THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11100 |
Resumo: | The article aims to analyze the implications of the COVID-19 Pandemic for the field of education in the region of Tocantins' Amazon, especially for the process of continuing education for teachers in the State Education System. The research is based on historical dialectical materialism, having as reference the bibliographic and documentary research in ordinances, provisional measures, decrees, opinions and other normative mechanisms issued, mainly, by the Ministry of Education, National Council of Education, Government of the State of Tocantins and State Education Council. From a critical perspective, it is assumed that the adoption of public-private partnerships as an educational policy and the expansion of distance education greatly compromises the constitutional principle of democratic management and the quality of education. |
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THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher educationLA PANDEMIA DE COVID-19: Impactos y tendencias en los procesos de enseñanza, aprendizaje y formación continua del profesoradoTHE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher educationPolítica educativa pública; Gestão democrática. Associação público-privada; Formação continuada de professores; COVID-19Política educativa pública. Gestión democrática. Asociación público-privada. Formación continua del profesorado. COVID-19Teaching processesPolítica educativa pública. Gestión democrática. Asociación público-privada. Formación continua del profesorado. COVID-19.The article aims to analyze the implications of the COVID-19 Pandemic for the field of education in the region of Tocantins' Amazon, especially for the process of continuing education for teachers in the State Education System. The research is based on historical dialectical materialism, having as reference the bibliographic and documentary research in ordinances, provisional measures, decrees, opinions and other normative mechanisms issued, mainly, by the Ministry of Education, National Council of Education, Government of the State of Tocantins and State Education Council. From a critical perspective, it is assumed that the adoption of public-private partnerships as an educational policy and the expansion of distance education greatly compromises the constitutional principle of democratic management and the quality of education. El artículo tiene como objetivo analizar las implicaciones de la pandemia COVID-19 para el campo de la educación en la región de la Amazonía de Tocantins, especialmente en relación con el desarrollo de actividades de la escuela a distancia debido a la suspensión de clases y con respecto a programas, acciones y proyectos de educación continua. ofrecido a los docentes del Sistema de Educación del Estado. La investigación se basa en el materialismo dialéctico histórico, teniendo como referencia la investigación bibliográfica y documental en ordenanzas, medidas provisionales, decretos, opiniones y otros mecanismos normativos emitidos, principalmente, por el Ministerio de Educación, el Consejo Nacional de Educación, el Gobierno del Estado de Tocantins. y Consejo de Educación del Estado. Desde una perspectiva crítica, se supone que la adopción de asociaciones público-privadas como una política educativa y la expansión de la educación a distancia compromete en gran medida el principio constitucional de la gestión democrática y la calidad de la educación.O artigo objetiva analisar as implicações da Pandemia da COVID-19 para o campo da educação na região da Amazônia tocantinense, especialmente, acerca do desenvolvimento de atividades escolares à distância devido a suspensão das aulas e a respeito dos programas, ações e projetos de formação continuada ofertadas aos professores do Sistema Estadual de Ensino. A pesquisa assenta-se no materialismo histórico dialético, tendo como referência a pesquisa bibliográfica e documental em portarias, medidas provisórias, decretos, pareceres e demais mecanismos normativos emitidos, principalmente, pelo Ministério da Educação, Conselho Nacional da Educação, Governo do Estado do Tocantins e Conselho Estadual de Educação. Numa perspectiva crítica, presume-se que a adoção por parcerias público-privadas como política educacional e a ampliação da educação à distância compromete sobremaneira o princípio constitucional da gestão democrática e da qualidade da educaçãoUniversidade Federal do Tocantins - UFT2020-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1110010.20873/uft.2447-4266.2020v6n4a15enObservatory Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a15enObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a15enObservatoire Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a15enRevista Observatório ; v. 6 n. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a15en2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n4areponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11100/17870https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11100/17879Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccessPinho , Maria José de Ribeiro , Josivânia Sousa Costa 2022-03-04T12:59:11Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/11100Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T12:59:11Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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