The inclusion bodies: media and relationships with difference
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Especial (UFSM) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/26744 |
Resumo: | In contemporaneity, discourses about difference have been spread emphasizing the need for tolerance and respect for diversity. In this sense, inclusion has shown to be a practice that can meet such demands. This paper aims to discuss, systematize and problematize the inclusion bodies constituted by the media. We used 14 reports published on Zero Hora newspaper from March to September, 2015, focusing on inclusion and the relationship with difference. Among the inclusion bodies, one can find women, black people, people with disabilities, people with different sexualities. Regarding the incitation to inclusion, two directions can be identified: one concerns the dedication and persistence required from the individual to be included; the other is related to the actions and practices of solidarity and respect by everyone in order to guarantee inclusion. |
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The inclusion bodies: media and relationships with differenceLos cuerpos de la inclusión: los medios de comunicación y las relaciones con la diferenciaOs corpos da inclusão: mídia e relações com a diferençaInclusionRelationship with differenceMedia.InclusiónRelación con la diferenciaMedio de comunicación.inclusãorelação com a diferençamídiaIn contemporaneity, discourses about difference have been spread emphasizing the need for tolerance and respect for diversity. In this sense, inclusion has shown to be a practice that can meet such demands. This paper aims to discuss, systematize and problematize the inclusion bodies constituted by the media. We used 14 reports published on Zero Hora newspaper from March to September, 2015, focusing on inclusion and the relationship with difference. Among the inclusion bodies, one can find women, black people, people with disabilities, people with different sexualities. Regarding the incitation to inclusion, two directions can be identified: one concerns the dedication and persistence required from the individual to be included; the other is related to the actions and practices of solidarity and respect by everyone in order to guarantee inclusion.Hay, en la contemporaneidad, una proliferación de discursos sobre la diferencia que subrayan la necesidad de tolerancia y respeto por la diversidad. En ese sentido, se evidencia la inclusión como una práctica capaz de atender a esas demandas. Este artículo se propone discutir, sistematizar y problematizar los cuerpos de la inclusión constituidos por los medios. Se utilizaron 14 reportajes publicados en el periódico Zero Hora en el período de marzo a septiembre de 2015 que presentaban la temática de inclusión y relación con la diferencia. Se percibió que entre los cuerpos de la inclusión están: mujeres, negros, personas con discapacidad, personas con diferentes sexualidades. En lo que se refiere a la incitación a la inclusión, existen dos direcciones: una dice de la dedicación y persistencia necesarias al individuo para ser incluido; la otra, de las acciones y prácticas de solidaridad y respeto que deben ser realizadas por todos para garantizar la inclusión.Há, na contemporaneidade, uma proliferação de discursos sobre a diferença que sublinham a necessidade de tolerância e respeito pela diversidade. Nesse sentido, evidencia-se a inclusão como uma prática capaz de atender a essas demandas. Este artigo propõe-se a discutir, sistematizar e problematizar os corpos da inclusão constituídos pela mídia. Utilizaram-se 14 reportagens publicadas no jornal Zero Hora no período de março a setembro de 2015 que apresentavam a temática de inclusão e relação com a diferença. Percebeu-se que entre os corpos da inclusão estão: mulheres, negros, pessoas com deficiência, pessoas com diferentes sexualidades. No que se refere à incitação à inclusão, existem duas direções: uma diz da dedicação e persistência necessárias ao indivíduo para ser incluído; a outra, das ações e práticas de solidariedade e respeito que devem ser realizadas por todos para garantir a inclusão.Universidade Federal de Santa Maria2019-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/2674410.5902/1984686X26744Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e1/ 1-17Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e1/ 1-17Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e1/ 1-171984-686Xreponame:Revista Educação Especial (UFSM)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/26744/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/26744/htmlCopyright (c) 2019 Revista Educação Especialinfo:eu-repo/semantics/openAccessHillesheim, BetinaCappellari, Amanda2023-12-11T13:08:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26744Revistahttps://periodicos.ufsm.br/educacaoespecialPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/educacaoespecial/oaieducacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com1984-686X1808-270Xopendoar:2023-12-11T13:08:08Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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