DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gregis, Rosi Ana
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Schmidt, Camila, Ramos, Juliana Marschal
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124
Resumo: The teaching of English in Brazil and the difficulties found in the classroom have been researched and debated over time. Factors such as high work hours and reduced teacher salaries, and decontextualized classes and lack of different resources discourage students. Based on this, we conducted a data collection with students who have participated in the English classes from the Institutional Scholarship Program (PIBID) about their performance during the classes. Through evaluative research, we investigated and identified the obstacles encountered during English classes, and we analyze how the classes can play the role of a plan of action to solve such difficulties.
id UFT-7_b23d8db10761786c6c939635838be761
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4124
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOLDIFICULTADES EN LA SECUNDARIADIFICULDADES NO ENSINO MÉDIO: Percepções de professores e alunos sobre as contribuições do PIBID na aquisição de língua inglesaEnglishHigh SchoolAcquisitionDifficultiesTeachingEnglishHigh schoolAcquisitionDifficultiesTeachingLengua InglesaSecundariaAdquisiciónDificultadesEnseñanzaLengua InglesaSecundariaAdquisiciónDificultadesEnseñanzaLíngua inglesaEnsino MédioAquisiçãoDificuldadesEnsinoLíngua inglesaensino médioaquisiçãodificuldadesensinoThe teaching of English in Brazil and the difficulties found in the classroom have been researched and debated over time. Factors such as high work hours and reduced teacher salaries, and decontextualized classes and lack of different resources discourage students. Based on this, we conducted a data collection with students who have participated in the English classes from the Institutional Scholarship Program (PIBID) about their performance during the classes. Through evaluative research, we investigated and identified the obstacles encountered during English classes, and we analyze how the classes can play the role of a plan of action to solve such difficulties.Las discusiones referentes a la enseñanza de la lengua inglesa en Brasil, se realizan en el país desde hace largo tiempo, pues tanto profesores como alumnos encuentran una serie de dificultades en sus clases. Mientras los docentes se deparan con una carga horaria elevada y salarios reducidos, los estudiantes se desmotivan frente a clases descontextualizadas y con pocos recursos. Partiendo de este contexto, realizamos una encuesta con participantes de los talleres del Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (PIBID), en la que recogimos datos sobre su desempeño en las clases antes y después de que hayan frecuentado dichos talleres. A fin de buscar una solución posible, investigamos e identificamos los obstáculos enfrentados durante las clases de lengua inglesa y, así, verificamos como los talleres del PIBID pueden ayudar a combatir tales dificultades.O ensino de língua inglesa no Brasil e as dificuldades encontradas em sala de aula vêm sendo pesquisados e debatidos ao longo do tempo. Fatores como carga horária elevada de trabalho e salários reduzidos dos docentes e aulas descontextualizadas e falta de recursos diferentes desmotivam alunos. A partir disso, realizamos um levantamento de dados com alunos que já participaram das oficinas do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (PIBID) sobre seu desempenho nas aulas. Por meio de pesquisa avaliativa, investigamos e identificamos os obstáculos enfrentados no decorrer das aulas de inglês e, assim, verificamos como as oficinas do PIBID podem exercer o papel de um plano de ação para combater tais dificuldades.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/zipapplication/epub+zipapplication/octet-streamhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/412410.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p131Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-1552447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13064https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13523https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13542https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13558https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13117https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13150Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessGregis, Rosi AnaSchmidt, CamilaRamos, Juliana Marschal2022-03-04T13:12:20Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4124Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:12:20Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
DIFICULTADES EN LA SECUNDARIA
DIFICULDADES NO ENSINO MÉDIO: Percepções de professores e alunos sobre as contribuições do PIBID na aquisição de língua inglesa
title DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
spellingShingle DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
Gregis, Rosi Ana
English
High School
Acquisition
Difficulties
Teaching
English
High school
Acquisition
Difficulties
Teaching
Lengua Inglesa
Secundaria
Adquisición
Dificultades
Enseñanza
Lengua Inglesa
Secundaria
Adquisición
Dificultades
Enseñanza
Língua inglesa
Ensino Médio
Aquisição
Dificuldades
Ensino
Língua inglesa
ensino médio
aquisição
dificuldades
ensino
title_short DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
title_full DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
title_fullStr DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
title_full_unstemmed DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
title_sort DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
author Gregis, Rosi Ana
author_facet Gregis, Rosi Ana
Schmidt, Camila
Ramos, Juliana Marschal
author_role author
author2 Schmidt, Camila
Ramos, Juliana Marschal
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gregis, Rosi Ana
Schmidt, Camila
Ramos, Juliana Marschal
dc.subject.por.fl_str_mv English
High School
Acquisition
Difficulties
Teaching
English
High school
Acquisition
Difficulties
Teaching
Lengua Inglesa
Secundaria
Adquisición
Dificultades
Enseñanza
Lengua Inglesa
Secundaria
Adquisición
Dificultades
Enseñanza
Língua inglesa
Ensino Médio
Aquisição
Dificuldades
Ensino
Língua inglesa
ensino médio
aquisição
dificuldades
ensino
topic English
High School
Acquisition
Difficulties
Teaching
English
High school
Acquisition
Difficulties
Teaching
Lengua Inglesa
Secundaria
Adquisición
Dificultades
Enseñanza
Lengua Inglesa
Secundaria
Adquisición
Dificultades
Enseñanza
Língua inglesa
Ensino Médio
Aquisição
Dificuldades
Ensino
Língua inglesa
ensino médio
aquisição
dificuldades
ensino
description The teaching of English in Brazil and the difficulties found in the classroom have been researched and debated over time. Factors such as high work hours and reduced teacher salaries, and decontextualized classes and lack of different resources discourage students. Based on this, we conducted a data collection with students who have participated in the English classes from the Institutional Scholarship Program (PIBID) about their performance during the classes. Through evaluative research, we investigated and identified the obstacles encountered during English classes, and we analyze how the classes can play the role of a plan of action to solve such difficulties.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p131
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p131
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13064
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13523
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13542
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13558
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13117
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13150
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/zip
application/epub+zip
application/octet-stream
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155
Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155
Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155
Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313246165303296