REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248 |
Resumo: | What seemed taken for granted "the right to play", became in today's society an emerging need. We see children as future productive adults. In this article we have tried to reflect about the play in childhood education contexts revisiting several research in the field of play and learning, and related this with the pre-school teachers pratices. We must view children through the lens of their rights. This rights proceed from their needs, and playing is one of them. |
id |
UFT-7_675bdf730ab6463d134ffabe116d4986 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4248 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTSREFLEXIONES SOBRE EL JUEGO EN CONTEXTOS DE EDUCACIÓN INFANTILREFLEXÕES EM TORNO DO BRINCAR EM CONTEXTOS DE EDUCAÇÃO DE INFÂNCIAPlaylearnchildhood education.Playlearnchildhoodm educationJugaraprendizagemeducación infantiljugaraprendizagemeducación infantilBrincaraprendereducação de infânciaBrincaraprendereducação de infânciaWhat seemed taken for granted "the right to play", became in today's society an emerging need. We see children as future productive adults. In this article we have tried to reflect about the play in childhood education contexts revisiting several research in the field of play and learning, and related this with the pre-school teachers pratices. We must view children through the lens of their rights. This rights proceed from their needs, and playing is one of them.El “Derecho a jugar” que solía ser visto como garantizado en el pasado, en la sociedad actual se convirtió en una necesidad emergente, atendendo al echo de que vemos a los niños como futuros adultos productivos. En el presente artículo, intentamos reflexionar sobre el juego en contexto de educación infantil, basados en algunas líneas de investigación de distintos autores, contraponiendo y reflejando sus prácticas. Debemos mirar a los niños teniendo en linea de cuenta sus derechos y sabendo que esos mismos derechos nacen de sus propias necesidades. Jugar es una de ellas.Aquilo que parecia ser um dado adquirido, “Direito de brincar”, tornou-se na sociedade atual uma necessidade emergente, enredados, que estamos, na visão das crianças como futuros adultos produtivos. Neste artigo procuramos refletir acerca do brincar em contextos de educação de infância, revisitando algumas linhas de pesquisa que têm sido desenvolvidas por diversos autores, colocando em contra ponto os discursos vigentes e o seu compromisso nas práticas, pelos educadores de infância. Devemos olhar a criança através da lente dos direitos, direitos que emanam das suas necessidades, sendo o brincar uma delas.Universidade Federal do Tocantins - UFT2017-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/zipapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/424810.20873/uft.2447-4266.2017v3n6p316Observatory Journal; Vol. 3 No. 6 (2017): V. 3 N. 6 (2017) Processos formativos, comunicação e educação pós-Bolonha Out-Dez 2017; 316-337Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 6 (2017): V. 3 N. 6 (2017) Processos formativos, comunicação e educação pós-Bolonha Out-Dez 2017; 316-337Observatoire Journal; Vol. 3 No. 6 (2017): V. 3 N. 6 (2017) Processos formativos, comunicação e educação pós-Bolonha Out-Dez 2017; 316-337Revista Observatório ; v. 3 n. 6 (2017): V. 3 N. 6 (2017) Processos formativos, comunicação e educação pós-Bolonha Out-Dez 2017; 316-3372447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v3n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11660https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11675https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11704https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11733https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11762https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11791https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/12556Século XX/XXICopyright (c) 2017 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoelho, Ana SarmentoVale, Vera Maria do2022-03-04T13:16:39Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4248Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:16:39Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS REFLEXIONES SOBRE EL JUEGO EN CONTEXTOS DE EDUCACIÓN INFANTIL REFLEXÕES EM TORNO DO BRINCAR EM CONTEXTOS DE EDUCAÇÃO DE INFÂNCIA |
title |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS |
spellingShingle |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS Coelho, Ana Sarmento Play learn childhood education. Play learn childhoodm education Jugar aprendizagem educación infantil jugar aprendizagem educación infantil Brincar aprender educação de infância Brincar aprender educação de infância |
title_short |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS |
title_full |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS |
title_fullStr |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS |
title_full_unstemmed |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS |
title_sort |
REFLECTIONS AROUND THE PLAY IN CHILDHOOD EDUCATION CONTEXTS |
author |
Coelho, Ana Sarmento |
author_facet |
Coelho, Ana Sarmento Vale, Vera Maria do |
author_role |
author |
author2 |
Vale, Vera Maria do |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Coelho, Ana Sarmento Vale, Vera Maria do |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Play learn childhood education. Play learn childhoodm education Jugar aprendizagem educación infantil jugar aprendizagem educación infantil Brincar aprender educação de infância Brincar aprender educação de infância |
topic |
Play learn childhood education. Play learn childhoodm education Jugar aprendizagem educación infantil jugar aprendizagem educación infantil Brincar aprender educação de infância Brincar aprender educação de infância |
description |
What seemed taken for granted "the right to play", became in today's society an emerging need. We see children as future productive adults. In this article we have tried to reflect about the play in childhood education contexts revisiting several research in the field of play and learning, and related this with the pre-school teachers pratices. We must view children through the lens of their rights. This rights proceed from their needs, and playing is one of them. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n6p316 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n6p316 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11660 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11675 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11704 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11733 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11762 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/11791 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4248/12556 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 3 No. 6 (2017): V. 3 N. 6 (2017) Processos formativos, comunicação e educação pós-Bolonha Out-Dez 2017; 316-337 Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 6 (2017): V. 3 N. 6 (2017) Processos formativos, comunicação e educação pós-Bolonha Out-Dez 2017; 316-337 Observatoire Journal; Vol. 3 No. 6 (2017): V. 3 N. 6 (2017) Processos formativos, comunicação e educação pós-Bolonha Out-Dez 2017; 316-337 Revista Observatório ; v. 3 n. 6 (2017): V. 3 N. 6 (2017) Processos formativos, comunicação e educação pós-Bolonha Out-Dez 2017; 316-337 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n6 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313246237655040 |