PRECONCEITO NOS CONTOS DE FADAS: DA TEORIA À TRANSPOSIÇÃO DIDÁTICA
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | EntreLetras |
Texto Completo: | https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2729 |
Resumo: | The Municipal Bernardo Sayão Education - TO promoted continuing education aiming reflect on Literature Classics used in kindergarten. The study had a literature character with search theoretical basis and field through lecture to raise awareness of teachers about the existing preconception in fairy tales and educational workshops for theory and practical implementation. As Campos and Couto (2009), which establish that in fairy tales there is an intention to transmit certain social standards, including: notion of social belonging, membership feeling the common principles and worldviews that makes people to feel participants in a space-time, taking its prominent place in society. On the work carried out was possible to reflect the complexity of the stories and their action in the infant imaginary demystifying issues about preconception. |
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PRECONCEITO NOS CONTOS DE FADAS: DA TEORIA À TRANSPOSIÇÃO DIDÁTICApreconceitocontos de fadasimaginárioThe Municipal Bernardo Sayão Education - TO promoted continuing education aiming reflect on Literature Classics used in kindergarten. The study had a literature character with search theoretical basis and field through lecture to raise awareness of teachers about the existing preconception in fairy tales and educational workshops for theory and practical implementation. As Campos and Couto (2009), which establish that in fairy tales there is an intention to transmit certain social standards, including: notion of social belonging, membership feeling the common principles and worldviews that makes people to feel participants in a space-time, taking its prominent place in society. On the work carried out was possible to reflect the complexity of the stories and their action in the infant imaginary demystifying issues about preconception.A Secretaria Municipal de Educação de Bernardo Sayão – TO promoveu formação continuada objetivando refletir sobre Clássicos da Literatura utilizados na Educação Infantil. O trabalho teve caráter de pesquisa bibliográfica com busca de subsídios teóricos e de campo através de palestra para sensibilização dos educadores quanto ao preconceito existente nos contos de fadas e de oficinas didáticas para transposição teoria-prática. Conforme Campos e Couto (2009), as quais fundamentam que nos contos de fadas há uma intenção de transmitir determinados padrões sociais, entre eles: noção de pertencimento social, sentimento de adesão a princípios e visões de mundo comuns, que faz com que as pessoas sintam-se participantes de um espaço/tempo, ocupando o seu lugar de destaque na sociedade. Diante dos trabalhos realizados foi possível refletir a complexidade dos contos e sua ação no imaginário infantil desmistificando questões sobre o preconceito.Universidade Federal do Norte do Tocantins2016-10-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2729EntreLetras; v. 6 n. 2 (2015): O que pode a literatura?; 49-582179-3948reponame:EntreLetrasinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2729/8936Copyright (c) 2016 EntreLetrasinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Clarice Borges da SilvaBarbosa, Eliziane de Paula SilveiraOliveira, Clarice Borges da SilvaBarbosa, Eliziane de Paula Silveira2021-04-25T17:01:20Zoai:ojs2.ufnt.acessoacademico.com.br:article/2729Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/oaientreletrasuft@gmail.com || dirpesq@ufnt.edu.br2179-39482178-9479opendoar:2021-04-25T17:01:20EntreLetras - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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