Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Paiva, Marcos Vasconcelos
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Guerra, Maria das Graças Gonçalves Vieira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/65770
Resumo: The research investigates the use of Swot analysis as a strategic management tool for the Bachelor of Public Administration, from the Federal Institute of Education, Science and Technology of Paraíba, in view of the application of the instrument for evaluating undergraduate courses during the external evaluation for the renewal of recognition of the course. The research is a case study, of an applied nature, qualitative approach and descriptive objective, with data collection performed by documentary procedure. The Swot analysis was used as a tool to identify weaknesses and strengths, through the concepts obtained by the performance indicators present in the external on-site evaluation published in May 2017.
id UFSM-7_7058e676814838076542fd6ddca271f1
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/65770
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPBAnálise Swot como ferramenta estratégica no processo avaliativo do curso de Administração Pública do IFPBgestãoavaliação de cursosadministração públicaIFPB.The research investigates the use of Swot analysis as a strategic management tool for the Bachelor of Public Administration, from the Federal Institute of Education, Science and Technology of Paraíba, in view of the application of the instrument for evaluating undergraduate courses during the external evaluation for the renewal of recognition of the course. The research is a case study, of an applied nature, qualitative approach and descriptive objective, with data collection performed by documentary procedure. The Swot analysis was used as a tool to identify weaknesses and strengths, through the concepts obtained by the performance indicators present in the external on-site evaluation published in May 2017.Investigou-se o uso da análise Swot como ferramenta estratégica de gestão para o bacharelado em Administração Pública do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Paraíba, frente à aplicação do instrumento de avaliação de cursos de graduação durante a avaliação externa para a renovação de reconhecimento do curso. A pesquisa é um estudo de caso, de natureza aplicada, abordagem qualitativa e objetivo descritivo, com coleta de dados realizada por procedimento documental. Utilizou-se a análise Swot como ferramenta de identificação dos pontos fracos e fortes, por meio dos conceitos obtidos pelos indicadores de desempenho presentes no relatório de avaliação externa in loco publicado em maio de 2017.Universidade Federal de Santa Maria2021-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6577010.5902/2318133865770Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e65770, p. 1-13Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e65770, p. 1-132318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/65770/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessPaiva, Marcos VasconcelosGuerra, Maria das Graças Gonçalves Vieira2021-12-07T13:02:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/65770Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:11Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB
Análise Swot como ferramenta estratégica no processo avaliativo do curso de Administração Pública do IFPB
title Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB
spellingShingle Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB
Paiva, Marcos Vasconcelos
gestão
avaliação de cursos
administração pública
IFPB.
title_short Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB
title_full Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB
title_fullStr Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB
title_full_unstemmed Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB
title_sort Swot analysis as a strategic tool in the evaluating process of the Public Administration course of the IFPB
author Paiva, Marcos Vasconcelos
author_facet Paiva, Marcos Vasconcelos
Guerra, Maria das Graças Gonçalves Vieira
author_role author
author2 Guerra, Maria das Graças Gonçalves Vieira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Paiva, Marcos Vasconcelos
Guerra, Maria das Graças Gonçalves Vieira
dc.subject.por.fl_str_mv gestão
avaliação de cursos
administração pública
IFPB.
topic gestão
avaliação de cursos
administração pública
IFPB.
description The research investigates the use of Swot analysis as a strategic management tool for the Bachelor of Public Administration, from the Federal Institute of Education, Science and Technology of Paraíba, in view of the application of the instrument for evaluating undergraduate courses during the external evaluation for the renewal of recognition of the course. The research is a case study, of an applied nature, qualitative approach and descriptive objective, with data collection performed by documentary procedure. The Swot analysis was used as a tool to identify weaknesses and strengths, through the concepts obtained by the performance indicators present in the external on-site evaluation published in May 2017.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/65770
10.5902/2318133865770
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/65770
identifier_str_mv 10.5902/2318133865770
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/65770/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e65770, p. 1-13
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e65770, p. 1-13
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1809281068767903744