The perception about self-service technologies and work in university libraries
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67813 |
Resumo: | This manuscript analyzes the perception of university library staff about the acceptance of self-service technology and the social role of work in university libraries. Through a qualitative methodology, with application of questionnaires, the perceptions of public servants are discussed about of the theoretical framework. Data analysis revealed a high perception about the self-service utilities due to the autonomy, practicality and privacy promoted by the technology, the motivational factors for the use of this technology, and its main users. In addition, social perceptions related to work are discussed due to the implications of self-service technologies in the context of neoliberalism and the substitution and allocation of the workforce. |
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The perception about self-service technologies and work in university librariesA percepção sobre as tecnologias de auto-atendimento e trabalho em bibliotecas universitáriasTecnologiasautoatendimentobibliotecas.This manuscript analyzes the perception of university library staff about the acceptance of self-service technology and the social role of work in university libraries. Through a qualitative methodology, with application of questionnaires, the perceptions of public servants are discussed about of the theoretical framework. Data analysis revealed a high perception about the self-service utilities due to the autonomy, practicality and privacy promoted by the technology, the motivational factors for the use of this technology, and its main users. In addition, social perceptions related to work are discussed due to the implications of self-service technologies in the context of neoliberalism and the substitution and allocation of the workforce.Neste texto, apresenta-se a análise da percepção do corpo técnico de bibliotecas universitárias, sobre a aceitação da tecnologia de autoatendimento e o papel social do trabalho nas bibliotecas universitárias. Por meio de uma metodologia qualitativa, com aplicação de questionários, as percepções dos servidores são discutidas diante do arcabouço teórico. A análise dos dados revelou elevada percepção sobre as utilidades do autoatendimento pela autonomia, praticidade e privacidade promovidas pela tecnologia, os fatores motivacionais para o uso dessa tecnologia, e os seus principais usuários. Além disso, são discutidas as percepções sociais relacionadas ao trabalho, devido as implicações das tecnologias de autoatendimento no contexto do neoliberalismo e da substituição e alocação da força de trabalho.Universidade Federal de Santa Maria2022-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6781310.5902/2318133867813Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67813, p. 1-14Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67813, p. 1-142318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67813/45737Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessBittencourt, Bárbara RochaBianchi, Isaías Scalabrin2022-09-28T16:51:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67813Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2022-09-28T16:51:44Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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