Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guerra, Francisco Laerton Teixeira
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Lopes, Jayane Mara Rosendo, Medeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso de, Sousa, Leandro Araujo de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484
Resumo: This study aims to analyze the relationship between scholarship and academic performance in Physical Education course at institutions of higher education from Brazil. The research sample consisted of 24.289 students from higher education courses in Physical Education who took the National Exam of Student Performance in 2017. We used descriptive statistics for data analysis. From the analysis, we identified that the average performance of scholarship is greater than that of non-scholarship even considering the sex, institution type and geographic area of residence of the participants. The results obtained indicate that the investment in student assistance is important for improving the quality of the training of students at higher education institutions in Brazil.
id UFSM-7_324e79014aa175e8c4a47821fa18725e
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64484
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in EnadeEstudantes de licenciatura em Educação Física com bolsas acadêmicas apresentam melhores desempenhos no EnadeBolsas Acadêmicas. Desempenho Acadêmico. Educação Física.This study aims to analyze the relationship between scholarship and academic performance in Physical Education course at institutions of higher education from Brazil. The research sample consisted of 24.289 students from higher education courses in Physical Education who took the National Exam of Student Performance in 2017. We used descriptive statistics for data analysis. From the analysis, we identified that the average performance of scholarship is greater than that of non-scholarship even considering the sex, institution type and geographic area of residence of the participants. The results obtained indicate that the investment in student assistance is important for improving the quality of the training of students at higher education institutions in Brazil.O objetivo deste estudo foi analisar a relação entre bolsistas e o rendimento acadêmico no curso superior de licenciatura em Educação Física de instituições de ensino superior do Brasil. A amostra da pesquisa foi composta por 24.289 estudantes dos cursos superiores em Educação Física que realizaram o Exame Nacional de Desempenho dos Estudantes no ano de 2017. Estatística descritiva foi utilizada para a análise dos dados. A partir da análise identificamos que o desempenho médio de bolsistas é maior que o de não bolsistas mesmo considerando o sexo, tipo de instituição e região geográfica de residência dos participantes. Os resultados obtidos indicam que o investimento em assistência estudantil é importante para a melhoria da qualidade da formação dos discentes das instituições de ensino superior do Brasil.Universidade Federal de Santa Maria2021-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6448410.5902/2318133864484Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64484, p. 1-10Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64484, p. 1-102318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuerra, Francisco Laerton TeixeiraLopes, Jayane Mara RosendoMedeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso deSousa, Leandro Araujo de2021-12-07T13:02:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64484Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:10Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
Estudantes de licenciatura em Educação Física com bolsas acadêmicas apresentam melhores desempenhos no Enade
title Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
spellingShingle Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
Guerra, Francisco Laerton Teixeira
Bolsas Acadêmicas. Desempenho Acadêmico. Educação Física.
title_short Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
title_full Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
title_fullStr Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
title_full_unstemmed Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
title_sort Degree students in Physical Education with academic scholarships present the best performance in Enade
author Guerra, Francisco Laerton Teixeira
author_facet Guerra, Francisco Laerton Teixeira
Lopes, Jayane Mara Rosendo
Medeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso de
Sousa, Leandro Araujo de
author_role author
author2 Lopes, Jayane Mara Rosendo
Medeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso de
Sousa, Leandro Araujo de
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guerra, Francisco Laerton Teixeira
Lopes, Jayane Mara Rosendo
Medeiros Filho, Antonio Evanildo Cardoso de
Sousa, Leandro Araujo de
dc.subject.por.fl_str_mv Bolsas Acadêmicas. Desempenho Acadêmico. Educação Física.
topic Bolsas Acadêmicas. Desempenho Acadêmico. Educação Física.
description This study aims to analyze the relationship between scholarship and academic performance in Physical Education course at institutions of higher education from Brazil. The research sample consisted of 24.289 students from higher education courses in Physical Education who took the National Exam of Student Performance in 2017. We used descriptive statistics for data analysis. From the analysis, we identified that the average performance of scholarship is greater than that of non-scholarship even considering the sex, institution type and geographic area of residence of the participants. The results obtained indicate that the investment in student assistance is important for improving the quality of the training of students at higher education institutions in Brazil.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484
10.5902/2318133864484
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484
identifier_str_mv 10.5902/2318133864484
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64484/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64484, p. 1-10
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64484, p. 1-10
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1799944104333803520