YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129 |
Resumo: | On one hand, this article aims to examine how young people consume Information, from news to entertainment, in the digital age and on the other, how students deal with the need to exercise journalism in times of crisis. And the professionals in early careers work with the concern regarding the consumer attention's span to achieve journalistic production in real time. Companies are rethinking their personnel training and finding new ways of acquiring news while universities are planning to change the course syllabus to attend the demand. |
id |
UFT-7_07854533dcd7cef0f4e6489282f8dec5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2129 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKSJÓVENES PERIODISTAS Y CONSUMO DE INFORMACIÓN INMEDIATA SOBRE LAS REDES SOCIALESJOVENS JORNALISTAS E O CONSUMO DE INFORMAÇÃO IMEDIATA NAS REDES SOCIAISYoungconsumersMemorydigital agejournalistsYoungconsumersMemoryDigital ageJournalistsJóvenesconsumidoresmemóriaera digitalperiodistasJóvenesconsumidoresmemoriaera digitalperiodistasconsumidoresConsumidoresmemóriaMemóriaJovensEra digitalJornalistasJovensConsumidoresMemóriaEra digitalJornalistasOn one hand, this article aims to examine how young people consume Information, from news to entertainment, in the digital age and on the other, how students deal with the need to exercise journalism in times of crisis. And the professionals in early careers work with the concern regarding the consumer attention's span to achieve journalistic production in real time. Companies are rethinking their personnel training and finding new ways of acquiring news while universities are planning to change the course syllabus to attend the demand. Por un lado, este artículo tiene como objetivo examinar cómo los jóvenes consumen la información - que van desde noticias hasta el entretenimiento - en la era digital, por el otro, para analizar cómo los estudiantes actúan en la necesidad de ejercer el "hacer"el periodismo en tiempos de crisis, y también analizar cómo em profesional, en inicio de carrera trabaja con la preocupación de la capacidad de atención dei consumidor para poder dar a conocer su producción periodística en tiempo real. Las compahías de médios reestructuran la formación de los empleados y nuevas formas de comprobar la noticia, mientras que las universidades argumentan para poner en práctica las nuevas directrices dei plan de estúdios que cumplen con la efervescencia dei mercado.De um lado, examinar como os jovens consomem informação – do noticiário ao entretenimento– na era digital, de outro, como os estudantes lidam com a necessidade de exercitar o fazer jornalístico em época de crise e ainda, como o profissional, em início de carreira, trabalha com a preocupação do tempo de atenção dos consumidores para conseguir emplacar sua produção jornalística em tempo real. Empresas repensam seus treinamentos e novas maneiras de apuração de notícias, enquanto universidades discutem para por em prática novas diretrizes curriculares que atendam o mercado em ebulição. Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/212910.20873/uft.2447-4266.2016v2n3p292Observatory Journal; Vol. 2 No. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307Observatoire Journal; Vol. 2 No. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307Revista Observatório ; v. 2 n. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-3072447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/8882https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11235https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11236https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11237https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11238https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11239Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessPrado, Magaly Parreira do2022-03-04T13:25:30Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2129Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:25:30Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS JÓVENES PERIODISTAS Y CONSUMO DE INFORMACIÓN INMEDIATA SOBRE LAS REDES SOCIALES JOVENS JORNALISTAS E O CONSUMO DE INFORMAÇÃO IMEDIATA NAS REDES SOCIAIS |
title |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS |
spellingShingle |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS Prado, Magaly Parreira do Young consumers Memory digital age journalists Young consumers Memory Digital age Journalists Jóvenes consumidores memória era digital periodistas Jóvenes consumidores memoria era digital periodistas consumidores Consumidores memória Memória Jovens Era digital Jornalistas Jovens Consumidores Memória Era digital Jornalistas |
title_short |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS |
title_full |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS |
title_fullStr |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS |
title_full_unstemmed |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS |
title_sort |
YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS |
author |
Prado, Magaly Parreira do |
author_facet |
Prado, Magaly Parreira do |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prado, Magaly Parreira do |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Young consumers Memory digital age journalists Young consumers Memory Digital age Journalists Jóvenes consumidores memória era digital periodistas Jóvenes consumidores memoria era digital periodistas consumidores Consumidores memória Memória Jovens Era digital Jornalistas Jovens Consumidores Memória Era digital Jornalistas |
topic |
Young consumers Memory digital age journalists Young consumers Memory Digital age Journalists Jóvenes consumidores memória era digital periodistas Jóvenes consumidores memoria era digital periodistas consumidores Consumidores memória Memória Jovens Era digital Jornalistas Jovens Consumidores Memória Era digital Jornalistas |
description |
On one hand, this article aims to examine how young people consume Information, from news to entertainment, in the digital age and on the other, how students deal with the need to exercise journalism in times of crisis. And the professionals in early careers work with the concern regarding the consumer attention's span to achieve journalistic production in real time. Companies are rethinking their personnel training and finding new ways of acquiring news while universities are planning to change the course syllabus to attend the demand. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n3p292 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n3p292 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/8882 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11235 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11236 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11237 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11238 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11239 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 2 No. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307 Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307 Observatoire Journal; Vol. 2 No. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307 Revista Observatório ; v. 2 n. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n3 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313243592097792 |