Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gumieiro, Angela Hess
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Militão, Silvio Cesar Nunes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912
Resumo: This article aimed to analyze the actions taken to carry out the monitoring and evaluation process of the current State Education Plan of Mato Grosso do Sul. Anchored in a qualitative approach, we used bibliographical and documentary research. The results show that, even in the face of weaknesses and challenges, the trajectory of the actions carried out for the monitoring and evaluation of the PEE/MS (2014-2024) is significant, starting with the provision in its legal text of the indication of the responsible bodies, as well as the work to be carried out by a commission appointed by the head of the Executive Branch, its declared frequency and the manipulation of the elements of the systematization of actions in a collective, collaborative and systemic manner.
id UFSM-7_dd38ab2edd87c80ff1a34a37c1998128
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64912
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)As ações para monitorar e avaliar o plano estadual de educação de Mato Grosso do Sul (2014-2024)state education planmonitoring and evaluationnational education plan.Plano estadual de educaçãomonitoramento e avaliaçãoplano nacional de educaçãoThis article aimed to analyze the actions taken to carry out the monitoring and evaluation process of the current State Education Plan of Mato Grosso do Sul. Anchored in a qualitative approach, we used bibliographical and documentary research. The results show that, even in the face of weaknesses and challenges, the trajectory of the actions carried out for the monitoring and evaluation of the PEE/MS (2014-2024) is significant, starting with the provision in its legal text of the indication of the responsible bodies, as well as the work to be carried out by a commission appointed by the head of the Executive Branch, its declared frequency and the manipulation of the elements of the systematization of actions in a collective, collaborative and systemic manner.Neste texto apresenta-se análise de ações instituídas para a efetivação do processo de monitoramento e avaliação do Plano Estadual de Educação de Mato Grosso do Sul. Ancorado em abordagem qualitativa, utilizou-se de pesquisa bibliográfica e documental. Os resultados apontam que, mesmo diante de fragilidades e desafios, é significativa a trajetória das ações realizadas para o monitoramento e avaliação do PEE/MS (2014-2024), iniciando com a previsão em seu texto legal da indicação das instâncias responsáveis, bem como do trabalho a ser realizado por uma comissão nomeada pelo chefe do Poder Executivo, sua periodicidade declarada e o tratamento dos elementos da sistematização das ações de forma coletiva, colaborativa e sistêmica.Universidade Federal de Santa Maria2021-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6491210.5902/2318133864912Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64912, p. 1-13Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64912, p. 1-132318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessGumieiro, Angela HessMilitão, Silvio Cesar Nunes2021-12-07T13:02:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64912Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:10Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
As ações para monitorar e avaliar o plano estadual de educação de Mato Grosso do Sul (2014-2024)
title Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
spellingShingle Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
Gumieiro, Angela Hess
state education plan
monitoring and evaluation
national education plan.
Plano estadual de educação
monitoramento e avaliação
plano nacional de educação
title_short Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
title_full Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
title_fullStr Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
title_full_unstemmed Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
title_sort Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)
author Gumieiro, Angela Hess
author_facet Gumieiro, Angela Hess
Militão, Silvio Cesar Nunes
author_role author
author2 Militão, Silvio Cesar Nunes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gumieiro, Angela Hess
Militão, Silvio Cesar Nunes
dc.subject.por.fl_str_mv state education plan
monitoring and evaluation
national education plan.
Plano estadual de educação
monitoramento e avaliação
plano nacional de educação
topic state education plan
monitoring and evaluation
national education plan.
Plano estadual de educação
monitoramento e avaliação
plano nacional de educação
description This article aimed to analyze the actions taken to carry out the monitoring and evaluation process of the current State Education Plan of Mato Grosso do Sul. Anchored in a qualitative approach, we used bibliographical and documentary research. The results show that, even in the face of weaknesses and challenges, the trajectory of the actions carried out for the monitoring and evaluation of the PEE/MS (2014-2024) is significant, starting with the provision in its legal text of the indication of the responsible bodies, as well as the work to be carried out by a commission appointed by the head of the Executive Branch, its declared frequency and the manipulation of the elements of the systematization of actions in a collective, collaborative and systemic manner.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912
10.5902/2318133864912
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912
identifier_str_mv 10.5902/2318133864912
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/64912/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64912, p. 1-13
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e64912, p. 1-13
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1799944104337997824