Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912 |
Resumo: | This article aimed to analyze the actions taken to carry out the monitoring and evaluation process of the current State Education Plan of Mato Grosso do Sul. Anchored in a qualitative approach, we used bibliographical and documentary research. The results show that, even in the face of weaknesses and challenges, the trajectory of the actions carried out for the monitoring and evaluation of the PEE/MS (2014-2024) is significant, starting with the provision in its legal text of the indication of the responsible bodies, as well as the work to be carried out by a commission appointed by the head of the Executive Branch, its declared frequency and the manipulation of the elements of the systematization of actions in a collective, collaborative and systemic manner. |
id |
UFSM-7_dd38ab2edd87c80ff1a34a37c1998128 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64912 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)As ações para monitorar e avaliar o plano estadual de educação de Mato Grosso do Sul (2014-2024)state education planmonitoring and evaluationnational education plan.Plano estadual de educaçãomonitoramento e avaliaçãoplano nacional de educaçãoThis article aimed to analyze the actions taken to carry out the monitoring and evaluation process of the current State Education Plan of Mato Grosso do Sul. Anchored in a qualitative approach, we used bibliographical and documentary research. The results show that, even in the face of weaknesses and challenges, the trajectory of the actions carried out for the monitoring and evaluation of the PEE/MS (2014-2024) is significant, starting with the provision in its legal text of the indication of the responsible bodies, as well as the work to be carried out by a commission appointed by the head of the Executive Branch, its declared frequency and the manipulation of the elements of the systematization of actions in a collective, collaborative and systemic manner.Neste texto apresenta-se análise de ações instituídas para a efetivação do processo de monitoramento e avaliação do Plano Estadual de Educação de Mato Grosso do Sul. Ancorado em abordagem qualitativa, utilizou-se de pesquisa bibliográfica e documental. Os resultados apontam que, mesmo diante de fragilidades e desafios, é significativa a trajetória das ações realizadas para o monitoramento e avaliação do PEE/MS (2014-2024), iniciando com a previsão em seu texto legal da indicação das instâncias responsáveis, bem como do trabalho a ser realizado por uma comissão nomeada pelo chefe do Poder Executivo, sua periodicidade declarada e o tratamento dos elementos da sistematização das ações de forma coletiva, colaborativa e sistêmica.Universidade Federal de Santa Maria2021-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6491210.5902/2318133864912Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64912, p. 1-13Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64912, p. 1-132318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessGumieiro, Angela HessMilitão, Silvio Cesar Nunes2021-12-07T13:02:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64912Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:10Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024) As ações para monitorar e avaliar o plano estadual de educação de Mato Grosso do Sul (2014-2024) |
title |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024) |
spellingShingle |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024) Gumieiro, Angela Hess state education plan monitoring and evaluation national education plan. Plano estadual de educação monitoramento e avaliação plano nacional de educação |
title_short |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024) |
title_full |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024) |
title_fullStr |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024) |
title_full_unstemmed |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024) |
title_sort |
Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024) |
author |
Gumieiro, Angela Hess |
author_facet |
Gumieiro, Angela Hess Militão, Silvio Cesar Nunes |
author_role |
author |
author2 |
Militão, Silvio Cesar Nunes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gumieiro, Angela Hess Militão, Silvio Cesar Nunes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
state education plan monitoring and evaluation national education plan. Plano estadual de educação monitoramento e avaliação plano nacional de educação |
topic |
state education plan monitoring and evaluation national education plan. Plano estadual de educação monitoramento e avaliação plano nacional de educação |
description |
This article aimed to analyze the actions taken to carry out the monitoring and evaluation process of the current State Education Plan of Mato Grosso do Sul. Anchored in a qualitative approach, we used bibliographical and documentary research. The results show that, even in the face of weaknesses and challenges, the trajectory of the actions carried out for the monitoring and evaluation of the PEE/MS (2014-2024) is significant, starting with the provision in its legal text of the indication of the responsible bodies, as well as the work to be carried out by a commission appointed by the head of the Executive Branch, its declared frequency and the manipulation of the elements of the systematization of actions in a collective, collaborative and systemic manner. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912 10.5902/2318133864912 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133864912 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64912, p. 1-13 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64912, p. 1-13 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281068756369408 |