YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Prado, Magaly Parreira do
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129
Resumo: On one hand, this article aims to examine how young people consume Information, from news to entertainment, in the digital age and on the other, how students deal with the need to exercise journalism in times of crisis. And the professionals in early careers work with the concern regarding the consumer attention's span to achieve journalistic production in real time. Companies are rethinking their personnel training and finding new ways of acquiring news while universities are planning to change the course syllabus to attend the demand.  
id UFT-8_07854533dcd7cef0f4e6489282f8dec5
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2129
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKSJÓVENES PERIODISTAS Y CONSUMO DE INFORMACIÓN INMEDIATA SOBRE LAS REDES SOCIALESJOVENS JORNALISTAS E O CONSUMO DE INFORMAÇÃO IMEDIATA NAS REDES SOCIAISYoungconsumersMemorydigital agejournalistsYoungconsumersMemoryDigital ageJournalistsJóvenesconsumidoresmemóriaera digitalperiodistasJóvenesconsumidoresmemoriaera digitalperiodistasconsumidoresConsumidoresmemóriaMemóriaJovensEra digitalJornalistasJovensConsumidoresMemóriaEra digitalJornalistasOn one hand, this article aims to examine how young people consume Information, from news to entertainment, in the digital age and on the other, how students deal with the need to exercise journalism in times of crisis. And the professionals in early careers work with the concern regarding the consumer attention's span to achieve journalistic production in real time. Companies are rethinking their personnel training and finding new ways of acquiring news while universities are planning to change the course syllabus to attend the demand.  Por un lado, este artículo tiene como objetivo examinar cómo los jóvenes consumen la información - que van desde noticias hasta el entretenimiento - en la era digital, por el otro, para analizar cómo los estudiantes actúan en la necesidad de ejercer el "hacer"el periodismo en tiempos de crisis, y también analizar cómo em profesional, en inicio de carrera trabaja con la preocupación de la capacidad de atención dei consumidor para poder dar a conocer su producción periodística en tiempo real. Las compahías de médios reestructuran la formación de los empleados y nuevas formas de comprobar la noticia, mientras que las universidades argumentan para poner en práctica las nuevas directrices dei plan de estúdios que cumplen con la efervescencia dei mercado.De um lado, examinar como os jovens consomem informação – do noticiário ao entretenimento– na era digital, de outro, como os estudantes lidam com a necessidade de exercitar o fazer jornalístico em época de crise e ainda, como o profissional, em início de carreira, trabalha com a preocupação do tempo de atenção dos consumidores para conseguir emplacar sua produção jornalística em tempo real. Empresas repensam seus treinamentos e novas maneiras de apuração de notícias, enquanto universidades discutem para por em prática novas diretrizes curriculares que atendam o mercado em ebulição.    Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/212910.20873/uft.2447-4266.2016v2n3p292Observatory Journal; Vol. 2 No. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307Observatoire Journal; Vol. 2 No. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307Revista Observatório ; v. 2 n. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-3072447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/8882https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11235https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11236https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11237https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11238https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11239Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessPrado, Magaly Parreira do2022-03-04T13:25:30Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2129Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:25:30Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
JÓVENES PERIODISTAS Y CONSUMO DE INFORMACIÓN INMEDIATA SOBRE LAS REDES SOCIALES
JOVENS JORNALISTAS E O CONSUMO DE INFORMAÇÃO IMEDIATA NAS REDES SOCIAIS
title YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
spellingShingle YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
Prado, Magaly Parreira do
Young
consumers
Memory
digital age
journalists
Young
consumers
Memory
Digital age
Journalists
Jóvenes
consumidores
memória
era digital
periodistas
Jóvenes
consumidores
memoria
era digital
periodistas
consumidores
Consumidores
memória
Memória
Jovens
Era digital
Jornalistas
Jovens
Consumidores
Memória
Era digital
Jornalistas
title_short YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
title_full YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
title_fullStr YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
title_full_unstemmed YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
title_sort YOUNG JOURNALISTS AND THE CONSUMER IMMEDIATE INFORMATION ON SOCIAL NETWORKS
author Prado, Magaly Parreira do
author_facet Prado, Magaly Parreira do
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Prado, Magaly Parreira do
dc.subject.por.fl_str_mv Young
consumers
Memory
digital age
journalists
Young
consumers
Memory
Digital age
Journalists
Jóvenes
consumidores
memória
era digital
periodistas
Jóvenes
consumidores
memoria
era digital
periodistas
consumidores
Consumidores
memória
Memória
Jovens
Era digital
Jornalistas
Jovens
Consumidores
Memória
Era digital
Jornalistas
topic Young
consumers
Memory
digital age
journalists
Young
consumers
Memory
Digital age
Journalists
Jóvenes
consumidores
memória
era digital
periodistas
Jóvenes
consumidores
memoria
era digital
periodistas
consumidores
Consumidores
memória
Memória
Jovens
Era digital
Jornalistas
Jovens
Consumidores
Memória
Era digital
Jornalistas
description On one hand, this article aims to examine how young people consume Information, from news to entertainment, in the digital age and on the other, how students deal with the need to exercise journalism in times of crisis. And the professionals in early careers work with the concern regarding the consumer attention's span to achieve journalistic production in real time. Companies are rethinking their personnel training and finding new ways of acquiring news while universities are planning to change the course syllabus to attend the demand.  
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n3p292
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n3p292
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/8882
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11235
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11236
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11237
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11238
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2129/11239
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 2 No. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307
Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307
Observatoire Journal; Vol. 2 No. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307
Revista Observatório ; v. 2 n. 3 (2016): V. 2 N. 3 (2016) Memória, Gênero e Comunicação: Fronteiras da memória, subjetividade, gênero, comunicação e cinema em Europa e América Maio-Agosto 2016; 292-307
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n3
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174752157106176