Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento, Tatiane Oliveira Santos
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Militão, Silvio Cesar Nunes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67791
Resumo: This text reports findings from a research whose aimed at analyzing the process of monitoring and assessment regarding the municipal education plans implantation in 16 municipalities within a countryside pole of the União Nacional dos Dirigentes Municipais de Educação. Methodologically, the research is a documental, bibliographic and exploratory study based on data from the PNE em movimento platform, with indicators of the National Education Plan structuring goals to ensure Basic Education with quality. Findings made evident t5hat in examined municipalities there is a movement posterior to the subplans elaboration for their effective materialization.
id UFSM-7_a82cb4d99eec4821bd5ed34317c4f4f5
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67791
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals Planos decenais de educação em municípios do interior paulista: análise do acompanhamento e materialização das metas estruturantesPlanos Municipais de EducaçãoMonitoramentoAvaliaçãoMaterialização.This text reports findings from a research whose aimed at analyzing the process of monitoring and assessment regarding the municipal education plans implantation in 16 municipalities within a countryside pole of the União Nacional dos Dirigentes Municipais de Educação. Methodologically, the research is a documental, bibliographic and exploratory study based on data from the PNE em movimento platform, with indicators of the National Education Plan structuring goals to ensure Basic Education with quality. Findings made evident t5hat in examined municipalities there is a movement posterior to the subplans elaboration for their effective materialization.Neste texto relata-se resultados de pesquisa que teve como objetivo analisar o processo de monitoramento e avaliação atinente à implantação dos planos municipais de educação em 16 municípios jurisdicionados a um polo interiorano da União Nacional dos Dirigentes Municipais de Educação. Metodologicamente valeu-se de pesquisa documental, bibliográfica e estudo exploratório com base nos dados trazidos pela plataforma PNE em movimento, com indicadores das metas estruturantes do Plano Nacional de Educação para a garantia à educação básica com qualidade. Os resultados evidenciam que, nos municípios sob exame, está havendo um movimento posterior à elaboração dos subplanos para sua efetiva materialização.Universidade Federal de Santa Maria2022-01-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6779110.5902/2318133867791Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67791, p. 1-15Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67791, p. 1-152318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67791/45852Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Tatiane Oliveira SantosMilitão, Silvio Cesar Nunes2022-09-28T16:52:00Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67791Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2022-09-28T16:52Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals
Planos decenais de educação em municípios do interior paulista: análise do acompanhamento e materialização das metas estruturantes
title Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals
spellingShingle Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals
Nascimento, Tatiane Oliveira Santos
Planos Municipais de Educação
Monitoramento
Avaliação
Materialização.
title_short Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals
title_full Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals
title_fullStr Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals
title_full_unstemmed Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals
title_sort Decennial education plans in são paulo countryside municipalities: an analysis of the follow-up and materialization of the structuring goals
author Nascimento, Tatiane Oliveira Santos
author_facet Nascimento, Tatiane Oliveira Santos
Militão, Silvio Cesar Nunes
author_role author
author2 Militão, Silvio Cesar Nunes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento, Tatiane Oliveira Santos
Militão, Silvio Cesar Nunes
dc.subject.por.fl_str_mv Planos Municipais de Educação
Monitoramento
Avaliação
Materialização.
topic Planos Municipais de Educação
Monitoramento
Avaliação
Materialização.
description This text reports findings from a research whose aimed at analyzing the process of monitoring and assessment regarding the municipal education plans implantation in 16 municipalities within a countryside pole of the União Nacional dos Dirigentes Municipais de Educação. Methodologically, the research is a documental, bibliographic and exploratory study based on data from the PNE em movimento platform, with indicators of the National Education Plan structuring goals to ensure Basic Education with quality. Findings made evident t5hat in examined municipalities there is a movement posterior to the subplans elaboration for their effective materialization.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-01-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67791
10.5902/2318133867791
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67791
identifier_str_mv 10.5902/2318133867791
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67791/45852
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67791, p. 1-15
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67791, p. 1-15
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1799944104545615872