DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124 |
Resumo: | The teaching of English in Brazil and the difficulties found in the classroom have been researched and debated over time. Factors such as high work hours and reduced teacher salaries, and decontextualized classes and lack of different resources discourage students. Based on this, we conducted a data collection with students who have participated in the English classes from the Institutional Scholarship Program (PIBID) about their performance during the classes. Through evaluative research, we investigated and identified the obstacles encountered during English classes, and we analyze how the classes can play the role of a plan of action to solve such difficulties. |
id |
UFT-8_b23d8db10761786c6c939635838be761 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4124 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOLDIFICULTADES EN LA SECUNDARIADIFICULDADES NO ENSINO MÉDIO: Percepções de professores e alunos sobre as contribuições do PIBID na aquisição de língua inglesaEnglishHigh SchoolAcquisitionDifficultiesTeachingEnglishHigh schoolAcquisitionDifficultiesTeachingLengua InglesaSecundariaAdquisiciónDificultadesEnseñanzaLengua InglesaSecundariaAdquisiciónDificultadesEnseñanzaLíngua inglesaEnsino MédioAquisiçãoDificuldadesEnsinoLíngua inglesaensino médioaquisiçãodificuldadesensinoThe teaching of English in Brazil and the difficulties found in the classroom have been researched and debated over time. Factors such as high work hours and reduced teacher salaries, and decontextualized classes and lack of different resources discourage students. Based on this, we conducted a data collection with students who have participated in the English classes from the Institutional Scholarship Program (PIBID) about their performance during the classes. Through evaluative research, we investigated and identified the obstacles encountered during English classes, and we analyze how the classes can play the role of a plan of action to solve such difficulties.Las discusiones referentes a la enseñanza de la lengua inglesa en Brasil, se realizan en el país desde hace largo tiempo, pues tanto profesores como alumnos encuentran una serie de dificultades en sus clases. Mientras los docentes se deparan con una carga horaria elevada y salarios reducidos, los estudiantes se desmotivan frente a clases descontextualizadas y con pocos recursos. Partiendo de este contexto, realizamos una encuesta con participantes de los talleres del Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (PIBID), en la que recogimos datos sobre su desempeño en las clases antes y después de que hayan frecuentado dichos talleres. A fin de buscar una solución posible, investigamos e identificamos los obstáculos enfrentados durante las clases de lengua inglesa y, así, verificamos como los talleres del PIBID pueden ayudar a combatir tales dificultades.O ensino de língua inglesa no Brasil e as dificuldades encontradas em sala de aula vêm sendo pesquisados e debatidos ao longo do tempo. Fatores como carga horária elevada de trabalho e salários reduzidos dos docentes e aulas descontextualizadas e falta de recursos diferentes desmotivam alunos. A partir disso, realizamos um levantamento de dados com alunos que já participaram das oficinas do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (PIBID) sobre seu desempenho nas aulas. Por meio de pesquisa avaliativa, investigamos e identificamos os obstáculos enfrentados no decorrer das aulas de inglês e, assim, verificamos como as oficinas do PIBID podem exercer o papel de um plano de ação para combater tais dificuldades.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/zipapplication/epub+zipapplication/octet-streamhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/412410.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p131Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-1552447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13064https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13523https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13542https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13558https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13117https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13150Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessGregis, Rosi AnaSchmidt, CamilaRamos, Juliana Marschal2022-03-04T13:12:20Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4124Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:12:20Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL DIFICULTADES EN LA SECUNDARIA DIFICULDADES NO ENSINO MÉDIO: Percepções de professores e alunos sobre as contribuições do PIBID na aquisição de língua inglesa |
title |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL |
spellingShingle |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL Gregis, Rosi Ana English High School Acquisition Difficulties Teaching English High school Acquisition Difficulties Teaching Lengua Inglesa Secundaria Adquisición Dificultades Enseñanza Lengua Inglesa Secundaria Adquisición Dificultades Enseñanza Língua inglesa Ensino Médio Aquisição Dificuldades Ensino Língua inglesa ensino médio aquisição dificuldades ensino |
title_short |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL |
title_full |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL |
title_fullStr |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL |
title_full_unstemmed |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL |
title_sort |
DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL |
author |
Gregis, Rosi Ana |
author_facet |
Gregis, Rosi Ana Schmidt, Camila Ramos, Juliana Marschal |
author_role |
author |
author2 |
Schmidt, Camila Ramos, Juliana Marschal |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gregis, Rosi Ana Schmidt, Camila Ramos, Juliana Marschal |
dc.subject.por.fl_str_mv |
English High School Acquisition Difficulties Teaching English High school Acquisition Difficulties Teaching Lengua Inglesa Secundaria Adquisición Dificultades Enseñanza Lengua Inglesa Secundaria Adquisición Dificultades Enseñanza Língua inglesa Ensino Médio Aquisição Dificuldades Ensino Língua inglesa ensino médio aquisição dificuldades ensino |
topic |
English High School Acquisition Difficulties Teaching English High school Acquisition Difficulties Teaching Lengua Inglesa Secundaria Adquisición Dificultades Enseñanza Lengua Inglesa Secundaria Adquisición Dificultades Enseñanza Língua inglesa Ensino Médio Aquisição Dificuldades Ensino Língua inglesa ensino médio aquisição dificuldades ensino |
description |
The teaching of English in Brazil and the difficulties found in the classroom have been researched and debated over time. Factors such as high work hours and reduced teacher salaries, and decontextualized classes and lack of different resources discourage students. Based on this, we conducted a data collection with students who have participated in the English classes from the Institutional Scholarship Program (PIBID) about their performance during the classes. Through evaluative research, we investigated and identified the obstacles encountered during English classes, and we analyze how the classes can play the role of a plan of action to solve such difficulties. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p131 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p131 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13064 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13523 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13542 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13558 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13117 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124/13150 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/zip application/epub+zip application/octet-stream |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155 Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 131-155 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174754012037120 |