Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53179 |
Resumo: | The Manoel Vicente Gomes School, from the public system in the state of Santa Catarina, implemented an evaluating practice of the services quality called Teachers Feedback. The current version of the Project is a data generation tool developed by managers and validated by the school community, as a practice that allowed the development of a collective view of teachers and managers services quality from studentes and teachers perpective. The research presentes the process of data gathering and project implementation in 2019, also discusses the results found and its analysis by the management. In conclusion, this result shows how important a quality service survey is for the school organization to rethink management’s practice.Key-words: service of quality; school management practices; organisation of pedagogical work. |
id |
UFSM-7_ff96b7d6301836a7fcc450b4d85e4312 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53179 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction surveyMelhoria do trabalho docente e de gestão numa escola pública em Santa Catarina por meio de pesquisa de satisfação do clientequalidade do serviçopráticas de gestão escolarorganização do trabalho pedagógico.The Manoel Vicente Gomes School, from the public system in the state of Santa Catarina, implemented an evaluating practice of the services quality called Teachers Feedback. The current version of the Project is a data generation tool developed by managers and validated by the school community, as a practice that allowed the development of a collective view of teachers and managers services quality from studentes and teachers perpective. The research presentes the process of data gathering and project implementation in 2019, also discusses the results found and its analysis by the management. In conclusion, this result shows how important a quality service survey is for the school organization to rethink management’s practice.Key-words: service of quality; school management practices; organisation of pedagogical work.Na Escola de Educação Básica Manoel Vicente Gomes, da rede pública do Estado de Santa Catarina, foi implantada uma prática para avaliação da qualidade dos serviços, chamada de Feedback dos professores, cuja versão atual acontece por meio de um instrumento de geração de dados elaborado por gestores e validado pela comunidade escolar, constituindo uma prática que permitiu produzir uma visão coletiva de qualidade do serviço dos professores e gestores na visão dos estudantes e professores. Neste texto apresenta-se o processo de elaboração do documento e a implantação no ano de 2019, discute-se os resultados da mesma e a forma de análise destes resultados pela gestão. Por fim, demonstra-se como uma pesquisa de qualidade dos serviços permitiu a organização escolar repensar sua prática docente e de gestão.Palavras-chave: qualidade do serviço, práticas de gestão escolar, organização do trabalho pedagógico.Universidade Federal de Santa Maria2021-01-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e5317910.5902/2318133853179Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e53179, p. 1-15Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e53179, p. 1-152318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53179/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessBooz, FlávioFermino, RozaneGrimes, Camila2021-12-07T13:02:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53179Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:09Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey Melhoria do trabalho docente e de gestão numa escola pública em Santa Catarina por meio de pesquisa de satisfação do cliente |
title |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey |
spellingShingle |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey Booz, Flávio qualidade do serviço práticas de gestão escolar organização do trabalho pedagógico. |
title_short |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey |
title_full |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey |
title_fullStr |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey |
title_full_unstemmed |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey |
title_sort |
Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey |
author |
Booz, Flávio |
author_facet |
Booz, Flávio Fermino, Rozane Grimes, Camila |
author_role |
author |
author2 |
Fermino, Rozane Grimes, Camila |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Booz, Flávio Fermino, Rozane Grimes, Camila |
dc.subject.por.fl_str_mv |
qualidade do serviço práticas de gestão escolar organização do trabalho pedagógico. |
topic |
qualidade do serviço práticas de gestão escolar organização do trabalho pedagógico. |
description |
The Manoel Vicente Gomes School, from the public system in the state of Santa Catarina, implemented an evaluating practice of the services quality called Teachers Feedback. The current version of the Project is a data generation tool developed by managers and validated by the school community, as a practice that allowed the development of a collective view of teachers and managers services quality from studentes and teachers perpective. The research presentes the process of data gathering and project implementation in 2019, also discusses the results found and its analysis by the management. In conclusion, this result shows how important a quality service survey is for the school organization to rethink management’s practice.Key-words: service of quality; school management practices; organisation of pedagogical work. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53179 10.5902/2318133853179 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53179 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133853179 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/e53179/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e53179, p. 1-15 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e53179, p. 1-15 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281068706037760 |