Evaluation in professional education schools integrated to high school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Lucas Melgaço da
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Ciasca, Maria Isabel Filgueiras Lima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53505
Resumo: A research aimed to identify and discuss the importance of evaluation for the provision of quality education in professional schools in Ceará and its influence on learning outcomes. A qualitative study was carried out, with a descriptive nature, in the form of a comparative study, carried out by means of bibliographic survey, documentary research, on-site observation, application of questionnaires and semi-structured investigations, among teen high and low income professional schools, that offer this type of integrated education to high school, based on external results. The study confirms the essentiality of the assessment in the educational context, based on adverse behaviors between the two groups surveyed.Key-words: evaluative practices; professional education; quality.
id UFSM-7_6ab7425ecb3c5b00d9e0bea824a967d3
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53505
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Evaluation in professional education schools integrated to high schoolAvaliação em escolas de educação profissional integrada ao ensino médioPráticas avaliativasEducação profissionalQualidade.A research aimed to identify and discuss the importance of evaluation for the provision of quality education in professional schools in Ceará and its influence on learning outcomes. A qualitative study was carried out, with a descriptive nature, in the form of a comparative study, carried out by means of bibliographic survey, documentary research, on-site observation, application of questionnaires and semi-structured investigations, among teen high and low income professional schools, that offer this type of integrated education to high school, based on external results. The study confirms the essentiality of the assessment in the educational context, based on adverse behaviors between the two groups surveyed.Key-words: evaluative practices; professional education; quality.Por meio texto apresenta-se resultado de uma pesquisa que teve como objetivo identificar e discutir a importância da avaliação para a oferta educacional de qualidade nas escolas profissionlizantes do Ceará e sua influência nos resultados da aprendizagem. Realizou-se um estudo de natureza qualitativa, com cunho descritivo, na forma de estudo comparativo, feito por meio de levantamento bibliográfico, pesquisa documental, observação in loco , aplicação de questionários e investigações semiestruturadas em dez escolas profissionais de alto e baixo rendimento, que ofertam essa modalidade de educação integrada ao ensino médio, com base em resultados de externos. O estudo confirma a essencialidade da avaliação no contexto educacional, a partir de comportamento adversos entre os dois grupos pesquisados.Palavras-chave: práticas avaliativas; educação profissional; qualidade.Universidade Federal de Santa Maria2021-01-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e5350510.5902/2318133853505Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e53505, p. 1-17Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e53505, p. 1-172318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53505/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Lucas Melgaço daCiasca, Maria Isabel Filgueiras Lima2021-12-07T13:02:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53505Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:09Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation in professional education schools integrated to high school
Avaliação em escolas de educação profissional integrada ao ensino médio
title Evaluation in professional education schools integrated to high school
spellingShingle Evaluation in professional education schools integrated to high school
Silva, Lucas Melgaço da
Práticas avaliativas
Educação profissional
Qualidade.
title_short Evaluation in professional education schools integrated to high school
title_full Evaluation in professional education schools integrated to high school
title_fullStr Evaluation in professional education schools integrated to high school
title_full_unstemmed Evaluation in professional education schools integrated to high school
title_sort Evaluation in professional education schools integrated to high school
author Silva, Lucas Melgaço da
author_facet Silva, Lucas Melgaço da
Ciasca, Maria Isabel Filgueiras Lima
author_role author
author2 Ciasca, Maria Isabel Filgueiras Lima
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Lucas Melgaço da
Ciasca, Maria Isabel Filgueiras Lima
dc.subject.por.fl_str_mv Práticas avaliativas
Educação profissional
Qualidade.
topic Práticas avaliativas
Educação profissional
Qualidade.
description A research aimed to identify and discuss the importance of evaluation for the provision of quality education in professional schools in Ceará and its influence on learning outcomes. A qualitative study was carried out, with a descriptive nature, in the form of a comparative study, carried out by means of bibliographic survey, documentary research, on-site observation, application of questionnaires and semi-structured investigations, among teen high and low income professional schools, that offer this type of integrated education to high school, based on external results. The study confirms the essentiality of the assessment in the educational context, based on adverse behaviors between the two groups surveyed.Key-words: evaluative practices; professional education; quality.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53505
10.5902/2318133853505
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53505
identifier_str_mv 10.5902/2318133853505
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53505/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e53505, p. 1-17
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e53505, p. 1-17
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1809281068710232064