MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633 |
Resumo: | Continuing teacher training has been a concern of different public spheres, from the federal to the municipal, since the teacher is the key element in improving the quality of teaching. Thus, the objective of this article is to analyze proposed activities in a continuing training course offered in the distance modality, at federal levei. This paper analyzes the activities proposed in the specialization course "Education in Digital Culture - Portuguese Language - Secondary Education", partnership MEC-SEB-Proinfo / Federal University of Santa Catarina (LANTEC). The analysis of the activities of the course allows the survey of characteristics that seek to foster the multiletramentos of the teacher-trainees involved in the formation, in the current educational context, it is urgent that teachers take ownership of new languages, new media, multiletramentos. The theoretical assumption that underlies research is the pedagogy of multiletramentos proposed by the New London Group (LNG) in 1996. |
id |
UFT-7_3cf3dec11a1f275646e21e885c071550 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5633 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHINGLOS MULTILETRAMENTOS EN LA FORMACIÓN DOCENTE CONTINUADA Y ENSEÑANZA DE LENGUA PORTUGUESAOS MULTILETRAMENTOS NA FORMAÇÃO DOCENTE CONTINUADA E O ENSINO DE LÍNGUA PORTUGUESATeachingMultiletramentoNew MediaTrainingTeachingMultiletramentoNew MediaTrainingEnseñanzaMultiletramentoNuevos mediosFormación continuaEnseñanzaMultiletramentoNuevos MediosFormación continuamultiletramentoEnsinoNovas mídiasFormação continuadamultiletramentoEnsinoNovas mídiasFormação continuadaContinuing teacher training has been a concern of different public spheres, from the federal to the municipal, since the teacher is the key element in improving the quality of teaching. Thus, the objective of this article is to analyze proposed activities in a continuing training course offered in the distance modality, at federal levei. This paper analyzes the activities proposed in the specialization course "Education in Digital Culture - Portuguese Language - Secondary Education", partnership MEC-SEB-Proinfo / Federal University of Santa Catarina (LANTEC). The analysis of the activities of the course allows the survey of characteristics that seek to foster the multiletramentos of the teacher-trainees involved in the formation, in the current educational context, it is urgent that teachers take ownership of new languages, new media, multiletramentos. The theoretical assumption that underlies research is the pedagogy of multiletramentos proposed by the New London Group (LNG) in 1996.La formación docente continuada ha sido preocupación de diferentes esferas públicas, desde la federal hasta la municipal, ya que el profesor es el elemento clave en la mejora de la calidad de la ensehanza. Así el objetivo de este artículo es analizar actividades propuestas en un curso de formación continuada ofrecido en la modalidad a distancia, en âmbito federal. Se analiza en el presente trabajo las actividades propuestas en el curso de especialización "Educación en la Cultura Digital - Português - escuela secundaria" asociación MEC-SEB-Proinfo / Universidad Federal de Santa Catarina (LANTEC). El análisis de las actividades dei curso oportuniza el levantamiento de características que buscan fomentar los multiletramentos de los profesores-cursistas involucrados en la formación, en el actual contexto educativo, es urgente que los profesores se apropien de nuevos lenguajes, nuevos médios, de los multiletramentos. El presupuesto teórico que embasa la investigación es la pedagogia de los multiletramentos, propuesta por el Grupo de Nueva Londres (GNL), en 1996.A formação docente continuada tem sido preocupação de diferentes esferas públicas, desde a federal até a municipal, uma vez que o professor é o elemento-chave na melhoria da qualidade do ensino. Assim o objetivo deste artigo é analisar atividades propostas em um curso de formação continuada oferecido na modalidade a distância, em âmbito federal. É alvo de análise neste trabalho as atividades propostas no curso de especialização “Educação na Cultura Digital – Língua Portuguesa – Ensino Médio”, parceria MEC-SEB-Proinfo/Universidade Federal de Santa Catarina (LANTEC). A análise das atividades do curso oportuniza o levantamento de características que buscam fomentar os multiletramentos dos professores-cursistas envolvidos na formação, no atual contexto educacional, é urgente que os professores se apropriem de novas linguagens, novas mídias, dos multiletramentos. O pressuposto teórico que embasa a pesquisa é a pedagogia dos multiletramentos, proposta pelo Grupo de Nova Londres (GNL), em 1996.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/563310.20873/uft.2447-4266.2018v4n5p149Observatory Journal; Vol. 4 No. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 149-181Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 149-181Observatoire Journal; Vol. 4 No. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 149-181Revista Observatório ; v. 4 n. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 149-1812447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13697https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13739https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13750https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13763https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13775https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13786Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Liliane Pereira da Silva2022-03-04T13:09:56Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5633Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:09:56Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING LOS MULTILETRAMENTOS EN LA FORMACIÓN DOCENTE CONTINUADA Y ENSEÑANZA DE LENGUA PORTUGUESA OS MULTILETRAMENTOS NA FORMAÇÃO DOCENTE CONTINUADA E O ENSINO DE LÍNGUA PORTUGUESA |
title |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING |
spellingShingle |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING Costa, Liliane Pereira da Silva Teaching Multiletramento New Media Training Teaching Multiletramento New Media Training Enseñanza Multiletramento Nuevos medios Formación continua Enseñanza Multiletramento Nuevos Medios Formación continua multiletramento Ensino Novas mídias Formação continuada multiletramento Ensino Novas mídias Formação continuada |
title_short |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING |
title_full |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING |
title_fullStr |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING |
title_full_unstemmed |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING |
title_sort |
MULTILETRAMENTS IN CONTINUING TEACHING TRAINING AND PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING |
author |
Costa, Liliane Pereira da Silva |
author_facet |
Costa, Liliane Pereira da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Liliane Pereira da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching Multiletramento New Media Training Teaching Multiletramento New Media Training Enseñanza Multiletramento Nuevos medios Formación continua Enseñanza Multiletramento Nuevos Medios Formación continua multiletramento Ensino Novas mídias Formação continuada multiletramento Ensino Novas mídias Formação continuada |
topic |
Teaching Multiletramento New Media Training Teaching Multiletramento New Media Training Enseñanza Multiletramento Nuevos medios Formación continua Enseñanza Multiletramento Nuevos Medios Formación continua multiletramento Ensino Novas mídias Formação continuada multiletramento Ensino Novas mídias Formação continuada |
description |
Continuing teacher training has been a concern of different public spheres, from the federal to the municipal, since the teacher is the key element in improving the quality of teaching. Thus, the objective of this article is to analyze proposed activities in a continuing training course offered in the distance modality, at federal levei. This paper analyzes the activities proposed in the specialization course "Education in Digital Culture - Portuguese Language - Secondary Education", partnership MEC-SEB-Proinfo / Federal University of Santa Catarina (LANTEC). The analysis of the activities of the course allows the survey of characteristics that seek to foster the multiletramentos of the teacher-trainees involved in the formation, in the current educational context, it is urgent that teachers take ownership of new languages, new media, multiletramentos. The theoretical assumption that underlies research is the pedagogy of multiletramentos proposed by the New London Group (LNG) in 1996. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n5p149 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n5p149 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13697 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13739 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13750 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13763 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13775 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5633/13786 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 149-181 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 149-181 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 149-181 Revista Observatório ; v. 4 n. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 149-181 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n5 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313247844073472 |