017. We used descriptive statistics for data analysis. From the analysis, we identified that the average performance of scholarship is greater than that of non-scholarship even considering the sex, institution type and geographic area of residence of the participants. The results obtained indicate that the investment in student assistance is important for improving the quality of the training of students at higher education institutions in Brazil. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484 10.5902/2318133864484 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133864484 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64484, p. 1-10 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64484, p. 1-10 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281068753223680 |