PNE 2014-2024’s Goal 17: teacher´s remuneration in the state education network in Mato Grosso do Sul
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/84090 |
Resumo: | The paper examines the appreciation of teachers from the state teaching network in Mato Grosso do Sul from 2007 to 2017. It was applied the critical dialectical approach, documentary and bibliographical studies on the Work Position, Career and Remuneration Plans designed for teachers. With a view to materializing the National Education Plan (PNE)’s Goal 17 and its strategies, expressed by means of its conditions and remuneration, the paper analyzes the evolution of the initial and final payment of teachers who work 40 hours a week. The Mato Grosso do Sul’s State Education Plan (PEE) proved to be very timid in the production of significant impacts in terms of gains and/or increases in teacher remuneration, by reproducing most of the PNE provisions, as the accounting policies initially indicated. |
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PNE 2014-2024’s Goal 17: teacher´s remuneration in the state education network in Mato Grosso do SulA Meta 17 do PNE 2014-2024: Vencimento salarial dos professores da Rede Estadual de Ensino de Mato Grosso do SulPolítica EducacionalPiso SalarialPlano Nacional de EducaçãoPlano Estadual de Educação.Meta 17 do PNE 2014-2024Education Policy. Wage Floor. National Education Plan. State Education Plan.The paper examines the appreciation of teachers from the state teaching network in Mato Grosso do Sul from 2007 to 2017. It was applied the critical dialectical approach, documentary and bibliographical studies on the Work Position, Career and Remuneration Plans designed for teachers. With a view to materializing the National Education Plan (PNE)’s Goal 17 and its strategies, expressed by means of its conditions and remuneration, the paper analyzes the evolution of the initial and final payment of teachers who work 40 hours a week. The Mato Grosso do Sul’s State Education Plan (PEE) proved to be very timid in the production of significant impacts in terms of gains and/or increases in teacher remuneration, by reproducing most of the PNE provisions, as the accounting policies initially indicated.O artigo analisa a valorização do profissional docente da rede estadual de ensino de Mato Grosso do Sul, no período de 2007 a 2017. O trabalho foi delineado metodologicamente por abordagem critica dialética, estudo documental e bibliográfico, a partir de aproximações possibilitadas pelo estudo dos Planos de Carreiras, Cargos e Remuneração para o Magistério. Com vistas à materialização da Meta 17 do Plano Nacional de Educação (PNE) e suas estratégias, expressas por meio das condições de seus vencimentos salariais, analisa a evolução dos vencimentos inicial e final para professores com jornada de 40 horas. Constatou-se que a particularidade do Plano Estadual de Educação (PEE) do caso do estado de Mato Grosso do Sul mostrou-se tímido na produção de impactos significativos em termos de ganhos e/ou aumentos no vencimento docente, no limite reproduzindo os dispositivos do PNE, como, a princípio, indicavam as políticas de fundos contábeis.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2019-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/8409010.17648/fineduca-2236-5907-v9-84090FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 9 (2019)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 9 (2019)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/84090/52771Copyright (c) 2019 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMiura, Beatriz HiromiFernandes, Maria Dilnéia EspíndolaFernandes, Solange JarcemNascimento, Alessandra Bertasi2020-02-03T15:01:46Zoai:seer.ufrgs.br:article/84090Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2020-02-03T15:01:46FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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